חוסר מודעות לעיצוב גורם להפסד של 2.5 מיליארד דולר

מדי שנה. כך טוען צבי ימיני, יו"ר הוועדה לעיצוב וחדשנות בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, חוסר המודעות של התעשייה הישראלית לעיצוב תעשייתי ולחדשנות טכנולוגית, גורמים לה להפסיד עסקאות במיליארדים מדי שנה
חזי שטרנליכט |

מדינת ישראל מפסידה מדי שנה יצוא בהיקף של כ-2.5 מיליארד דולרים רק בשל חוסר מודעות מספיק לעיצוב תעשייתי ולחדשנות טכנולוגית. כך טוען הבוקר (ג') צבי ימיני, יו"ר הוועדה לעיצוב וחדשנות בהתאחדות התעשיינים ויו"ר מועצת המנהלים של חברת צ.א.ג. תעשיות.

ב-7 לדצמבר תקיים ההתאחדות יום עיון בנושא "העיצוב התעשייתי - הפריצה הבאה של התעשייה הישראלית". ימיני מעריך, כי עיצוב וחדשנות טכנולוגית נכונים עשויים להכפיל את היצוא התעשייתי תוך 5 שנים ולהגיע לכ-50 מיליארדי דולרים כבר בשנת 2010.

לדבריו קיים בתעשייה הישראלית מחסור במודעות למעצבים, זאת למרות שמשקל העיצוב והחדשנות בכל מוצר הופכים למרכיב חשוב ביותר מול המתחרים בשוקי העולם. ימיני קרא למשרד התמ"ת להכיר בעיצוב כפרוייקט לאומי ולפעול להגדלת ההשקעות בפרוייקטים של עיצוב וחדשנות טכנולוגית ולהעמידם על 50 מליוני שקלים בשנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה