הסטרט-אפ "פריים-גריד" זכה להשקעה של כחצי מיליון ד'

על ידי שותפות של החממה הטכנולוגית כנרות ומשקיעים זרים מחו"ל. לדברי מנהל כנרות פלח השוק של כלי התוכנה לאינטגרציה שבו תפעל החברה מוערך ב-10 מיליארד דולר לשנה
יוני נאמן |

החממה הטכנולוגית כנרות בשותפות עם קבוצת משקיעים זרים מחו"ל משקיעים חצי מיליון דולר בחברת הסטרט-אפ "פריים- גריד" (Prime Grid). החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגית אופטימוס (Optimus), מערכת תוכנה המשמשת לניהול ואינטגרציה של משאבי המידע בארגונים. ההשקעה בחברה מתחלקת פחות או יותר שווה בשווה בין החממה הטכנולוגית כנרות והמשקיעים הזרים.

לדברי ד"ר מאיר טייכנר, מנהל החממה הטכנולוגית, ניהול ושילוב משאבי מידע הוא נושא בעייתי במערכות ארגוניות גדולות. במערכות מידע ובאיחודן מושקעים ממון ומשאבי אנוש רבים, ולמרות זאת המצב הוא בעייתי שלא לומר כאוטי.

לדבריו הטכנולוגיה אותה מפתחת פריים, מביאה פתרון אלגנטי ויעיל ביותר לבעיות הניצבות בפני ארגונים בינוניים וגדולים בניהול משאבי המידע שלהם ובניצולם היעיל להשגת תועלת עסקית מרבית.

טייכנר הוסיף כי גודל השוק של טכנולוגיות אינטגרציה שאליו פונה חברת הסטרט אפ "פריים-גריד" מוערך כיום בהיקף של כ-200 מיליארד דולר, וההערכה היא שעד שנת 2007 יגדל השוק לכדי 250 מיליארד דולר. פלח השוק של כלי התוכנה לאינטגרציה שבו תפעל החברה מוערך ב-10 מיליארד דולרים לשנה.

החממה הטכנולוגית כנרות, הוקמה בשנת 1993 ונמצאת בבעלות צמח מפעלים אזוריים עמק הירדן, שבעליה הם קיבוצי ויישובי עמק הירדן, הגליל ורמת הגולן. בחממה פועלים כיום 10 חברות סטארט-אפ בתחומי התוכנה, מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, ומכשור תעשייתי מתוחכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.