מדד סנטימנט הצרכנים צנח פעם נוספת לרמה של 74.2

הירידה הנוכחית מביאה את המדד לרמתו הנמוכה ביותר ב-13 השנים האחרונות. הדעה הרווחת בקרב אנליסטים בוול סטריט הייתה לירידה ל-76.4 מרמה של 76.9 שפורסמה בחודש ספטמבר
יניב לפן |

מדד סנטימנט הצרכנים שנערך פעם בחודש על ידי אוניברסיטת מישיגן ומצביע על מצב הרוח של הצרכן האמריקני בנוגע למצב העכשווי ולגבי העתיד קצר הטווח פורסם היום בשעות פתיחת המסחר בארה"ב. הנתון המקדים שפורסם לפני כשבועיים שהיה צפוי להראות עלייה קלה בסנטימנט הצרכנים, הצביעה על ירידה קלה ל-75.4 מ-76.9 בחודש שעבר.

הדו"ח הסופי שפורסם היום הראה נפילה חדה יותר מזו שפורסמה תחילה. המדד הצביע על ירידה לרמות של 74.2 אל מול רמה של 76.9 שפורסמה בסוף חודש ספטמבר. הדעה הרווחת בקרב אנליסטים בוול סטריט הייתה לירידה ל-76.4.

הפרסומים הראשוניים הראו כי החשש העיקרי של הצרכנים נותר מחירי האנרגיה הגבוהים. סיבות נוספות לירידה, לטענת עורכי הסקר, היתה המראות הקשים ששודרו מאיזורי האסון של הוריקן "קתרינה" שהעיבו על תחושת הביטחון הכללית של הצרכן. הירידה הנוכחית מביאה את המדד לרמתו הנמוכה ביותר ב-13 השנים האחרונות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה