לא משחק ילדים: דאבל פיוז'ן גייסה 10 מיליון דולר

מקרנות ההון סיכון JVP ואקסל פרטנרס. החברה מייצרת ממשקים למכירת פרסומות בתוך משחקי מחשב. החברה גייס לתפקיד המנכ"ל את מי שניהל את Yahoo! Games
חזי שטרנליכט |

חברת דאבל פיוז'ן (Double Fusion) השלימה סבב גיוס בסך 10מיליון דולר מהקרנות JVP ואקסל פרטנרס. החברה גייסה לתפקיד המנכ"ל את ג'ף גרבר, שניהל קודם לכן את "יאהו משחקים". גרבר הצטרף לדירקטוריון החברה ועמו גם הארי נליס וברוס גולדן מאקסל פרטנרס ואלון בלוך מ-JVP. יו"ר החברה הוא אלי וורטמן, מנכ"ל JVP סטודיו.

דאבל פיוז'ן פיתחה תשתית לפרסום דינאמי במשחקי מחשב באמצעות שילוב מודל הפרסום האינטרנטי במשחקים, המאפשר למפרסמים לעדכן את התכנים במשחקים באופן גמיש לפי זמן, נושא וז'אנר. התכנים הפרסומיים משולבים במשחקי המחשב ובמשחקי וידיאו ופונים לפלח של קהלים בגילאי 34-18, שהם מקהלי היעד הנחשקים ביותר עבור המפרסמים. דאבל פיוז'ן היא אחת משתי החברות המובילות בעולם את תחום הפרסום על גבי משחקי מחשב.

דאבל פיוז'ן הוקמה כחברת חממה לפני פחות משנה וחצי והיא החברה הראשונה הזוכה למימון הון סיכון גדול בתוך זמן קצר כל כך. אלי וורטמן, יו"ר דירקטוריון דאבל פיוז'ן ומנכ"ל JVP סטודיו, ציין כי "הגיוס הוא הוכחה כי מודל החממה המנוהלת על ידי יזמים סדרתיים לצדה של קרן הון סיכון עובד - ויוצר ערך למשקיעים בתוך זמן קצר".

ג'ף גרבר, המנכ"ל החדש של דאבל פיוז'ן, מביא עמו ניסיון של 10 שנים בתעשיית האינטראקטיב, כמנכ"ל פעילות אלקטרוניק ארטס בסין, מייסד תאגיד מיוז קורפוריישן ומנכ"ל "יאהו משחקים". במסגרת תפקידיו הוא התווה אסטרטגיה עסקית והיה אחראי על יצירת תכנים, פיתוח עסקי, ומכירת פרסום באתר.

וורטמן ציין כי "במהלך השנה וחצי האחרונות דאבל פיוז'ן שיפרה את הטכנולוגיה, גיבשה צוות מכירות והוכיחה את המודל באמצעות מחקר וניסוי עם פרטנרים נבחרים, ביניהם פרוקטור & גמבל, אי-ביי ונילסן אנטרטיינמנט. מינויו של מנכ"ל כג'ף גרבר הוא צעד מלהיב לכיוון התפתחות וצמיחה. הניסיון שמביא עמו גרבר מתפקידיו ביאהו משחקים יתרום בהובלת דאבל פיוז'ן לשלב הבא בתעשיית עתירת פוטנציאל זו".

גרבר ציין כי "תעשיית משחקי האינטראקטיב צמחה באופן דרמטי במהלך חמש השנים האחרונות, והמפרסמים לוטשים עיניים לחדור לפלטפורמה הזו. המודל המסורתי של הפרסום אינו אפקטיבי להשגת קהל הצעירים והמשווקים מודעים לכך ומתמרנים תקציבי פרסום לפלטפורמות החדשות". הארי נליס, שותף באקסל פרטנרס אמר כי "משחקי וידיאו הפכו לבעלי נוכחות קבועה בתרבות, והרחבת מקור הרווח באמצעות הכנסת שוק הפרסום לתחום הוא הגיוני ומתבקש. אנחנו שמחים על ההזדמנות לעבוד עם דאבל פיוז'ן ולמצבה כשחקן מוביל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה