צפי לגידול של 20% במכירות רשתות השיווק לקראת פסח

כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח. מהניתוח עולה כי בארבע השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ-18% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח
דרור איטח |

גידול של כ-20% צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, במהלך חודש אפריל בו חל חג הפסח. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח.

הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002 - 2005. מהניתוח עולה כי בארבע השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ-18% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ-13% בחודש שאחרי החג.

בשנת 2005 נרשמה עלייה ממוצעת של כ-14% במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 7% בחודש שלאחר החג. במשך ארבע השנים האחרונות, נרשמה עליה ממוצעת של כ-36% במכירות מוצרי בני קיימא ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ-27% בחודש שלאחר תקופת החג.

במכירות ההנעלה נרשמה בארבע השנים האחרונות עלייה חדה בחודש החג של כ-28% בממוצע, זאת בהשוואה לירידה ממוצעת של כ-30% בחודש שלאחר תום החג. הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות של כלי הבית והמטבח, אשר עלו בשיעור חד של כ-142% בממוצע בתקופת חג הפסח, לעומת ירידה בהיקף של כ-58% בממוצע, בחודש לאחר החג.

בשנת 2005 נרשמה עלייה של 18% בסך המכירות ברשתות השיווק בחודש הפסח בהשוואה לחודש הקודם. עליה זו הייתה גבוהה מהממוצע בשנים הקודמות כתוצאה מהמיתון ומשחיקת השכר.

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, התייחס לנתונים ואמר כי, העלייה הצפויה בשנת 2006 תושפע לא רק מקניות החג אלא אף מיציבות המחירים במשק ומעליית השכר הריאלי במשק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה