גרטנר: הרבעון השני - הכי חזק אי פעם בשוק הניידים
מכירות הטלפונים הניידים ברחבי העולם הסתכמו ב-190.5 מיליון יחידות ברבעון השני 2005, גידול של 21.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך על פי דו"ח חדש של חברת גרטנר. שוק הטלפונים הניידים רשם את הרבעון החזק השני בתולדותיו לפי נתוני הכלכלנים.
קרולינה מילנסי, אנליסטית בכירה בגרטנר: "בכל האזורים נרשמה צמיחה ברבעון זה, מלבד יפן שהציגה ירידה קטנה בביקושים בהשוואה לרבעון השני של 2004. המכירות בשווקים המפותחים, במערב אירופה וצפון אמריקה, הונעו בעיקר מהחלפת מודלים ישנים במודלים חדשים. בשווקים המתפתחים הצמיחה הואצה עקב ריבוי מתחברים חדשים, אשר ניצלו את הירידה במחיר המכירה הממוצע ליחידה בטלפונים הניידים".
נוקיה ומוטורולה חיזקו את מעמדם בשוק, כששתי החברות הללו תופסות 49.8% ממכירות הטלפונים הניידים ברחבי העולם, ברבעון השני לשנת 2005. נתח השוק של נוקיה צמח ב- 2.3% והגיע ל-31.9%. "נוקיה הרוויחה מחדש את ההובלה באמריקה הלטינית ועלתה למקום השלישי בצפון אמריקה, כשהיא נהנית מההשקה המוצלחת של ה-Virgin Mobile המסייעת למכירות החלשות של ה-CDMA (שימוש בקוד ייחודי לכל משתמש בפס רחב) " מוסיפה מילנסי.
מוטורולה הייתה הספקית מספר שתיים במערב אירופה, שיפור משמעותי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו מוטורולה סיימה במקום החמישי בשוק. בצפון אמריקה, מוטורולה מובילה עם נתח שוק של 33.5% ובאמריקה הלטינית, מוטורולה במקום השני, אחרי נוקיה, עם נתח שוק של 31.9%.
נושא זה וכן תחזיות נוספות ינותחו על ידי קנט דילייני, מומחה לתחום התקשורת והאלחוט בגרטנר העולמית, בכנס גרטנר הבינ"ל שיתקיים בת"א בסוף ספטמבר.