וול סטריט פתחה בירידות שערים: אמזון צונחת 10%

לאחר שהצטרפה לשאר ענקיות האינטרנט גוגל, יאהו ואי-ביי כשדיווחה על תוצאות שלא עמדו בתחזיות בשווקים, עוד תורמת לסנטימנט השלילי, אכזבה ממספר המשרות שנוספו בארה"ב בחודש ינואר, אורכית מאבדת 3.8%, אי.סי.איי עולה 0.8%
יוני נאמן |

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר האחרון לשבוע בירידות שערים, כשברקע למסחר היום שלל נתוני מאקרו. נתון חשוב שפורסם לפני פתיחת המסחר, הינו רמת האבטלה, אשר ירדה לשפל של 4 שנים בגובה 4.7%, אך מנגד, נרשמה אכזבה כשבחודש ינואר נוספו 57 אלף משרות חדשות פחות מהצפי בשווקים. בהמשך המסחר צפויים להתפרסם עוד נתוני מאקרו, אשר עשויים לקבוע את כיוונם של המדדים. עוד תורמת לסנטימנט השלילי בתחילת המסחר, ענקית המכירות המקוונות אמזון אשר סיפקה תוצאות רבעוניות אשר לא עמדו בתחזיות המוקדמות בשווקים.

מדד הנאסד"ק פתח את המסחר בירידה של 0.73% לרמה של 2,264 נקודות, מדד הדאו ג'ונס משיל בפתיחה 0.16% לרמה של 10,834 נקודות.

בזירת הנפט נסחרים מחירי הזהב השחור בעליה של 0.4%, זאת לאחר שאמש צנחו בכ-3.2% לאור הודעת בכיר בממשל כי למרות תוכניתיה הגרעיניות לא יופעלו סנקציות כנגד איראן בתקופה הקרובה.

נתוני מאקרו

הממשל האמריקני פירסם היום נתון מאקרו חשוב במיוחד לשווקים, רמת האבטלה ומספר המשרות החדשות שנוספו בחודש ינואר. רמת האבטלה ירדה בסופו של חודש זה ל-4.7%, רמת שפל שלא נראתה מאז התקפת הטרור על ארה"ב ב-11 בספמטבר 2001 שכללה את אסון התאומים. בנוסף, מדובר בהפתעה לעומת תחזיות האנליסטים כי רמת האבטלה תישאר על קנה בגובה 4.9%. מבחינת המשרות החדשות, בחודש ינואר נוספו בארה"ב 193 אלף משרות חדשות, שיפור לעומת 140 אלף שנוספו בחודש דצמבר, אך אכזבה לעומת התחזיות בשווקים לתוספת של 250 אלף.

מדד סנטימנט הצרכנים, אשר יתפרסם מעט לאחר פתיחת המסחר, צפוי לעמוד על 93.4, זאת לאחר עליה של 2 נקודות במדד של אמצע ינואר.

עוד נתון מאקרו חשוב הינו סך ההזמנות ממפעלים לחודש דצמבר, הצפוי לרשום עלייה של 1% לאחר שעלה בנובמבר ב-2.5%.

נתון נוסף שיתפרסם בהמשך המסחר הינו מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים. המדד לחודש ינואר צפוי לעמוד על רמה של 60% לאחר ששהה ברמה של 61% בחודש דצמבר.

אמריקניות במרכז

מניות חברת המכירות המקוונות, אמזון (AMZN) פתחו את המסחר בצניחה של 10.7% לרמה של 38.14 דולר. ברקע לירידה, החברה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על ירידה חדה ברווחי הרבעון האחרון של שנת 2005. הכנסות החברה ברבעון החולף הסתכמו ב-2.98 מיליארד דולר, גידול של 17% לעומת הרבעון המקביל, אשתקד. נציין, כי תחזיות האנליסטים עמדו על מכירות של 3.08 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח ברבעון של 199 מיליון דולר או 47 סנט למניה, ירידה של כ-43% בהשוואה לרבעון המקביל, אשתקד.

ישראליות בוול סטריט

מניות יצרנית התרופות פריגו (PRGO) ממשיכות לרכז עניין ופתחו בירידה של 1.4% לרמה של 14.25 דולר, זאת לאחר שאמש טיפסו מניות החברה ב-2.5% על רקע פירסום דו"חותיה הרבעוניים. ברבעון האחרון זינקו המכירות בשיעור של 43% ל-359.7 מיליון דולר, הגידול נובע, בין היתר, מהכללת דו"חות אגיס בדו"חותיה של פריגו. הרווח למניה הגיע ל-0.27 דולר. רווח נקי הסתכם ב-25.4 מיליון דולר.

מניות חברת הסלולר פרטנר (PTNR) ממשיכות במגמה השלילית ופתחו בירידה של 0.4% לרמה של 7.5 דולר, זאת לאחר שאמש ירדה בשיעור של 3.6% לאחר שבית ההשקעות הגדול מריל לינץ הורידו את המלצתם למניות החברה ל"החזק". בתחזית שפרסמו באשר לשנת 2006, מעריכים בבנק ההשקעות כי מכירות החברה יצמחו בכ-1% לרמה של 5.16 מיליארד שקל, והרווח למניה יסתכם ב-2.96 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.