עידו הולצמן
צילום: יח"צ

עידו הולצמן: "עלייה חדה בתיירות הפנים - ישראלים מגלים מחדש את הארץ"

מהנתונים באתר 'מפה', אתר התיירות הישראלי, עולה כי יותר אנשים מזמינים חופשות בארץ ויוצאים לטיולים בארץ מבעבר. ישבנו לשיחה עם עידו הולצמן, מנכ"ל חברת 'מפה בע"מ', כדי לשמוע על מגמות בתיירות הפנים ועל השקת אתר 'מפה' המחודש
תוכן בחסות | (3)

תיירות הפנים בישראל נמצאת בעלייה מזה מספר שנים. מדי שנה, רבבות של ישראלים פוקדים את האתרים השונים ואת בתי המלון ברחבי הארץ, ממטולה עד אילת, והמספרים ממשיכים לעלות. למרות שישנם מספר קשיים איתם צריכים להתמודד בענף - המצב על פניו נראה מזהיר, כאשר יותר ויותר ישראלים מגלים שיש לנו ארץ נהדרת.

מגמת עלייה בתיירות הפנים

הנתונים שמספר לנו עליהם עידו הולצמן, מנכ"ל אתר מפה - אתר המספק מידע לאתרי נופש ובילוי בישראל

, מראים כי ישנה עלייה בתיירות הפנים בישראל, מסיבות מגוונת. "אנשים מתחילים לגלות את הארץ ואת היופי המיוחד שלה", אמר הולצמן. "זוהי התקופה הטובה ביותר עבור תיירות הפנים בישראל, אנו רואים עלייה גדולה במספר האנשים שבוחרים להישאר דווקא בארץ ולהנות מהנופים המדהימים, האוכל הטעים, אתרי הבילוי, מסלולי הטיול ועוד".

כבר בתחילת שנת 2020 החלו באתר מפה לראות עלייה בתנועה לאתר ולקבל שיחות טלפון ממאות אנשים. "היה גל של אנשים שרצו לברר לגבי מקומות לינה ובילוי, אנשים רוצים לגלות את ישראל מחדש", אמר הולצמן. "אנשים רוצים לבלות ולנפוש בארץ יותר מבעבר, כדי להירגע, הם מבינים שלא צריך לעלות על מטוס בשביל זה - בין אם זה בגלל הבחירות המרובות, בהלת הקורונה המשתוללת בחו"ל או לחצי החיים, אנשים יוצאים מהבתים".

לפני כשלושה שבועות דווח בתקשורת שלמרות מזג האוויר החורפי כ-80 אלף ישראלים יצאו לטייל בארץ. "אנשים פקדו את הארץ לכל אורכה ורוחבה, בנגב, בירושלים, בחרמון המושלג, אנשים פשוט מתחילים לאהוב את האתרים בארץ, ומבינים שמה שהם חיפשו היה להם מתחת לאף כל הזמן הזה".

"בחגים ומועדים - תפוסה כמעט מלאה"

אינדיקציה נוספת למגמת העלייה בתיירות הפנים היא התפוסה של מלונות בעת החגים. אם בעבר רוב הישראלים העדיפו חופשה בחו"ל והמלונות היו בתפוסה יחסית נמוכה, כיום המלונות בארץ נמצאים בתפוסה כמעט מלאה בזמן החגים. "בראש השנה בתי המלון באילת נמצאים בתפוסה של כ-95%. נכון, המחירים אמנם גבוהים וזה לא נגיש לכולם, אבל המחירים הגבוהים תומחרו כך בשל הביקוש האדיר וזו חצי הכוס המלאה", אמר עידו הולצמן.

התפוסה הגבוהה בחגים ומועדים מראה לנו שלמרות שישראלים רבים בוחרים לבלות את החופשות בחו"ל, בכל זאת עשרות ואף מאות אלפי ישראלים בוחרים לתייר דווקא בארץ, לראות את הנופים הייחודיים של המדינה ולספק פרנסה לעסקי תיירות מקומיים.

 

"הישראלים אוהבים לגלות מקומות חדשים ולטייל ברחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה", אמר הולצמן. "אנו רואים עלייה בתיירות גם במקומות ואתרים בהם לא הרבו הישראלים לבקר בעבר, כמו הר הנגב למשל, והתחזקות של ערים ואזורים שהישראלים מגלים מחדש כמו יפו העתיקה וחיפה".

הר הנגב, עליו מדבר הולצמן, הוא אזור המציע שפע של נופים מרהיבים. אחד מהנופים הללו היא ארץ המכתשים - תופעה ייחודית כלל עולמית. באזור ישנן גם שמורות טבע גדולות עם פעילויות לכל המשפחה ומגוון רחב של חי וצומח מדברי.

"כולנו מכירים את תל-אביב, אך יפו העתיקה היא חלק בעיר שרק לאחרונה הפך להיות ליעד תיירותי מבוקש.  אנשים אוהבים לטייל בסמטאות, לבקר במגדל השעון, גשר המזלות והנמל, לאכול במסעדות הרבות ולהנות משופינג איכותי - ליפו יש מה להציע ובגדול. בשנים האחרונות יפו העתיקה גם משמשת תפאורה רומנטית והפכה ליעד מבוקש בקרב זוגות לצילומי חתונה", הוא מוסיף.

גם התיירים הזרים מציפים את ישראל

בנוסף לתיירות הפנים השוקקת, מתחזק ענף התיירות באופן כללי ומבקרים רבים מגיעים גם מחו"ל. "בשנת 2016 ביקרו בארץ 2.9 מיליון תיירים, ב-2017 ביקרו 3.6 מיליון, שנה לאחר מכן ביקרו 4.1 מיליון תיירים ובשנת 2019 נחתו ארץ 4.5 מיליון תיירים", אמר עידו הולצמן. "הצמיחה הזו מראה שלא רק ישראלים מגלים את הארץ מחדש, אלא שגם בחו"ל מתחילים להבין שישראל היא מדינה מדהימה ביופיה עם אתרים מיוחדים ומרהיבים".

התיירים הזרים בארץ הם גורם הכנסה משמעותי מאוד עבור המדינה ובעלי העסקים בתחום התיירות. לפי ההערכות, כל תייר שבא לבקר בישראל מוציא בממוצע 1,400$.

 "לישראל בעבר היה תדמית של מקום מסוכן. כיום המצב יותר רגוע מבחינה ביטחונית ולכן התדמית הזו נמוגה", אמר הולצמן והרחיב: "זו אחת הסיבות המרכזיות שבגללה אנו רואים יותר תיירים מגיעים לארץ, זאת בנוסף לאירועים מיוחדים המתקיימים בישראל - האירוויזיון שהיה למשל או יום הגאווה. גם אתרים מיוחדים כמו ים המלח, מצפה רמון, הר החרמון ועוד - כולם מביאים אנשים שרוצים לראות את הנוף הייחודי של ישראל וגם 'תיירי דת', נוצרים, יהודים ומוסלמים, המגיעים בעקבות אתרי הקדושה".

במשרד התיירות מאוד גאים בנתונים הללו ובצדק. "ללא ספק מגיע להם טפיחה על השכם", אמר הולצמן. "במשרד התיירות עובדים ללא הרף על מנת לפתח את הנגישות ולקדם את עסקי התיירות ועושים זאת בהצלחה רבה מאוד. המשרד הציב לעצמו יעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2020 ולפי המגמה שאנו מזהים באתר 'מפה', אנחנו מאמינים שזה בהחלט אפשרי".

חדשנות היא שם המשחק

אתר 'מפה', הוא אתר מוכר, מוביל וחדשני הנותן מידע עבור אתרי נופש ובילוי בארץ. "חדשנות ומקוריות הם רק חלק  מערכי החברה", מציין עידו הולצמןֵ, הבעלים ומי שמשמש כיום כמנכ"ל חברת מפה אינטרנט בע"מ. "אחת המטרות המרכזיות שלנו היא איחוד של עולם האינטרנט ועולם התיירות, דבר שאנחנו עושים בהצלחה מזה שנים רבות".

חברת 'מפה' קיימת כ-20 שנה והוקמה בשנת 2001, בזמן הזה עברה גלגולים ומשברים שונים, בהתאם לשינויי השוק, עד להפיכתה למה שהיא כיום - חברת פלטפורמת תוכן טכנולוגית וחברתית.

"בעקבות רכישת החברה ומיזוגה עם חברת אייטראוול בשנת 2016, ומיצובה מחדש תחת קונספט חדשני ומותאם לצרכים של היום, יושמה בנייתה של אסטרטגיית מוצר התואמת לדורנו המאפשרת מענה למגמות המתבצעות בעולם הטכנולוגי, ובעולמות התיירות בפרט. יושמו טכנולוגיות שיודעות לדבר עם מערכות חיצוניות של מלונות,מסעדות וגם בעולם מכירות הכרטיסים, כל עולם כזה טומן בחובו אינטגרציות מורכבות של מערכות זמינות מקומות ומערכות ניהול מלאי", אמר הולצמן.

הוא הוסיף כי "על סמך ההבנה שהעולם הדיגיטלי מהווה כוח מרכזי באינטראקציה הבין-אישית במרחב הציבורי, אנחנו מנהלים פיתוח מתקדם כדי להעביר את יכולת הזנת התוכן והעלאת המידע בעיקר למשמשים ובכך להעלות את רמת עדכון הנתונים באתר והאקטואליות שלו".

"בנוסף לכך, היום אתר מפה מחפש את האנשים הבאים בתעשייה, אם אתם רוצים להצטרף לצוות שמוביל את תעשיית תיירות פנים בישראל בין אם אתם מתכנתים, אנשי שיווק, או אנשי תוכן - או משפיענים מעולם התיירות - אנחנו מחפשים אתכם, צוות טוב הוא הבסיס להצלחה וההתפתחות של החברה שצפויה ב-2021 להיכנס לשוק האירופאי, תחילת באיטליה ומשם להתרחב לאירופה ומדינות נוספות", אמר עידו הולצמן. 

כיום, אתר מפה מאפשר לגולש להעלות בעצמו תכנים ממקומות שבהם בילה בתהליך אינטואיטיבי ופשוט ובכך לייצר כמות תוכן אינסופית עם עדכון ברמה הגבוהה ביותר. במקביל, בזירה הזו יש מקום לעסקים לעלות בעצמם תכנים ופרטים על עצמם ולבנות עמוד עסקי ללא עלות עם המלצות או סקירה על מקום, צפייה בתמונות, בדיקת חוות דעות ועוד. ניתן גם ליצור ישירות קשר עם בית העסק ולהזמין מקומות, בלחיצת כפתור אחת.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    הנביא 03/04/2020 21:15
    הגב לתגובה זו
    פחחח.... זה אחד מההגבלים כדי לצאת מהמשבר.
  • 2.
    נועם ג 03/04/2020 14:20
    הגב לתגובה זו
    עוקב אחריי היזם הזה כבר כמה שנים. עושה עבודה מדהימה וראויה להערכה בתחום בתיירות. כן ירבו יזמים כאלה
  • 1.
    ספקן 03/04/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    אמנם עד תחילת 2020 ענף התיירות נמצא בפריחה ובשגשוג אך כעת לנוכח התפשטות הקורונה הענף לא רק שדועך, אלא אף סובל מסכנה קיומית בהיעדר תמיכה ממשלתית
קרם לחות לפנים. צילום: KATRIN BOLOVTSOVA באתר PEXELSקרם לחות לפנים. צילום: KATRIN BOLOVTSOVA באתר PEXELS

להרגיש את הלחות: המרקמים, הריחות והתחושות שעושים את שגרת הטיפוח להרבה יותר מהנה

קרם לחות לפנים הוא הרבה יותר ממוצר טיפוח. כשבוחרים קרם שמרגיש מתאים, הטיפוח הופך להרגל טבעי, ולא למטלה

נושאים בכתבה טיפוח

למרות שיש היום לא מעט מוצרי טיפוח שמתהדרים בנוסחה חדשנית או ברכיבים מתקדמים, יש דבר אחד שקובע אם נרצה להשתמש בו מדי יום, והוא איך הוא מרגיש על העור. 

המרקם, הריח והתחושה בזמן המריחה ואחריה הם מה שהופכים את שגרת הטיפוח לפעולה אינטואיטיבית שנרצה לחזור אליה, ולא רק עוד שלב בשגרת הטיפוח יומית.

הזנת העור בלחות: שלב טיפוח יומיומי

קרם לחות לפנים הוא הרבה יותר ממוצר טיפוח, הוא חלק מהרגל יומיומי שמזכיר לנו להתייחס לעצמנו. כשנעים לגעת בעור, קל להתמיד בכך. 

לכן הבחירה במרקם הנכון ובתחושה שנוחה לך היא איננה מותרות, אלא הדרך להפוך את שגרת הטיפוח לפשוטה ומהנה יותר. בדיוק כמו שמעדיפים סבון בניחוח מסוים או שמפו בתחושה מסוימת, גם קרם הלחות הנכון הוא עניין של הרמוניה אישית.

המרקם שמזמין לגעת

קרם שמרגיש נעים הוא כזה שמתקבל על ידי העור בקלות. יש כאלו שאוהבים מרקם עשיר ועמוק, שמרגיש כמו שכבה מגוננת בחורף, ויש את אלו שדווקא מעדיפים תחושה קלילה ואוורירית, שמתאימה לאקלים חם או לשימוש לפני איפור. 

MedOne Data Center. צילום: MedOneMedOne Data Center. צילום: MedOne

הדאטה סנטר ההיברידי של ישראל - ירוק, מאובטח, וזמין תמיד עם SLA של 99.999%

מי זאת חברת MedOne, איך היא משתלבת בעולם התשתיות ההיברידיות בישראל ומהו היתרון העסקי שגלום בשימוש בכלים שהיא מציעה

נושאים בכתבה מחשוב ענן

העולם הדיגיטלי של היום דורש יותר מתשתית טובה. הוא דורש תשתית שמסוגלת לעמוד בכל תרחיש.
הלקוחות, העובדים והמערכות צריכים זמינות תמידית, אבטחה מוחלטת וגמישות אינסופית.
בישראל, החברה שעומדת בלב המהפכה הזו היא MedOne - מובילת תחום חוות השרתים, הדאטה סנטרים המאובטחים והענן הישראלי המאובטח. עם 25 שנות ניסיון, SLA של 99.999%, תקנים בינלאומיים מחמירים ותמיכה אנושית מסביב לשעון, MedOne מציבה סטנדרט חדש לעולם התשתיות ההיברידיות בישראל. שילוב טבעי בין דאטה סנטר מאובטח לבין ענן ישראלי מתקדם.

מהו דאטה סנטר היברידי ולמה זה העתיד של תשתיות ה־IT?

דאטה סנטר היברידי הוא מודל שבו ארגון מפצל את משימותיו בין תשתית מקומית מאובטחת לבין ענן ציבורי או פרטי, תוך שמירה על שליטה ואבטחה מקסימלית.במקום לבחור בין דאטה סנטר לענן, הארגון מרוויח את שניהם.
מערכות קריטיות פועלות מתוך הדאטה סנטר המאובטח של MedOne, בעוד עומסי שיא, פיתוחים או פרויקטים חדשניים מנוהלים בענן הישראלי המאובטח שלה.היתרונות המרכזייםגמישות עסקית - הרחבת משאבים בזמן אמת לפי דרישה.

חיסכון כלכלי - תשלום רק על שימוש בפועל, ללא השקעות עודפות.

אבטחת מידע וריבונות נתונים - שמירה על שליטה מלאה ועמידה בדרישות רגולציה מקומיות.

ביצועים וזמינות גבוהים -SLA של 99.999% ואחסון מקומי בישראל.

חדשנות מתמשכת - שילוב שירותי ענן, AI ו־DRaaS תוך שמירה על סביבה מאובטחת.

דאטה סנטרים תת־קרקעיים - שכבת ההגנה התשתיתית של ישראל

מתחת לפני הקרקע, מאחורי קירות פלדה ובטון, פועלות חוות השרתים של MedOne. מתקנים מתקדמים שנבנו כדי להבטיח פעילות רציפה גם בתנאים קיצוניים.בכל דאטה סנטר קיימת מערכת חשמל כפולה, גיבוי אנרגיה אוטונומי ל־72 שעות, מערכות קירור נפרדות, ניטור ובקרה אנושית 24/7.
הגישה לאתרים מוגנת בשכבות אבטחה פיזיות, סייבריות ופרוצדורליות ברמות הגבוהות ביותר.התוצאה היא דאטה סנטר מאובטח שנשאר פעיל גם בעת מצבי חירום לאומיים, הפסקות חשמל או מתקפות סייבר.
במדינה שבה רציפות עסקית היא לא רק מושג אלא מציאות, MedOne מספקת את התשתית הבטוחה בישראל.

תקנים, אבטחה ואמינות ברמה עולמית

אמינות איננה הבטחה. היא נמדדת בעובדות.
הדאטה סנטרים והענן  של MedOne עומדים במגוון תקנים בינלאומיים מהמחמירים בעולם, ביניהם:ISO 27001 - ניהול אבטחת מידע

ISO 27017 - אבטחת מידע בענן

ISO 27018 - הגנת פרטיות במידע אישי

ISO 22301 - ניהול המשכיות עסקית (BCP)

ISO 9001 - ניהול איכות

ISO 14001 - ניהול סביבתי

ISO 50001 - ניהול אנרגיה

PCI-DSS - תקן לאבטחת נתוני תשלומים

כלל התהליכים מנוהלים על ידי צוותי אבטחה ותפעול ייעודיים עם SOC פעיל 24/7, ניטור בזמן אמת ותגובה מיידית לכל אירוע.

ענן ישראלי מאובטח - גמישות בלי לוותר על שליטה

חברת MedOne מפעילה את אחד מענני התשתית המקומיים המתקדמים בישראל, המאפשר לארגונים ליהנות מגמישות וסקייל של ענן ציבורי, לצד אחסון מקומי וריבונות מלאה על הנתונים.הענן הישראלי המאובטח של MedOne מחובר ישירות לחוות השרתים שלה ומאפשר עבודה היברידית מלאה.
ניתן להעביר עומסים בין סביבות, לבצע גיבויים בזמן אמת, ולהפעיל שירותי AI ו־DRaaS - מבלי שהמידע יעזוב את ישראל.הפלטפורמה עומדת בתקני אבטחת מידע קפדניים, מספקת תשתיות IaaS, PaaS, GPUaaS, ומופעלת על ידי צוותי מומחים ישראליים.