רווחי אליאנס זינקו חדות ל-12 מיליון דולר ב-2005

יצרנית הצמיגים אף רשמה גידול של כ-21% במכירות ברבעון השלישי של שנת 2005, שהסתכמו בסך של כ-36 מליון דולר, לעומת כ-29.7 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד
חזי שטרנליכט |

יצרנית הצמיגים אליאנס, מדווחת הבוקר על זינוק ברווח הנקי שלה שהתסכם ב-2.1 מיליון דולר בתום הרבעון, מול רמת רווחיות קטנה של 100 אלף דולר בעת המקבילה. בתשעת החודשים הראשונים גדל הרווח הנקי וזינק ביותר מפי 3, הוא הסתכם בכ-12 מיליון דולר.

אליאנס רשמה גידול של כ-21% במכירות ברבעון השלישי של שנת 2005, שהסתכמו בסך של כ-36 מליון דולר, לעומת כ-29.7 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו המכירות בכ-114.5 מליון דולר, המהוות גידול של כ-23%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

היקף היצוא ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-27.6 מליון דולר לעומת כ-21.8 מליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-27%. המכירות לאירופה גדלו בכ-35% בעיקר כתוצאה מביקוש גובר לצמיגים המיועדים לחקלאות ופיתוח, ייצור והחדרת מוצרים חדשים וייעודיים, המותאמים לשווקים אלה. כתוצאה מהגברת פעילות שווק ממוקדת באמריקה גדלו המכירות בכ-109% והסתכמו בסך של כ-6 מליון דולר לעומת כ-3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בחברה מדווחים כי צבר הזמנות בסוף ספטמבר האחרון הסתכם בכ-15.8 מליון דולר מלקוחות בחו"ל לעומת סוף ספטמבר 2004 בו הסתכם צבר ההזמנות בסך של כ-14.7 מליון דולר, חלק גדול מההזמנות יסופקו עד סוף שנת 2005.

עוד עולה מהדוחות כי הרווח התפעולי בתשעת החודשים של שנת 2005, הסתכם בכ-8.2 מליון דולר, המהווים 7.2% מהמכירות, לעומת 7.2 מליון דולר בתקופה המקבילה, שהוו כ-7.7% מהמכירות, גידול של 15%. למרות הגידול, שיעורו נשחק כתוצאה מעלייה חריגה במחירי חומרי הגלם והאנרגיה.

פעולות שנקטה החברה ביחד עם ההגנה הטבעית בה היא נוקטת בתחום החשיפה למטבעות בה היא פועלת, הניבה רווח מפעולות מימון אשר פיצה על השחיקה במחירי המכירה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה היו לחברה הכנסות מימון שהסתכמו בכ-3.6 מיליון דולר בהשוואה להוצאות מימון בסך של כ-3 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

איזיה צ'צ'יק יו"ר חברת אליאנס מציין כי למרות שמדובר ברבעון המושפע מעונתיות וירידה בפעילות ועליה קיצונית בעלות חומרי גלם, אליאנס ממשיכה להציג מגמת רווחיות, הנובעת מהגברת המאמץ השיווקי וכניסה לתחומי פעילות ושווקים חדשים.

יוסי אנגליסטר מנכ"ל אליאנס מציין כי החברה ממשיכה להשקיע משאבים רבים בהרחבת מערך השווק, פיתוח מוצרים ייעודיים, ובציוד להגדלת כושר הייצור הנותנים מענה למגמות השוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה