המדדים באירופה חתמו בירוק על רקע דו"חות חיוביים
הבורסות באירופה נסגרו בעליות שערים זאת לאחר שאמש הגיעו המדדים לשפל של שלושה שבועות. ברקע לעליה, תוצאות חיוביות של חברות מובילות ביבשת אשר עקפו את תחזיות האנליסטים. "תוצאות החברות באירופה הן טובות, הכלכלה חזקה והריוחיות גבוהה. כל אלו הופכים את המניות האירופיות לאטרקטיביות" כך לדברי מנהל קרנות בכיר ביבשת אשר תחת ניהולו 13 מיליארד דולר.
נתון נוסף שתרם לאווירה החיובית בבורסות אירופה היה עליות שערים בבורסות המזרח על רקע הכרזת הבנק המרכזי ביפן כי בכוונתו לשמור על רמת ריביות נמוכה בעתיד הקרוב.
בפרנקפורט עלה היום מדד הדאקס ב-1.04% לשער של 5,732 נקודות, בלונדון עלה הפוטסי ב-0.74% לשער של 5,855 נקודות, מדד היורוסטוקס עלה ב-0.80% ל-3,757 נקודות, מדד הקאק בפריס עלה ב-0.77% ל-5,077 נקודות, מדד ציריך עלה ב-0.37% לשער של 7,860 נקודות.
מתוך 18 השווקים שנפתחו היום למסחר במערב אירופה,סגרו כולן בעליות שערים מלבד הבורסה באיסלנד .
מניות במרכז
במרכז המסחר היום היו כאמור תוצאות חיובית של החברות המדווחות, מביניהן בלטה הקמעונאית הגדולה באירופה, Carrefour, אשר חתמה בעליה של 5.1%. ברקע לעליה, הרווח השנתי עלה ב-1.2% ל-2.2 מיליארד דולר זאת בעקבות פתיחת סניפים חדשים והורדת מחירים לצורך העלאת מספר הלקוחות.
BMW, יצרנית מכוניות הפאר הגדולה בעולם, רשמה היום עליה של 3%. ברקע לעליה, החברה היכתה את התחזיות בנוגע לתוצאותיה בשנת 2005, כשדיווחה על הכנסות מעבר לציפיות.
עוד יצרנית רכב שבלטה היום היתה פולקסווגן, אשר סגרה בעליה של 0.7%, זאת לאחר שמסרה כי תמכור את חטיבת ה-Europcar לקרן הצרפתית Eurazeo.
ישראליות באירופה
בקרב הישראליות עלתה אמבלייז, העוסקת בתחום האינטרנט והמולטימדיה, בשיעור של 0.4%, אמפייר אונליין סיימה בעליה של 2.61% כשבאותו הסקטור סיימה מניית 888 אחזקות את יום המסחר בירידה של 2.82%, אקס.טי.אל השילה 2.14% . און טראק עלתה 0.16%.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.