מדד אמון הצרכנים בארה"ב נפל ל-101.7 בפברואר

צפי האנליסטים היה לירידה קלה יותר ל-104 נקודות. המדד הצביע על עליה בשביעות רצונם של הצרכנים בנוגע למצבו הנוכחי של המשק אך על ירידה משמעותית בציפיות הציבור לעתידו
יניב לפן |

מוקדם יותר היום פורסם מדד אמון הצרכנים של המשק האמריקני על ידי ועדת האמון של הקונגרס. בחודש ינואר דווח על עליה של 3% ל-106.3 נקודות. הדעה הרווחת בקרב כלכלנים היתה לירידה קלה ל-104 נקודות בחודש פברואר. טווח ההערכות עמד על 99.8-107 נקודות. בפועל דווח על ירידה חדה ל-101.7.

המדד הצביע על עליה בשביעות רצונם של הצרכנים בנוגע למצבו הנוכחי של המשק אך על ירידה משמעותית בציפיות הציבור לעתידו. מדד "המצב הנוכחי" עלה לרמות שיא של ארבע וחצי שנים, לרמה של 129.3 נקודות. מדד ה-"ציפיות" ירד ל-83.3 מנתון של 92.1 בחודש ינואר.

בנוגע לשוק העבודה, דעות הצרכנים מעורבות. שיעור הצרכנים שטענו כי יש מספיק עבודות בשוק עלה ל-27.3% בחודש פברואר מ-27% בחודש ינואר. שיעור הצרכנים שטענו כי "קשה למצוא עבודה" עלה ל-20.7% בחודש פברואר מ-20.3% בחודש ינואר. שיעור הצרכנים שצופים כי בעתיד יהיו פחות עבודות בשוק זינק ל-20% בחודש פברואר מ-15.2% בחודש ינואר.

הוצאות הציבור הן אבן היסוד של הכלכלה האמריקנית ואחראיות לשני שליש ממחזור העסקים שם. שינויים במדד אמון הצרכנים יכולים להצביע על מגמה בהוצאות הציבור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה