מיטרוניקס: הרווח הרבעוני גדל ב-7.4% ל-11.4 מ' ש'

וההכנסות הסתכמו ב-48.8 מ' ש' - גידול של 6.9% לעומת הרבעון המקביל, לו תרם גידול במכירות הרובוטים לבריכות פרטיות בארה"ב. עוד בדיווח: צבר ההזמנות הגיע ל-10.2 מ' ש'
שרון שפורר |

חברת מיטרוניקס, המפתחת, מייצרת ומשווקת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות שחיה פרטיות וציבוריותדיווחה היום על גידול של 9.6% בהכנסות המחצית הראשונה של 2005 ל-122.3 מיליון שקל, לעומת 111.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2004.

ברבעון השני של 2005 לבדו הסתכמו ההכנסות ב-48.8 מיליון שקל, גידול של 6.9% בהשוואה להכנסות בסך 45.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מבחינת התפלגות מכירות החברה עולה, כי 84.4% מהמכירות במחצית הראשונה היו רובוטים לבריכות פרטיות וכ-15.6% לבריכות ציבוריות, לעומת 81% ו-19% בהתאמה בתקופה המקבילה ב-2004. השיפור במכירות רובוטים לברכות פרטיות נובע מהגידול המהיר יותר בתחום זה, בפרט בארה"ב. בפלח הבריכות הציבוריות חלה האטה מסויימת ברבעון השני, אך זוהי ירידה זמנית ואין היא מבטאת שינוי מגמה לטווח הארוך.

הרווח הנקי של מיטרוניקס הגיע במחצית החולפת ל-33.3 מיליון שקל - 27.2% מהמכירות, גידול של כ-13.2% לעומת רווח של 29.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - 26.4% מהמכירות. שיעור הגידול ברווח הנקי הוא 13.1%, והינו גבוה משיעור הגידול במכירות. הגידול ברווח הנקי נובע, לדברי החברה, בעיקר מהגידול בפעילות, ברווח הגולמי ובהכנסות המימון.

ברבעון השני של השנה הסתכם הרווח הנקי ב-11.4 מיליון שקל - שיעור של 23.3% מהמכירות וגידול של כ-7.4% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2004, שבו הסתכם הרווח הנקי ב-10.6 מיליון שקל - שיעור של 23.2% מהמכירות.

נתון בולט נוסף אשר עלה מהדיווח היה צבר ההזמנות של מיטרוניקס, אשר הגיע ב-30 ביוני החולף ל-10.2 מיליון שקל, אל מול 9.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה, אשתקד.

מנכ"ל מיטרוניקס, עפר שחר, אמר, כי "מיטרוניקס ממשיכה להציג צמיחה מרשימה גם ברבעון השני וגם במחצית הראשונה של שנת 2005, ומראה גידול במחזור המכירות וברווח הנקי. החברה משקיעה מאמצים ומשאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות, אשר מחזקים וממצבים את מיטרוניקס כחברה מובילה וחדשנית בתחומה. פיתוחים אלו יסייעו לנו להתרחב לשווקים חדשים ולמכור רובוטים נוספים בעלי יכולות חדשות. אנו מאמינים שמאמצים אלו יאיצו את צמיחתה בשנים 2006 ו-2007".

"השנה התחלנו לשווק את רובוט ה-cordless, רובוט עילית המונע באמצעות סוללות נטענות, שהינו יחיד מסוגו בשוק ומהווה פריצת דרך בתחום מנקי הבריכות. עד כה מכרנו כבר מאות רבות של מכשירים מדגם זה. בפברואר 2005 חתמנו על חוזה הפצה ביפן עם חברת Motor Yamaha, אשר הנה היצרן הגדול ביותר ביפן לבריכות בגודל בינוני. החוזה מאפשר לחברה למכור את מוצרי מיטרוניקס בשנת 2005. המוצרים המיועדים לשוק זה הינם רובוטים לניקוי בריכות ציבוריות, לרבות רובוט ה-cordless, שהשיקה החברה לאחרונה. אנו צופים כי קצב המכירות ליפן יגדל במרוצת השנתיים הקרובות - זהו שוק בעל דרישות גבוהות שיקנה את המוצרים היקרים. הסכם זה מהווה עבורנו דריסת רגל משמעותית ביפן ואפשרות להתרחבות המכירות באזור זה".

בנוסף לכך, מספר שחר, "מבצעת החברה מאמץ גם בשוק הדרום אמריקאי, המאופיין בדרישה למוצרים בעלות נמוכה יותר. אנו מציגים שם החודש בתערוכה מרכזית ומצפים להתחיל מכירות לאזור זה כבר בשנה זו. יש לציין ששוק זה רוכש את מרבית מוצריו ברבעון השלישי והרביעי, בניגוד לשווקי אירופה וארה"ב. יש בכך משום תרומה מסוימת לאיזון העונתיות, המאפיינת את שוק הבריכות ואת פעילותה של מיטרוניקס.

מיטרוניקס הציגה בתום המחצית הראשונה של השנה גם מאזן איתן, נקי מהתחייבויות לטווח ארוך עם הון עצמי של כ-83.5 מיליון שקל, המהווה כ-74% מהמאזן, לעומת הון עצמי בסך 42.5 מיליון שקל, כ-59% מהמאזן, בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה נבע מתוספת הרווח בניכוי הדיבידנד ששולם ומתמורת הנפקת המניות נטו. כמו כן הציגה החברה שיפור מרשים בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, העומד על כ-26.2 מיליון שקל גידול של כ-300% לעומת ה-30 ביוני 2004, בה הסתכם תזרים המזומנים לסך של 3.9 מיליון שקל. שיפור זה נובע בעיקר משיפור בגבייה מלקוחות ומירידה במלאי.

מנכ"ל החברה שחר מסר היום עוד, כי בכוונתה למנף את מצבה הפיננסי האיתן לצורך הרחבת פעילותה וביסוס מעמדה בשווקים, על מנת להבטיח ולהאיץ את קצב צמיחתה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה