הסטרט-אפ "פריים-גריד" זכה להשקעה של כחצי מיליון ד'
החממה הטכנולוגית כנרות בשותפות עם קבוצת משקיעים זרים מחו"ל משקיעים חצי מיליון דולר בחברת הסטרט-אפ "פריים- גריד" (Prime Grid). החברה עוסקת בפיתוח טכנולוגית אופטימוס (Optimus), מערכת תוכנה המשמשת לניהול ואינטגרציה של משאבי המידע בארגונים. ההשקעה בחברה מתחלקת פחות או יותר שווה בשווה בין החממה הטכנולוגית כנרות והמשקיעים הזרים.
לדברי ד"ר מאיר טייכנר, מנהל החממה הטכנולוגית, ניהול ושילוב משאבי מידע הוא נושא בעייתי במערכות ארגוניות גדולות. במערכות מידע ובאיחודן מושקעים ממון ומשאבי אנוש רבים, ולמרות זאת המצב הוא בעייתי שלא לומר כאוטי.
לדבריו הטכנולוגיה אותה מפתחת פריים, מביאה פתרון אלגנטי ויעיל ביותר לבעיות הניצבות בפני ארגונים בינוניים וגדולים בניהול משאבי המידע שלהם ובניצולם היעיל להשגת תועלת עסקית מרבית.
טייכנר הוסיף כי גודל השוק של טכנולוגיות אינטגרציה שאליו פונה חברת הסטרט אפ "פריים-גריד" מוערך כיום בהיקף של כ-200 מיליארד דולר, וההערכה היא שעד שנת 2007 יגדל השוק לכדי 250 מיליארד דולר. פלח השוק של כלי התוכנה לאינטגרציה שבו תפעל החברה מוערך ב-10 מיליארד דולרים לשנה.
החממה הטכנולוגית כנרות, הוקמה בשנת 1993 ונמצאת בבעלות צמח מפעלים אזוריים עמק הירדן, שבעליה הם קיבוצי ויישובי עמק הירדן, הגליל ורמת הגולן. בחממה פועלים כיום 10 חברות סטארט-אפ בתחומי התוכנה, מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, ומכשור תעשייתי מתוחכם.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
