נגמר הסוס? העליות החדות בבורסה התמתנו לקראת הסגירה

לאחר שהספיקו להסחר בעליות חדות של מעל 1% החלו המדדים להראות חולשה והתמתנו לקראת שעות הצהריים. בלטה היום במסחר מניית כנפיים שהספיקה לעלות ב-6.2%
יוני נאמן |

הבורסה בתל אביב סגרה את יום המסחר הראשון בשבוע בעליות שערים קלות, זאת לאחר שבמהלכו הספיקו המדדים המובילים להיסחר בעליה של כ-1% ולרשום שיאים חדשים. בצהרי היום החלו להתמתן העליות, במה שנראה כמימוש רווחים קל לאחר מהלך העליות החד של השבועיים האחרונים.

מדד תל אביב 25 סגר בעלייה של 0.13% לרמת 721.5 הנקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-0.25% לרמה של 728.7 נקודות, ומדד הטכנולוגיה, תל טק 15 נסחר בעליה של 0.31% לרמת 404.8 הנקודות.

לאחר השבועיים האחרונים מסתמן שהבורסה אינה מתנתקת מההווה אלא כבר מגלמת בתוכה צפי לעתיד שלאט הופך מציאותי מיום ליום: תהליך התנתקות העובר בשקט יחסי וללא מכשולים. כיום ניתן רק לשאול מה צפוי לקרות לאחר שתסיים הבורסה לגלם את המהלך. מחרתיים היום האחרון לפינוי ובקרוב נדע האם המשפט הידוע "קנה בשמועה, מכור בידיעה" מתאים לגל העליות אותו חוותה הבורסה בשבועיים האחרונים, או שמה תוכל להמשיך עוד בעלייתה.

מניות במרכז

מניות הבנק השני בגודלו במדינה - לאומי נסחרו היום על רקע הפרסומים לפיהם, בכוונת משרד האוצר לפרסם ב-11 לספטמבר מכרז למכירת הבנק. ממתווה שהועבר לבנק ישראל עולה כי כ-9.99% ממניות הבנק ימכרו מיידית ללא בדיקה מעמיקה של הרוכש על ידי המפקח על הבנקים. בנוסף יהנה הרוכש מאופציה לחצי שנה לרכישה של 10% נוספים ממניות הבנק, אך מימוש אופציה זו יותנה באישור המפקח. מניות לאומי סגרו בירידה של 1.04%.

מניות ענקית הפרמצבטיקה הישראלית טבע סגרו בעליה קלה של 0.07%, זאת לאחר שפתחו בפער ארביטראז' חיובי של 0.36%. המנייה עברה שבוע סוער לאחר שקיבלה אישורים חדשים מה-FDA לתרופות חדשות. לאחר שעלתה במרבית ימי השבוע, נגררה לירידות בעקבות ההודעה על פסיקת בית המשפט האמריקני בנוגע לתרופת הוויווקס של מרק. מרק הספיקה לרדת 7.7% במסחר ביום שישי וגררה איתה מטה את כל מניות הפרמצבטיקה.

כי"ל סגרה בעליה של 1.06%, המניה בלטה היום על רקע עדכון המלצה מצד חטיבת המחקר של בנק הפועלים. בבנק אומרים כי כי"ל צפוייה להציג רבעון חזק נוסף. החברה הספיקה לעלות כ-80% מתחילת השנה לאחר שהציגה רבעון חזק אחד אחרי השני.

כלל תעשיות סגרה היום בעליה של 1.32%, זאת על רקע הדו"חות הכספיים שפירסמה היום בהם הציגה רבעון שמיני רווחי ברציפות. החברה דיווחה על רווח נקי של 154 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2005 לעומת 256 מיליון שקלים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ברבעון הנוכחי דיווחה החברה על רווח נקי של 53 מיליון שקלים בהשוואה לרווח נקי של 88 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה.

חברת הנדל"ן גזית גלוב פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון השני של 2005. מדו"חות החברה עולה כי ההכנסות הרבעוניות צמחו בשעור של 15% והסתכמו בכ-527 מיליון שקל, לעומת 456 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-1.03 מיליארד שקל, עליה של 17.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. המנייה סגרה בעליה של 0.85%.

הבנק הבינלאומי פתח את שבוע המסחר על רקע שדרוג המלצה מצד בית ההשקעות אקסלנס נשואה. בבית ההשקעות שדרגו את המלצתם להמלצת קנייה. למרות שלא עמדו בתחזית הרווח של בית ההשקעות, אומרים באקסלנס, התשואה על ההשקעה נותרה גבוהה מאוד. בבית ההשקעות נותרים אופטימיים לגבי האפסייד של היחס רווח הפסד בנוגע להלוואות שנתן הבנק. הבינלאומי סגר את יום המסחר בעליה של 0.28%.

אורמת עלתה 0.46%. מניות החברה נסחרו היום על רקע המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 29.8 שקלים שהוענק לה על ידי בנק הפועלים. האנליסטים בבנק טוענים כי הרבעון הנוכחי היה רק מעידה ולאורמת צפויה צמיחה גדולה.

על פי האנליסטים הרבעון סבלה החברה ממספר בעיות חד פעמיות שלא צפויות לחזור על עצמן. החל מהשנה הבאה צפוי שיעור המס שמשלמת החברה לרדת בצורה משמעותית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.