זה לא סוד: הנקל-סוד מכרה ב-230 מ' ש' בארץ ב-2005
חברת "הנקל סוד", המתמחה בתחום מוצרי הדטרגנטים והטיפוח, מדווחת על גידול במכירות בשנת 2005, אשר הסתכמו בלמעלה מ-230 מיליון שקלים.
בתחום הקוסמטיקה, רשמה "הנקל סוד" הצלחה עם השקת סדרת הסבון הנוזלי החדש של "הוואי", אשר ע"פ נתוני נילסן הינו המותג הצומח ביותר בישראל בשנת 2005, עם שיעור צמיחה של 160%. השנה השיג "הוואי" נתח שוק שנתי של 8% בתחום הסבון הנוזלי.
בתחום הדטרגנטים, הגידול המשמעותי נרשם לטבליות "Somat" למדיח כלים, אשר מאז השקתו מחדש באוגוסט 2005, השיג המותג נתח שוק של 15.8% בחודש דצמבר ודחק את פיניש ל-55.6% בלבד. בממוצע ברבעון האחרון השיג "Somat" נתח שוק של 12.4% וצמח ב-115% לעומת אותה תקופה אשתקד. (אי.סי. נילסן 1-12/2005).
בהמשך למגמת הגידול הצפוי בשנים הקרובות והרחבת פעילותה של הנקל סוד, השלימה החברה בימים אלו הקמתו של מערך שיווק והפצה עצמאי לשוק הפרטי ולרשתות השיווק, אשר ינוהל על ידי מרכז ממוחשב הממוקם בחיפה. הפצת הסחורה תרוכז מעתה בידי חברת "אלפא לוג'יסטיק".
לדברי דני שרף מנכ"ל "הנקל סוד", מדובר בצעד אסטרטגי משמעותי שנעשה בשיתוף עם קונצרן הנקל העולמי, אשר נועד לחזק את הקשר הישיר עם לקוחות השוק הפרטי והרשתות ולהוות תשתית מכירתית ותפעולית מתאימה לכניסה לתחומים חדשים נוספים, המצריכים הפצה מדויקת ובאיכות גבוהה.
שוק מוצרי הכביסה בארץ נאמד בכ-308 מיליון שקל בשנה, גידול של 2.4% לעומת 2004. סך שוק השמפו והקונדישינר נאמד בכ-340 מליון שקל בשנת 2005 והיקף שוק הסבון הנוזלי כ-208 מיליון שקל, עם גידול של 2.5% לעומת 2004.