פטרוכימיים: 315 מ' ד' להרחבת מתקן פוליפרופילן

דירקטוריון חברת הבת כרמל אולפינים, בה היא מחזיקה בכ-50%אישר תקציב מעודכן לתכנית הרחבת מתקן הפוליפרופילן. התקציב כולל הוצאות הרצה ואינו כולל הוצאות מימון בתקופת ההקמה אשר יהוונו להשקעה
ליאור גוטליב |

חברת מפעלים פטרוכימיים בישראל (או בקיצור: פטרוכימיים) דיווחה אמש (שני) לבורסה לני"ע בתל אביב, בהמשך לדיווחים קודמים, כי חברת הבת כרמל אולפינים, בה היא מחזיקה בכ-50% הודיעה לה כי הדירקטוריון אישר תקציב מעודכן לתכנית הרחבת מתקן הפוליפרופילן של כ-315 מיליון דולר, כולל הוצאות הרצה ולמעט הוצאות מימון בתקופת ההקמה אשר יהוונו להשקעה.

פטרוכימיים הוקמה כחברה תעשייתית, אשר עיקר עיסוקה היה בייצור פוליאתילן. בשנת 1991 הוקמה חברה בת חדשה - כרמל אולפינים (כאו"ל), אשר לתוכה מוזגו מתקן האתילן של בתי זיקוק לנפט בע"מ והתשתית ומתקני הפוליאתילן של החברה.

כתוצאה ממיזוג זה הפכה החברה לחברת החזקות. נוסף לאחזקתה בכאו"ל, שותפה החברה בקונסורציום של חברות העוסקות בחיפושי גז טבעי בשטחה הימי של מדינת ישראל, מתוקף רשיונות אשר הוענקו להן על ידי הממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות