ק.מילונים ובריטניקה יציגו אנציקלופדיות בטלפון נייד
חברת בריטניקה העולמית, בעלת האנציקלופדיה הידועה, וחברת ק. מילונים הישראלית, המשווקת תכני מילונים בעשרות שפות לחברות ברחבי העולם, הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי במסגרתו הן מציעות תכני אנציקלופדיות ומילונים שישולבו במכשירי סלולר, מחשבים ניידים ורשתות, כחלק מן התוכן האינטגרלי שבאותם מוצרים ושירותים, תחת מותג משותף.
בעקבות ההסכם חתמו החברות על הסכם ראשון עם יצרנית טלפונים ניידים ממזרח אסיה. במסגרת ההסכם ישולבו התכנים של בריטניקה וק. מילונים בשפה הסינית במיליוני מכשירי סלולר חדשים של החברה בסין וטיוואן. המכשירים יכללו את האנציקלופדיה המקוצרת מאת בריטניקה, מילוני אנגלית-סינית וסינית-אנגלית של ק. מילונים, ומילון אנגלי-אנגלי של מרים-וובסטר, מו"ל המילונים המוביל בארה"ב.
שיתוף הפעולה צפוי להימשך עם שילובם של מילונים ואנציקלופדיות בשווקים נוספים באסיה ואירופה. החברות נמצאות בימים אלו במו"מ עם חברות סלולר נוספות, כמו גם עם יצרניות מחשבים שונים.
לדברי לאה מנסור, השותפות עם ק. מילונים מעשירה את אפשרויות פעילותה של בריטניקה למגוון רחב של שפות ושווקים חדשים.
לדברי אילן קרנרמן, מנכ"ל ק. מילונים, העידן הדיגיטלי מאפשר לחברות להציע את תכניהן לשוק עצום של משתמשי סלולר ברחבי העולם, ולבעלי מחשבי כף-יד, וכו', אשר יוכלו בכל מקום ובכל זמן לגשת למידע שימושי, לתרגם מילים ולצפות בערכי אנציקלופדיה. לדבריו, "שיתוף הפעולה הראשון שנחתם יאפשר לנו להגיע למספר אדיר של בעלי מכשירי טלפון נייד בסין, בה קצב מכירת המכשירים הסלולריים גבוה במיוחד".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
