לא צריכים "לחפש" יותר: יחס"צ של גוגל ישראל ליורו
מנוע החיפוש הפופולרי באינטרנט גוגל (נאסד"ק GOOG), בחר במשרד יחסי הציבור יורו קומיוניקיישן, מקבוצת יורו תל אביב, לטיפול בתקציב יחסי הציבור והדוברות שלו בארץ.
יורו קומיוניקיישן היא חברת יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי הנמצאת בבעלות קבוצת הפרסום יורו תל אביב. בין לקוחותיה: ESC של פלאפון, לאומי קארד, הפניקס, בנק אוצר החייל, בנק ההשקעות ג'פריס ברודוויו, סאני אלקטרוניקה, אפלייד מטיריאלס, איקאה, ועוד. החברה מנוהלת על ידי רינת פרידמן וזמיר דחב"ש.
חברת גוגל המפתחת טכנולוגיות מחשוב מתקדמות ומספקת שירותי גלישה ופרסום, מקשרת מדי יום מיליוני גולשים מסביבי לעולם ומספקת מידע יומי. החברה שהוקמה על ידי בוגרי דוקטורט מאוניברסיטת סטנפורד, לארי פייג' וסרגיי ברין, בשנת 1998 מובילה כיום את תחום מנועי החיפוש בשוק העולמי.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
