סונול ודור-אלון קיבלו פטור מבית הדין להגבלים

הממונה על הגבלים עסקיים פטר הסדר בין שתי החברות, על פיו לסונול תינתן רשות להציב מספר מוגבל של התקני תדלוק אוטומטיים בתחנות "דור" ולדור תינתן הרשות המקבילה בתחנות "סונול"
יוני נאמן |

בהחלטה שהתקבלה לאחרונה, פטר הממונה על הגבלים עסקיים הסדר שבין חברת סונול לבין חברת דור-אלון מהחובה לקבל את אישורו של בית הדין להגבלים עסקיים, זאת בכפוף למספר תנאים מגבילים. עיקרו של ההסדר בהרשאה הדדית להציב התקני תדלוק אוטומטיים במספר מוגבל של תחנות תדלוק הקשורות עם הצד האחר להסכם, הפטור ניתן לתקופה של חמש שנים.

על פי ההסדר, לסונול תינתן רשות להציב מספר מוגבל של התקני תדלוק אוטומטיים, נושאי סמל "סונול" בתחנות "דור" ולדור תינתן הרשות המקבילה בתחנות "סונול". בגין הצבת התקני התדלוק ישלם הצד המציב תשלום קבוע ותשלום חודשי, המותאם לכמות התזקיקים הנמכרת באמצעות אותו התקן.

הממונה על ההגבלים העסקיים מצא כי ההסדר הנדון אינו מעורר חשש לפגיעה בתחרות במכירת תזקיקים באמצעות התקני תדלוק ובמכירת תזקיקים רגילה. תכליתו של ההסדר היא בשיפור יכולת התחרות של כל אחד מן הצדדים להסכם, בנפרד, במקטע המכירה באמצעות התקני תדלוק והוא אינו פותח פתח להרחבת שיתוף הפעולה או להעברת מידע בין הצדדים בתחומי פעילות נוספים.

יתר על כן, הממונה מצא כי ההסדר הנוכחי, שעיקרו הרחבת הפריסה הגיאוגרפית של חברות הדלק הקשורות בו, צפוי להגביר את יכולת התחרות של אותן חברות ובכך לחזק את התחרות במכירת תזקיקים באמצעות התקני תדלוק בכללה. פריסה גיאוגרפית ארצית, משמעותית ונוחה מהווה גורם מהותי ביכולת התחרות בתחום זה.

על מנת למזער חששות לפגיעה בתחרות בגין שיתוף הפעולה, החליט הממונה להגביל את המספר המרבי של תחנות תדלוק שבהן יוכל כל צד להציב התקן תדלוק מטעמו לעשרים. הממונה הגביל את תחולת הוראת הפטור לאזורים שבהם לצד המבקש להציב התקן תדלוק מכח ההסכם אין נוכחות ממשית באמצעות התקני תדלוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.