מדד סנטימנט הצרכנים בארה"ב רשם ירידה מפתיעה
האנליסטים צפו לעליה מרמה של 91.5 בדצמבר לרמה של 93, אך המדד בפועל רשם ירידה לרמה של 91.2, הירידה במדד, המבוסס על סקר בקרב 500 אבות בית, משוייכת על פי דעות האנליסטים למחירי הנפט הגועים
אוניברסיטת מישיגן פירסמה היום את מדד סנטימנט הצרכנים לחודש ינואר. בחודש החולף רשם המדד ירידה לרמה של 91.2, זאת לעומת 91.5 בחודש דצמבר והפתעה לעומת הציפיות בשווקים לעליה לרמה של 93. הירידה המפתיעה במדד, המחושב מסקר שנערך בקרב 500 אבות בית, משוייכת על פי דעות האנליסטים למחירי הנפט הגועים.
חשיבותו של המדד באה לידי ביטוי בכך שנכנס לחישוביהם של האנליסטים כאינדיקטור לצריכה העתידית של הוצאות הצרכנים, אשר הינה למעשה ה"מנוע" של הכלכלה האמריקנית ואחראית לכשני שליש מפעילותה. האינדיקטור יכול להצביע על חולשה או חוזק של הכלכלה, שכן פי התאוריה, ככל שהסנטימנט חיובי יותר, הצרכנים מרגישים בטוחים יותר ולכן יצרכו יותר ויתרמו בכך להמשך צמיחה בכלכלה.