עידו הולצמן: "עלייה חדה בתיירות הפנים - ישראלים מגלים מחדש את הארץ"
תיירות הפנים בישראל נמצאת בעלייה מזה מספר שנים. מדי שנה, רבבות של ישראלים פוקדים את האתרים השונים ואת בתי המלון ברחבי הארץ, ממטולה עד אילת, והמספרים ממשיכים לעלות. למרות שישנם מספר קשיים איתם צריכים להתמודד בענף - המצב על פניו נראה מזהיר, כאשר יותר ויותר ישראלים מגלים שיש לנו ארץ נהדרת.
מגמת עלייה בתיירות הפנים
הנתונים שמספר לנו עליהם עידו הולצמן, מנכ"ל אתר מפה - אתר המספק מידע לאתרי נופש ובילוי בישראל, מראים כי ישנה עלייה בתיירות הפנים בישראל, מסיבות מגוונת. "אנשים מתחילים לגלות את הארץ ואת היופי המיוחד שלה", אמר הולצמן. "זוהי התקופה הטובה ביותר עבור תיירות הפנים בישראל, אנו רואים עלייה גדולה במספר האנשים שבוחרים להישאר דווקא בארץ ולהנות מהנופים המדהימים, האוכל הטעים, אתרי הבילוי, מסלולי הטיול ועוד".
כבר בתחילת שנת 2020 החלו באתר מפה לראות עלייה בתנועה לאתר ולקבל שיחות טלפון ממאות אנשים. "היה גל של אנשים שרצו לברר לגבי מקומות לינה ובילוי, אנשים רוצים לגלות את ישראל מחדש", אמר הולצמן. "אנשים רוצים לבלות ולנפוש בארץ יותר מבעבר, כדי להירגע, הם מבינים שלא צריך לעלות על מטוס בשביל זה - בין אם זה בגלל הבחירות המרובות, בהלת הקורונה המשתוללת בחו"ל או לחצי החיים, אנשים יוצאים מהבתים".
לפני כשלושה שבועות דווח בתקשורת שלמרות מזג האוויר החורפי כ-80 אלף ישראלים יצאו לטייל בארץ. "אנשים פקדו את הארץ לכל אורכה ורוחבה, בנגב, בירושלים, בחרמון המושלג, אנשים פשוט מתחילים לאהוב את האתרים בארץ, ומבינים שמה שהם חיפשו היה להם מתחת לאף כל הזמן הזה".
"בחגים ומועדים - תפוסה כמעט מלאה"
אינדיקציה נוספת למגמת העלייה בתיירות הפנים היא התפוסה של מלונות בעת החגים. אם בעבר רוב הישראלים העדיפו חופשה בחו"ל והמלונות היו בתפוסה יחסית נמוכה, כיום המלונות בארץ נמצאים בתפוסה כמעט מלאה בזמן החגים. "בראש השנה בתי המלון באילת נמצאים בתפוסה של כ-95%. נכון, המחירים אמנם גבוהים וזה לא נגיש לכולם, אבל המחירים הגבוהים תומחרו כך בשל הביקוש האדיר וזו חצי הכוס המלאה", אמר עידו הולצמן.- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התפוסה הגבוהה בחגים ומועדים מראה לנו שלמרות שישראלים רבים בוחרים לבלות את החופשות בחו"ל, בכל זאת עשרות ואף מאות אלפי ישראלים בוחרים לתייר דווקא בארץ, לראות את הנופים הייחודיים של המדינה ולספק פרנסה לעסקי תיירות מקומיים.
"הישראלים אוהבים לגלות מקומות חדשים ולטייל ברחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה", אמר הולצמן. "אנו רואים עלייה בתיירות גם במקומות ואתרים בהם לא הרבו הישראלים לבקר בעבר, כמו הר הנגב למשל, והתחזקות של ערים ואזורים שהישראלים מגלים מחדש כמו יפו העתיקה וחיפה".
הר הנגב, עליו מדבר הולצמן, הוא אזור המציע שפע של נופים מרהיבים. אחד מהנופים הללו היא ארץ המכתשים - תופעה ייחודית כלל עולמית. באזור ישנן גם שמורות טבע גדולות עם פעילויות לכל המשפחה ומגוון רחב של חי וצומח מדברי.
"כולנו מכירים את תל-אביב, אך יפו העתיקה היא חלק בעיר שרק לאחרונה הפך להיות ליעד תיירותי מבוקש. אנשים אוהבים לטייל בסמטאות, לבקר במגדל השעון, גשר המזלות והנמל, לאכול במסעדות הרבות ולהנות משופינג איכותי - ליפו יש מה להציע ובגדול. בשנים האחרונות יפו העתיקה גם משמשת תפאורה רומנטית והפכה ליעד מבוקש בקרב זוגות לצילומי חתונה", הוא מוסיף.
גם התיירים הזרים מציפים את ישראל
בנוסף לתיירות הפנים השוקקת, מתחזק ענף התיירות באופן כללי ומבקרים רבים מגיעים גם מחו"ל. "בשנת 2016 ביקרו בארץ 2.9 מיליון תיירים, ב-2017 ביקרו 3.6 מיליון, שנה לאחר מכן ביקרו 4.1 מיליון תיירים ובשנת 2019 נחתו ארץ 4.5 מיליון תיירים", אמר עידו הולצמן. "הצמיחה הזו מראה שלא רק ישראלים מגלים את הארץ מחדש, אלא שגם בחו"ל מתחילים להבין שישראל היא מדינה מדהימה ביופיה עם אתרים מיוחדים ומרהיבים".התיירים הזרים בארץ הם גורם הכנסה משמעותי מאוד עבור המדינה ובעלי העסקים בתחום התיירות. לפי ההערכות, כל תייר שבא לבקר בישראל מוציא בממוצע 1,400$.
"לישראל בעבר היה תדמית של מקום מסוכן. כיום המצב יותר רגוע מבחינה ביטחונית ולכן התדמית הזו נמוגה", אמר הולצמן והרחיב: "זו אחת הסיבות המרכזיות שבגללה אנו רואים יותר תיירים מגיעים לארץ, זאת בנוסף לאירועים מיוחדים המתקיימים בישראל - האירוויזיון שהיה למשל או יום הגאווה. גם אתרים מיוחדים כמו ים המלח, מצפה רמון, הר החרמון ועוד - כולם מביאים אנשים שרוצים לראות את הנוף הייחודי של ישראל וגם 'תיירי דת', נוצרים, יהודים ומוסלמים, המגיעים בעקבות אתרי הקדושה".
במשרד התיירות מאוד גאים בנתונים הללו ובצדק. "ללא ספק מגיע להם טפיחה על השכם", אמר הולצמן. "במשרד התיירות עובדים ללא הרף על מנת לפתח את הנגישות ולקדם את עסקי התיירות ועושים זאת בהצלחה רבה מאוד. המשרד הציב לעצמו יעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2020 ולפי המגמה שאנו מזהים באתר 'מפה', אנחנו מאמינים שזה בהחלט אפשרי".
חדשנות היא שם המשחק
אתר 'מפה', הוא אתר מוכר, מוביל וחדשני הנותן מידע עבור אתרי נופש ובילוי בארץ. "חדשנות ומקוריות הם רק חלק מערכי החברה", מציין עידו הולצמןֵ, הבעלים ומי שמשמש כיום כמנכ"ל חברת מפה אינטרנט בע"מ. "אחת המטרות המרכזיות שלנו היא איחוד של עולם האינטרנט ועולם התיירות, דבר שאנחנו עושים בהצלחה מזה שנים רבות".חברת 'מפה' קיימת כ-20 שנה והוקמה בשנת 2001, בזמן הזה עברה גלגולים ומשברים שונים, בהתאם לשינויי השוק, עד להפיכתה למה שהיא כיום - חברת פלטפורמת תוכן טכנולוגית וחברתית.
"בעקבות רכישת החברה ומיזוגה עם חברת אייטראוול בשנת 2016, ומיצובה מחדש תחת קונספט חדשני ומותאם לצרכים של היום, יושמה בנייתה של אסטרטגיית מוצר התואמת לדורנו המאפשרת מענה למגמות המתבצעות בעולם הטכנולוגי, ובעולמות התיירות בפרט. יושמו טכנולוגיות שיודעות לדבר עם מערכות חיצוניות של מלונות,מסעדות וגם בעולם מכירות הכרטיסים, כל עולם כזה טומן בחובו אינטגרציות מורכבות של מערכות זמינות מקומות ומערכות ניהול מלאי", אמר הולצמן.
הוא הוסיף כי "על סמך ההבנה שהעולם הדיגיטלי מהווה כוח מרכזי באינטראקציה הבין-אישית במרחב הציבורי, אנחנו מנהלים פיתוח מתקדם כדי להעביר את יכולת הזנת התוכן והעלאת המידע בעיקר למשמשים ובכך להעלות את רמת עדכון הנתונים באתר והאקטואליות שלו".
"בנוסף לכך, היום אתר מפה מחפש את האנשים הבאים בתעשייה, אם אתם רוצים להצטרף לצוות שמוביל את תעשיית תיירות פנים בישראל בין אם אתם מתכנתים, אנשי שיווק, או אנשי תוכן - או משפיענים מעולם התיירות - אנחנו מחפשים אתכם, צוות טוב הוא הבסיס להצלחה וההתפתחות של החברה שצפויה ב-2021 להיכנס לשוק האירופאי, תחילת באיטליה ומשם להתרחב לאירופה ומדינות נוספות", אמר עידו הולצמן.
כיום, אתר מפה מאפשר לגולש להעלות בעצמו תכנים ממקומות שבהם בילה בתהליך אינטואיטיבי ופשוט ובכך לייצר כמות תוכן אינסופית עם עדכון ברמה הגבוהה ביותר. במקביל, בזירה הזו יש מקום לעסקים לעלות בעצמם תכנים ופרטים על עצמם ולבנות עמוד עסקי ללא עלות עם המלצות או סקירה על מקום, צפייה בתמונות, בדיקת חוות דעות ועוד. ניתן גם ליצור ישירות קשר עם בית העסק ולהזמין מקומות, בלחיצת כפתור אחת.
- 3.הנביא 03/04/2020 21:15הגב לתגובה זופחחח.... זה אחד מההגבלים כדי לצאת מהמשבר.
- 2.נועם ג 03/04/2020 14:20הגב לתגובה זועוקב אחריי היזם הזה כבר כמה שנים. עושה עבודה מדהימה וראויה להערכה בתחום בתיירות. כן ירבו יזמים כאלה
- 1.ספקן 03/04/2020 12:19הגב לתגובה זואמנם עד תחילת 2020 ענף התיירות נמצא בפריחה ובשגשוג אך כעת לנוכח התפשטות הקורונה הענף לא רק שדועך, אלא אף סובל מסכנה קיומית בהיעדר תמיכה ממשלתית
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
הכירו את עו"ד אסף פלג שלא עושה הנחות לחברות הענק
במשרד עורך דין אסף פלג הבינו מזמן שעבור מי שנפגע אין כזה דבר "תביעה קטנה", ושכל הליך הוא עולם ומלואו עבור בעל הדין.
בתמונה: עורך דין, אסף פלג
בניגוד לחברות שונות ו"מעכרים" למיניהם שאינם עורכי דין ועוסקים בהגשה טכנית בלבד (תוך גזירת קופון שמן על גב הלקוחות), במשרד מציעים שירות משפטי מלא ומקצועי, על ידי עורכי דין בעלי רישיון בלבד והפועלים בפיקוח הדוק של לשכת עורכי הדין.
המשרד מטפל בפונים שונים, פרטיים ועסקיים, ומפעיל מערך של הגשת תביעות ומענה להן וכן ייעוץ מקדים מלא והכנה לפני הדיון.
אולי כאן המקום להוסיף כי אסף פלג מתמחה גם בנטרול תביעות (כולל תביעות קטנות) על ידי עריכת מו"מ נחוש ועיקש להדיפתן טרם הגעה לדיון.חשוב לזכור שקשה מאד לערער על תביעה קטנה, וכי תמיד קיים סיכון לפסיקה של הוצאות משפט כלפי בעל דין, כאשר מתקבל פסק דין כנגדו (כן, גם כלפי התובע!).
להלן נסקור כעת את חלק מהנושאים הנפוצים בהם המשרד מטפל באופן שוטף:- שכירויות (וסכסוכי שכנים) – הפרות חוזה, מקרים שבהם בעל הבית אינו מתקן ליקויים בנכס, פגמים נסתרים בדירת מגורים, וכן דירות מגורים שאינן ראויות למגורים על פי התיקון החדש לחוק השכירות.
- סכסוכי שכנים בבתים משותפים – נושא נפוץ נוסף בעניין קרוב. אנו יודעים להתמודד ברגישות ובנחישות עם מקרים כאלה, ולעיתים קרובות לפתור סכסוכים באופן המיטיב עם הלקוח אך מאפשר המשך חיים סבירים לצד הצד האחר.
- נזיקין – כל מקרי הנזיקין המוכרים, תאונות דרכים, נפילות ברחוב, נזק לרכוש, ביטוח ועוד. חשוב לציין שנזקי גוף לרוב יידונו בערכאת שלום ומצריכים ייצוג, אך ישנם מקרים חריגים ויש לבחון את הנסיבות לגופן.
- חוק הספאם (חוק התקשורת). משלוח הודעות שיווקיות ללא אישור המקבל בדואר אלקטרוני או במסרוני SMS פרסומיים. כאן ניתן לקבל פיצוי בגובה של עד 1000 ₪ ללא הוכחת נזק. לעיתים קרובות החברות מעדיפות לפצות באמצעות פשרה במקום להגיע לבית המשפט ולשלם גם הוצאות משפט לתובע.
- ביטולי עסקה, צרכנות, פגמים במוצרים. אסף פלג הוא בעל ניסיון נרחב כעורך דין לדיני צרכנות, וטיפל במאות תיקים בתחום זה.
- חיובים שלא כדין על ידי חברות תקשורת, ביטוחים, סלולאר, תביעות נגד חברות אינטרנט, סלולר ועוד. גם בנושא זה המשרד מתמחה ועוסק רבות – ובעל הישגים לא מבוטלים בהשגת פיצויים ושיפוי ללקוחותיו.
- משלוח מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים (מכתבי דרישה) מעו"ד.
- סיוע בגישור ובוררות סביב נושאי תביעות קטנות.
- עריכת חוזים ובדיקת חוזים על גווניהם, כולל חוזי שכירות, חוזי מכר, חוזה קנייה ומכירה של דירת מגורים, חוזי נדל"ן, עסקאות נדל"ן, גם מקבלן, עמידר, תקנונים, מדינות פרטיות, תקנוני אתר אינטרנט, ועוד.
- הגשת ערעורים ובקשות רשות ערעור על תביעות קטנות.
- ביטוח לאומי – כולל ערעורים על החלטות ועדה רפואית על נכות.
- הוצאת תג נכה לרכב.
- זיוף חתימה של צרכן.
- ביטולי קנסות ודו"חות כולל דו"חות תנועה.
- ביטול דו"ח קורונה, דו"ח על חבישת מסכה.
- טיפול בחובות ובחייבים באמצעות הליכים משפטיים במהירות וביעילות האפשרית.
- המשרד ערוך להעניק ייעוץ משפטי כללי בכל עניין משפטי אזרחי- מסחרי.
