יש ויז'ן: רווחי נטויז'ן זינקו ב-61% ברבעון השלישי

הסתכם ב-9.2 מיליון שקל. ספקית האינטרנט אף הגדילה את ההכנסות שלה ברבעון השלישי: הן גדלו בכ-14.8% והסתכמו ב-87.4 מיליון שקל. עם זאת, בתשעת החודשים ירד הרווח ב-8%
חזי שטרנליכט |

ספקית שירותי האינטרנט מחיפה - נטויז'ן, חלק מקבוצת אי.די.בי, היא בין הסנוניות הראשונות המדווחות על התוצאות שלהן ברבעון השלישי. יש סיבה להקדמה, לפי השורה התחתונה. החברה מציגה זינוק חד של 61.4% ברווח הנקי ביחס לעת המקבילה אשתקד. הרווח הסתכם ב-9.2 מיליון שקל.

גם השורה העליונה לא נותרה מאחור. ההכנסות גדלו בכ-14.8% והסתכמו ב-87.4 מיליון שקל. מתחילת השנה טיפסו ההכנסות ב-11.3% והסתכמו ב-252.9 מיליון שקל. אך בשורה התחתונה ירד הרווח הנקי בכ-8% בתשעת החודשים הראשונים והסתכם ב-15.2 מיליון שקל.

רוית ברניב, מנכ"ל נטוויז'ן, אמרה כי "למרות התגברות התחרות בכל השווקים שבהם פועלת החברה, מצליחה נטוויז'ן לא רק לשמור על מעמדה האיתן בשוק, אלא גם להציג גידול עקבי בכל הפרמטרים הפיננסיים. פרמטרים אלה באים לצד שיפור עקבי ברמת השירות שמספקת החברה ללקוחותיה בכל תחומי הפעילות".

עוד דווח על ידי החברה כי הרווח התפעולי שלה בתשעת החודשים הראשונים גדל ב-3.6% והסתכם בסך של 30.9 מיליון שקל. זאת על אף הפסדים בסך של כ-11.2 מיליון שקל בתחום הטלפוניה. תחום זה הושק ברבעון הרביעי של שנת 2004 ונמצא עדיין בשלבי החדירה שלו, מסרו בהנהלת החברה.

אך עם זאת, בתקשורת מוערך כי החברה המוחזקת על ידי דסק"ש (39.8%), ולכן הינה חלק מקבוצת אי.די.בי, עשויה לראות כיצד פעילות התקשורת של הקבוצה ממוזגת לתוכה או נלקחת ממנה כחלק מספין-אוף כללי. כזכור, רכש נוחי דנקנר, מבעלי קבוצת אי.די.בי את חברת התקשורת ברק 013, שלה יש את עיקר הפעילות בשוק השיחות הבינלאומיות (שבו מייצרת 017 את ההפסדים לנטויז'ן).

ברניב הוסיפה וציינה, כי השיפור הגדול ביותר בתחומי הפעילות של החברה מול לקוחותיה בא לידי ביטוי השנה בקיצור זמני ההמתנה למוקדי השירות: זמן ההמתנה למענה ירד מ-25 שניות ל-13 שניות כאשר אורך שיחה ממוצעת עומד עתה על 9 וחצי דקות בלבד. לדברי ברניב, לא זו בלבד שרמת שביעות הרצון של הלקוחות עלתה כתוצאה מכך, אלא שהחברה חסכה בעקבות זאת 40 משרות במוקדי השירות.

בתחום הקישוריות לאינטרנט, פעילות הליבה של החברה, עומד מספר לקוחות החברה בסוף הרבעון השלישי על 415,000 לקוחות המקבלים שירותי קישוריות לאינטרנט מהחברה, מתוכם 260,000 לקוחות המחוברים באמצעות אינטרנט מהיר. זאת, לעומת כ-390,000 לקוחות קישוריות בסוף שנת 2004, מתוכם 225,000 שהיו מחוברים לאינטרנט מהיר. כלומר, מראשית 2005 הצטרפו לחברה כ-35,000 לקוחות לאינטרנט המהיר.

הערה: אי.די.בי פיתוח הינה שותפה בגרעין השליטה בחברת קו מנחה המפעילה את אתר החדשות Bizportal.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה