וול סטריט פתחה בירוק: הישראליות מגיבות לשטף הדוחות

כשאלווריון צונחת 7.5% לאחר שלא עמדה בממוצע תחזיות האנליסטים, ליפמן משילה 1.4%, רדויז'ן מזנקת 7.3% לאחר פרסום תוצאות חזקות, נייס עולה 0.6%, הנפט מאבד 0.45% ונסחר מתחת לרף 63 הדולר לחבית
יוני נאמן |

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר בעליות שערים. ברקע לעליה, תוצאותיה של ענקית ציוד התקשורת, סיסקו, אשר פורסמו אמש לאחר סגירת המסחר, בהם עקפה את התחזיות בשווקים. בקרב הישאליות נרשם בפתיחה מסחר ער כשחמש חברות פירסמו את תוצאותיהן הכספיות, מבין הבולטות מביניהן נמצאות אלווריון ורדויז'ן. היומן הכלכלי ריק היום מנתונים כלכליים בעלי חשיבות בארה"ב. מחירה של אונקיית זהב מתייצב היום ללא שינוי משמעותי ברמה של 551 דולר, זאת לאחר מימוש רווחים חזק של 19 דולר במתכת היקרה במסחר של אמש.

מדד הנאסד"ק פתח את יום המסחר בעליה של 0.66% לרמה של 2,259 נקודות, מדד הדאו ג'ונס מוסיף בפתיחה 0.25% לרמה של 10,776 נקודות.

בזירת הנפט, כשעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט יפרסם משרד האנרגיה האמריקני נתון חשוב במיוחד, מלאי הנפט השבועי בארה"ב. לקראת פרסום המלאי נסחרים החוזים העתידיים בבורסות הסחורות של ניו יורק על מחירה של חבית נפט למסירה במרץ בירידה של 0.45% לרמה של 62.8 דולר לחבית, זאת לאחר שאמש צנחו בשיעור של 3% לרמת שפל של החודש האחרון.

אמריקניות במרכז

במרכז המסחר היום נמצאת כאמור, סיסקו (CSCO), יצרנית ציוד הרשתות, אשר מטפסת בשיעור של 6.2% לרמה של 19.2 דולר. החברה דיווחה אמש לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי השני של 2006 שהסתיים ב-31 בינואר. תוצאות החברה עקפו את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח של 1.38 מיליארד דולר או 22 סנט למניה לעומת ל-1.4 מיליארד דולר או 21 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה רווח של 26 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.6 מיליארד דולר, צמיחה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה.

ענקית התרופות האמריקאית פייזר (PFE) פתחה בעליה של 3% לרמה של 25.7 דולר. מן החברה נמסר אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט, כי היא בוחנת אפשרות למכירת חטיבת התרופות ללא מרשם שלה. חטיבת התרופות ללא מרשם מוערכת ב-3.9 מיליארד דולר.

ישראליות בוול סטריט

נייס (NICE) פתחה בעליה של 0.6% לרמה של 50.1 דולר, זאת לאחר שדיווחה היום על התוצאות הכספיות שלה לשנת 2005 ולרבעון הרביעי. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2005 הגיעו ל-90 מיליון דולר, גידול של 29.5% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004. ההכנסות לשנת 2005 הגיעו לשיא של 311.1 מיליון דולר, גידול של 23.1% לעומת שנת 2004. הרווח הנקי גדל ברבעון הרביעי של שנת 2005 ל-12.3 מיליון דולר מ-9.2 מיליון דולר בעת המקבילה. הרווח הנקי לשנת 2005 הסתכם ב-34.6 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 22.2 מיליון דולר בשנת 2004.

רדויז'ן (RVSN), פתחה בעליה של 7.3% לרמה של 19.85 דולר, לאחר שדיווחה אף היא על תוצאות מרשימות לרבעון הרביעי. מכירות הרבעון הסתכמו בכ-21.2 מיליון דולר, עליה של 21% בהשוואה להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. בסיכום 2005 רשמה החברה הכנסות של 74 מיליון דולר, עליה של 15% בהשוואה להכנסות 2004 שהסתכמו בכ-64.2 מיליון דולר. בשורה התחתונה הכפילה החברה את הרווח הנקי לשיא של 5.4 מיליון דולר או 24 סנט למניה, זאת בהשוואה לרווח נקי של 2.8 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2004.

ריטליקס (RTLX), המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לרשתות קמעונאיות, פתחה בעליה של 4.5% לרמה של 25.2 דולר. מן החברה נמסר היום כי זכתה לראשונה להיכנס לענף קמעונאות המזון ביפאן. אחת מרשתות הסופרמרקטים הגדולות ביפאן, רשת זן ניפון שוקוהין (Zen Nippon Shokuhin), בחרה בפתרונות התוכנה של ריטליקס לכאלף מחנויותיה, למרכז הרשת ולניהול מועדון הלקוחות של הרשת.

עוד מן המדווחות, ליפמן (LPMA), אשר פתחה בירידה של 1.4% לרמה של 25.84 דולר, זאת לאחר שפירסמה תוצאותיה אמש לאחר סגירת המסחר. ההכנסות הסתכמו בכ-235.4 מיליון דולר, זינוק של 30.4% בהשוואה להכנסות התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו בכ-68.8 מיליון דולר, עליה של 4.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום 2005 רשמה החברה רווח נקי של 20 מיליון דולר או 73 סנט למניה, ירידה של 34.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ספקית ומפתחת טכנולוגיית ה-WiMax, אלווריון (ALVR), אשר זינקה אמש בכ-6% לקראת פרסום תוצאותיה היום, פתחה לאחר פרסומן בירידה של 7.5% לרמה של 10 דולר. החברה דיווחה על הכנסות של 46.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה, ירידה של 16.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-55.8 מיליון דולר. בשנת 2005 רשמה החברה הכנסות של 195.7 מיליון דולר, ירידה של 2.8% בהשוואה להכנסות התקופה המקבילה אשתקד שהסתכמו בכ-201.5 מיליון דולר. אלווריון רשמה הפסד של 3.8 מיליון דולר. בסיכום שנת 2005 הסתכם הפסד החברה ב-13.6 מיליון דולר זאת לעומת רווח נקי של 851 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.