מתחזקות ירידות השערים בוול-סטריט: ארוטק מתרסקת

מאבדת כ-8% לאחר ירידה של 15% אמש, ונסחרת כבר בכ-85 סנט. מדד הנאסד"ק יורד על רקע הנמכת תחזיות של GATEWAY. דלתא גליל קופצת ב-12%. מתמתנות העליות בשמיר אופטיקה - עולה ב-2.5%
יוני נאמן |

המדדים המובילים בוול-סטריט נסחרים לפי שעה בירידות שערים. לאחר תקופה של חששות ממחירי הנפט הגועים, קיבלו היום המשקיעים השפעה ראשונה אמיתית על הכלכלה. ענקית הקמעונאות וול-מארט (WMT) פרסמה היום את דוחות הרבעון השני ודווחה כי ביצועיה בהמשך השנה צפויים להיות נמוכים מן התחזיות המוקדמות, את האשמה בהורדת הצפי תלתה החברה בעליה במחירי הנפט. בכך קיבלו המשקיעים למעשה עדות אמיתית ראשונה להשפעה של מחירי הנפט ושלחו את המדדים לירידות. בנוסף יצרנית המחשבים Gateway הנמיכה את תחזיותיה להמשך השנה, המניה צנחה כ-20% ומשכה איתה מטה את ענף השבבים.

מדד הנאסד"ק יורד ב-0.84% לרמה של 2148 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס משיל 0.72% לרמה של 10,558 נקודות.

נתוני מאקרו

מחלקת המסחר של הממשל פריסמה היום את מדד המחירים לצרכן לחודש יולי. הנתון הגולמי היה מעט גבוה מן התחזיות הצביע על עליה של 0.5% בסביבת המחירים שנרשמה בחודש יולי, זאת לעומת תחזית לעליה של 0.4%. אולם מדד הליבה, שמחושב בהפחתת מחירי המזון והאנרגיה עלה בתקופה ב-0.1% לעומת תחזית לעליה של 0.2%.

עוד פורסמו הנתונים לגבי מספר התחלות הבניה ביוני. לאחר שבחודש הקודם נרשם קצב התחלות בניה שנתי של 2.045 מיליון יחידות פורסם היום בארה"ב, כי מספר התחלות הבניה ירדו ביולי לקצב שנתי של 2.045 מיליון יחדיות - ירידה קלה, ונמוכה מתחזיות השוק לרמה של 2.025 מיליון יחידות. המספרים עדיין מצביעים על שוק נדל"ן חם, זאת לאור שיעורי הריבית הנמוכים שעדיין מונהגים בשוק.

בנוסף פורסמו מדדי היצור והתפוקה התעשייתים: מדד הייצור עלה ב-0.1% לעומת צפי האנליסטים לעליה של 0.5%, ומדד התפוקה התעשייתית עלה קלות ב-0.2%.

אמריקניות במרכז העניינים

כאמור ענקיות הקמעונאות מרכזות את מרכז תשומת הלב היום בוול-סטריט, כשהצפי השלילי של וול-מארט גורר מטה גם את אופיס דיפו (HD), וג'י סי פני (JCP) למרות העלאת ציפיות של שתי האחרונות. וול-מארט יורדת היום ב-3.5%. אופיס-דיפו מאבדת 0.5%, ואילו ג'י.סי פני משלימה ירידה של 0.5%.

בסקטור הטכנולוגיה מרכזת עניין רב יצרנית המחשבים GATEWAY (GTW) שצונחת בכ-20% לאחר הנמכת תחזיות להמשך השנה.

עוד בסקטור, היולט פאקרד (HPQ) עתידה לדווח היום לאחר הנעילה, והקונצנזוס חוזה לה רווח של 31 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי - גידול של 27% אל מול הרבעון המקביל, אשתקד. מניות HP נסחרות לקראת הפרסום בירידה של 0.5%.

ישראליות בנאסד"ק

בקרב הישראליות בולטת היום ארוטק אשר משילה כ-7% בהמשך לירידות החדות מאמש, זאת על רקע פרסום הדו"חות לרבעון השני. אמש דווחה הנהלת החברה, כי היא לא צפויה לעבור בטווח הקרוב לרווחיות, מה ששלח את המניה לנפילה של 15%, אשר נמשכת במלוא העוצמה גם היום. בשעה האחרונה נסחרת כבר המניה במחיר של 84 סנט, זאת לאחר שנסחרה בתקופה האחרונה בטוווח של כ-1.2 דולר, שגם הוא רחוק ממחירי השיא של המניה ב-2004.

דלתא גליל מזנקת ב-12% בהיקף מסחר נאה. היום הודיעה חברת הטקסטיל, כי שרה לי תמכור את כל אחזקותיה (23%) בחברה לאייזיק דבח במחיר של 6.5 דולר למניה - דיסקאונט של 5% על מחיר השוק ובהיקף כולל של 27.7 מיליון דולר. בשוק מעריכים, כי החברה עתידה להנות מהעסקה וכן מניסיונו של דבח בתחום הטקסטיל.

מניות שמיר אופטיקה מתקנות היום בעליה של כ-2.7%, המניות צנחו אמש בוול סטריט בקרוב ל-20%, לאחר שפספסה את תחזיות האנליסטים בסנט אחד, עת הציגה רווח של 13 סנט למניה (2.1 מיליון דולר).

ריטליקס, אשר הודיעה על הסכם שותפות עם PSC, נסחרת ללא שינוי משמעותי ועולה קלות ב-0.16%.

טבע נסחרת לפי שעה בירידה של כ-1.25% למרות שהודיעה על אישור FDA סופי לתרופת הפקוטסטין למניעת דיכאון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.