התעשיינים: זינוק במכירות מוצרי הפלסטיק למדינות ערב

במחצית הראשונה של השנה גדל היצוא הישראלי של מוצרי פלסטיק למדינות ערב ב-10% והסתכם בכ-13 מיליון דולר. סך המכירות בענף הסתכמו בסכום של 1.78 מיליארד דולר בעת הזאת
חזי שטרנליכט |

"במחצית הראשונה של השנה גדל יצוא הפלסטיקה והגומי למדינות ערב בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והוא הסתכם בכ-13 מיליוני דולרים. מדובר ביצוא של מוצרי חקלאות, השקייה, מוצרי בניה מפלסטיק, מוצרים רפואיים מפלסטיק ומוצרי צריכה ואריזה מפלסטיק". כך מציין היום (ג') ד"ר אילן טסלר, יו"ר איגוד יצרני הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל פלסאון.

ד"ר טסלר הוסיף, כי סך מכירות הענף גדלו במחצית הראשונה של השנה ב-11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והם הסתכמו ב-1.78 מיליארד דולרים. בתוך כך, מכירות הפלסטיקה והגומי לשוק המקומי גדלו ב-8.4% והסתכמו ב-863 מיליוני דולרים, יצוא הענף גדל בששת החודשים הראשונים של השנה ב-13.6% והסתכם ב-920 מיליוני דולרים.

טסלר ציין, כי הסיבות לגידול ביצוא הינן: התעוררות בביקושים למוצרי הפלסטיקה והגומי, בעיקר בארה"ב ובאירופה אליהן מופנה כ-80% מהיצוא העלייה במחירי חומרי הגלם לתעשיית הפלסטיקה והגומי והעלייה במחירי המוצרים הסופיים כתוצאה מכך.

הוא הוסיף, כי מניתוח ענף הפלסטיקה ע"פ יעדי היצוא, עולה כי היצוא לאירופה מהווה כ-50%, לצפון אמריקה - 34%, לדרום אמריקה - 5%, לאסיה - 5% לאפריקה - 4.5% ולמדינות ערב - 1.5%.

ד"ר טסלר מציין, כי צריכת חומרי הגלם גדלה במחצית הראשונה של השנה ב-4.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמה ב-465 אלפי טון.

ד"ר טסלר ציין, כי מחירי חומרי הגלם בתעשיית הפלסטיקה ממשיכים לעלות, ומתחילת השנה ועד היום עלו בעשרות אחוזים. מדובר בפוליפרופילן, פוליאתילן, פי.וי.סי ועוד. חומרים אלו משמשים לייצור אריזות מפלסטיק למוצרי מזון, קוסמטיקה ודטרגנטים, מוצרי חקלאות מפלסטיק ומוצרי בניה מפלסטיק. השקעות הענף בציוד מיבוא גדלו במחצית הראשונה של השנה ב-16.7% והסתכמו ב-56 מליוני דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה