עלייה של 0.2% בהיקף המכירות הקמעוניות בארה"ב
מכירות הדלק עלו ב-4% בחודש האחרון. ענף הרכב המשיך להפגין חולשה וירד ב-2.8%. בהתעלם מהעלייה בדלק והירידה בענף הרכב עלה המדד זה החודש השני ברציפות ב-0.6%
יניב לפן |
המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו החודש ב-0.2% בלבד. העלייה הינה נמוכה מצפי האנליסטים בוול סטריט שם צפו לעלייה של 0.3%. את העליות הורידו בעיקר סקטור מכירות הרכב שירד, גם החודש, ב-2.8%. בהתעלם ממכירת רכבים, הראו המכירות הקמעוניות עלייה חדה של 1.1% יותר מפי 2 מהצפי. במחלקת המסחר של הממשל האמריקני טענו כי האיזורים שהושפעו מהוריקן "קתרינה" מייצגים חלק מינימלי מסך המכירות הקמעוניות. במשרד אמרו כי לא הצליחו לבודד את ההשפעות אך מאמינים כי ישנם השפעות חיוביות לצד אלו השליליות. מכירות בתחנות דלק זינקו ב-4% בחודש האחרון. מכירות הרכב המשיכו לאכזב ולהצביע על חולשה כללית בענף לאחר שבחודש אוגוסט הראו ירידה של 11.2% ובחודש ספטמבר המשיכו עם ירידה של 2.8%. אם מתעלמים מענף הרכב והעלייה בצריכת הדלק עלו המכירות הקמעוניות ב-0.6% זה החודש השני ברציפות.