עידו הולצמן: "עלייה חדה בתיירות הפנים - ישראלים מגלים מחדש את הארץ"
תיירות הפנים בישראל נמצאת בעלייה מזה מספר שנים. מדי שנה, רבבות של ישראלים פוקדים את האתרים השונים ואת בתי המלון ברחבי הארץ, ממטולה עד אילת, והמספרים ממשיכים לעלות. למרות שישנם מספר קשיים איתם צריכים להתמודד בענף - המצב על פניו נראה מזהיר, כאשר יותר ויותר ישראלים מגלים שיש לנו ארץ נהדרת.
מגמת עלייה בתיירות הפנים
הנתונים שמספר לנו עליהם עידו הולצמן, מנכ"ל אתר מפה - אתר המספק מידע לאתרי נופש ובילוי בישראל, מראים כי ישנה עלייה בתיירות הפנים בישראל, מסיבות מגוונת. "אנשים מתחילים לגלות את הארץ ואת היופי המיוחד שלה", אמר הולצמן. "זוהי התקופה הטובה ביותר עבור תיירות הפנים בישראל, אנו רואים עלייה גדולה במספר האנשים שבוחרים להישאר דווקא בארץ ולהנות מהנופים המדהימים, האוכל הטעים, אתרי הבילוי, מסלולי הטיול ועוד".
כבר בתחילת שנת 2020 החלו באתר מפה לראות עלייה בתנועה לאתר ולקבל שיחות טלפון ממאות אנשים. "היה גל של אנשים שרצו לברר לגבי מקומות לינה ובילוי, אנשים רוצים לגלות את ישראל מחדש", אמר הולצמן. "אנשים רוצים לבלות ולנפוש בארץ יותר מבעבר, כדי להירגע, הם מבינים שלא צריך לעלות על מטוס בשביל זה - בין אם זה בגלל הבחירות המרובות, בהלת הקורונה המשתוללת בחו"ל או לחצי החיים, אנשים יוצאים מהבתים".
לפני כשלושה שבועות דווח בתקשורת שלמרות מזג האוויר החורפי כ-80 אלף ישראלים יצאו לטייל בארץ. "אנשים פקדו את הארץ לכל אורכה ורוחבה, בנגב, בירושלים, בחרמון המושלג, אנשים פשוט מתחילים לאהוב את האתרים בארץ, ומבינים שמה שהם חיפשו היה להם מתחת לאף כל הזמן הזה".
"בחגים ומועדים - תפוסה כמעט מלאה"
אינדיקציה נוספת למגמת העלייה בתיירות הפנים היא התפוסה של מלונות בעת החגים. אם בעבר רוב הישראלים העדיפו חופשה בחו"ל והמלונות היו בתפוסה יחסית נמוכה, כיום המלונות בארץ נמצאים בתפוסה כמעט מלאה בזמן החגים. "בראש השנה בתי המלון באילת נמצאים בתפוסה של כ-95%. נכון, המחירים אמנם גבוהים וזה לא נגיש לכולם, אבל המחירים הגבוהים תומחרו כך בשל הביקוש האדיר וזו חצי הכוס המלאה", אמר עידו הולצמן.- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התפוסה הגבוהה בחגים ומועדים מראה לנו שלמרות שישראלים רבים בוחרים לבלות את החופשות בחו"ל, בכל זאת עשרות ואף מאות אלפי ישראלים בוחרים לתייר דווקא בארץ, לראות את הנופים הייחודיים של המדינה ולספק פרנסה לעסקי תיירות מקומיים.
"הישראלים אוהבים לגלות מקומות חדשים ולטייל ברחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה", אמר הולצמן. "אנו רואים עלייה בתיירות גם במקומות ואתרים בהם לא הרבו הישראלים לבקר בעבר, כמו הר הנגב למשל, והתחזקות של ערים ואזורים שהישראלים מגלים מחדש כמו יפו העתיקה וחיפה".
הר הנגב, עליו מדבר הולצמן, הוא אזור המציע שפע של נופים מרהיבים. אחד מהנופים הללו היא ארץ המכתשים - תופעה ייחודית כלל עולמית. באזור ישנן גם שמורות טבע גדולות עם פעילויות לכל המשפחה ומגוון רחב של חי וצומח מדברי.
"כולנו מכירים את תל-אביב, אך יפו העתיקה היא חלק בעיר שרק לאחרונה הפך להיות ליעד תיירותי מבוקש. אנשים אוהבים לטייל בסמטאות, לבקר במגדל השעון, גשר המזלות והנמל, לאכול במסעדות הרבות ולהנות משופינג איכותי - ליפו יש מה להציע ובגדול. בשנים האחרונות יפו העתיקה גם משמשת תפאורה רומנטית והפכה ליעד מבוקש בקרב זוגות לצילומי חתונה", הוא מוסיף.
גם התיירים הזרים מציפים את ישראל
בנוסף לתיירות הפנים השוקקת, מתחזק ענף התיירות באופן כללי ומבקרים רבים מגיעים גם מחו"ל. "בשנת 2016 ביקרו בארץ 2.9 מיליון תיירים, ב-2017 ביקרו 3.6 מיליון, שנה לאחר מכן ביקרו 4.1 מיליון תיירים ובשנת 2019 נחתו ארץ 4.5 מיליון תיירים", אמר עידו הולצמן. "הצמיחה הזו מראה שלא רק ישראלים מגלים את הארץ מחדש, אלא שגם בחו"ל מתחילים להבין שישראל היא מדינה מדהימה ביופיה עם אתרים מיוחדים ומרהיבים".התיירים הזרים בארץ הם גורם הכנסה משמעותי מאוד עבור המדינה ובעלי העסקים בתחום התיירות. לפי ההערכות, כל תייר שבא לבקר בישראל מוציא בממוצע 1,400$.
"לישראל בעבר היה תדמית של מקום מסוכן. כיום המצב יותר רגוע מבחינה ביטחונית ולכן התדמית הזו נמוגה", אמר הולצמן והרחיב: "זו אחת הסיבות המרכזיות שבגללה אנו רואים יותר תיירים מגיעים לארץ, זאת בנוסף לאירועים מיוחדים המתקיימים בישראל - האירוויזיון שהיה למשל או יום הגאווה. גם אתרים מיוחדים כמו ים המלח, מצפה רמון, הר החרמון ועוד - כולם מביאים אנשים שרוצים לראות את הנוף הייחודי של ישראל וגם 'תיירי דת', נוצרים, יהודים ומוסלמים, המגיעים בעקבות אתרי הקדושה".
במשרד התיירות מאוד גאים בנתונים הללו ובצדק. "ללא ספק מגיע להם טפיחה על השכם", אמר הולצמן. "במשרד התיירות עובדים ללא הרף על מנת לפתח את הנגישות ולקדם את עסקי התיירות ועושים זאת בהצלחה רבה מאוד. המשרד הציב לעצמו יעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2020 ולפי המגמה שאנו מזהים באתר 'מפה', אנחנו מאמינים שזה בהחלט אפשרי".
חדשנות היא שם המשחק
אתר 'מפה', הוא אתר מוכר, מוביל וחדשני הנותן מידע עבור אתרי נופש ובילוי בארץ. "חדשנות ומקוריות הם רק חלק מערכי החברה", מציין עידו הולצמןֵ, הבעלים ומי שמשמש כיום כמנכ"ל חברת מפה אינטרנט בע"מ. "אחת המטרות המרכזיות שלנו היא איחוד של עולם האינטרנט ועולם התיירות, דבר שאנחנו עושים בהצלחה מזה שנים רבות".חברת 'מפה' קיימת כ-20 שנה והוקמה בשנת 2001, בזמן הזה עברה גלגולים ומשברים שונים, בהתאם לשינויי השוק, עד להפיכתה למה שהיא כיום - חברת פלטפורמת תוכן טכנולוגית וחברתית.
"בעקבות רכישת החברה ומיזוגה עם חברת אייטראוול בשנת 2016, ומיצובה מחדש תחת קונספט חדשני ומותאם לצרכים של היום, יושמה בנייתה של אסטרטגיית מוצר התואמת לדורנו המאפשרת מענה למגמות המתבצעות בעולם הטכנולוגי, ובעולמות התיירות בפרט. יושמו טכנולוגיות שיודעות לדבר עם מערכות חיצוניות של מלונות,מסעדות וגם בעולם מכירות הכרטיסים, כל עולם כזה טומן בחובו אינטגרציות מורכבות של מערכות זמינות מקומות ומערכות ניהול מלאי", אמר הולצמן.
הוא הוסיף כי "על סמך ההבנה שהעולם הדיגיטלי מהווה כוח מרכזי באינטראקציה הבין-אישית במרחב הציבורי, אנחנו מנהלים פיתוח מתקדם כדי להעביר את יכולת הזנת התוכן והעלאת המידע בעיקר למשמשים ובכך להעלות את רמת עדכון הנתונים באתר והאקטואליות שלו".
"בנוסף לכך, היום אתר מפה מחפש את האנשים הבאים בתעשייה, אם אתם רוצים להצטרף לצוות שמוביל את תעשיית תיירות פנים בישראל בין אם אתם מתכנתים, אנשי שיווק, או אנשי תוכן - או משפיענים מעולם התיירות - אנחנו מחפשים אתכם, צוות טוב הוא הבסיס להצלחה וההתפתחות של החברה שצפויה ב-2021 להיכנס לשוק האירופאי, תחילת באיטליה ומשם להתרחב לאירופה ומדינות נוספות", אמר עידו הולצמן.
כיום, אתר מפה מאפשר לגולש להעלות בעצמו תכנים ממקומות שבהם בילה בתהליך אינטואיטיבי ופשוט ובכך לייצר כמות תוכן אינסופית עם עדכון ברמה הגבוהה ביותר. במקביל, בזירה הזו יש מקום לעסקים לעלות בעצמם תכנים ופרטים על עצמם ולבנות עמוד עסקי ללא עלות עם המלצות או סקירה על מקום, צפייה בתמונות, בדיקת חוות דעות ועוד. ניתן גם ליצור ישירות קשר עם בית העסק ולהזמין מקומות, בלחיצת כפתור אחת.
- 3.הנביא 03/04/2020 21:15הגב לתגובה זופחחח.... זה אחד מההגבלים כדי לצאת מהמשבר.
- 2.נועם ג 03/04/2020 14:20הגב לתגובה זועוקב אחריי היזם הזה כבר כמה שנים. עושה עבודה מדהימה וראויה להערכה בתחום בתיירות. כן ירבו יזמים כאלה
- 1.ספקן 03/04/2020 12:19הגב לתגובה זואמנם עד תחילת 2020 ענף התיירות נמצא בפריחה ובשגשוג אך כעת לנוכח התפשטות הקורונה הענף לא רק שדועך, אלא אף סובל מסכנה קיומית בהיעדר תמיכה ממשלתית
צילום: Pexelsמזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל
הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו
שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.
מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך
אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.
שליטה מהסמארטפון
הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.
מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.
- מיזוג ממוקד, נוחות מקסימלית: כך תבחרו פתרון מיזוג שמתאים בדיוק לחלל שלכם
- המזגן של השכנים מרעיש - זו אחת הסיבות המרכזיות לסכסוכי שכנים מה אפשר לעשות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים
שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.
ביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexelsאיך להתכונן לנסיעת עבודה בצורה יעילה ובטוחה
נסיעות עבודה יעילות דורשות זרימה רציפה של אירועים, התחייבויות ולוחות זמנים, כך שהבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל המדויק עבורכם תספק לכם את השקט הנפשי הדרוש להשגת המטרה
נסיעות עבודה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעולמם של עצמאים, מנהלים, אנשי פיתוח, שיווק ומכירות. לוחות הזמנים בדרך כלל צפופים, הפגישות מתוכננות לעיתים בדקה התשעים והצלחתה של הנסיעה תלויה לא פעם בהיערכות מוקדמת מדויקת עד כמה שניתן. בין אם מדובר בכנס בינלאומי, פגישת משקיעים, הדרכה מקצועית או סגירת חוזה, תכנון נכון ומדויק מראש של כל המסמכים הנדרשים, הציוד שיש צורך בו וכמובן, דאגה לכל שדורשת הבטיחות אישית בטיסה לחו"ל, מהווים את ההבדל בין נסיעת עבודה מוצלחת לבין אחת כזו שלא פעם עלולה להסב עוגנת נפש. לכן, בין כלל ההכנות הנדרשות לקראת טיסת עבודה בחול ולא משנה באיזה יעד, יש לדאוג לבחור ביטוח נסיעות לחול.
ביטוח נסיעות לחול מהווה חלק בלתי נפרד מההתארגנות העסקית הרלוונטית לנסיעת עבודה תקינה.
מסמכי עבודה - לוודא שהכול מסודר וזמין
לפני שממריאים, מומלץ להכין תיק מסמכים מסודר שיכלול:
חוזים, הסכמים ומסמכי רקע לפגישות.
כרטיסי עלייה למטוס, הזמנות מלון וקבלות רלוונטיות.
פרטי קשר של שותפים עסקיים, לקוחות וספקים.
עותקים דיגיטליים של כל מסמך חשוב סרוקים ומאוחסנים בענן.
חשוב לבצע שמירה כפולה מקסימלית של כל המסמכים הנדרשים, גם פיזית וגם דיגיטלית כך שבכל מקרה של אובדן תיק שבו מאוחסנים המסמכים הפיזיים או לחילופין תקלה במחשב, עיכוב בטיסה או כל דבר אחר, תהיה אפשרות להמשיך בעבודה בצורה רציפה ותקינה.
ציוד טכנולוגי
עבור רבים, שימוש בציוד הטכנולוגי הוא חלק אינטגרלי משגרת העבודה ובהתאם לכך גם חלק אינטגרלי של נסיעת העבודה ולכן, חשוב מראש להיערך לטיסת עבודה עם מחשב קטן וקומפקטי שאיננו תופס מקום רב מדי ואיננו מכביד על עבודה מכל מקום ובכל זמן. כמובן שהמחשב צריך להכיל את כל התוכנות הנדרשות לעבודה. ניתן לקחת גם טאבלט או מחשב גיבוי קל לתנועה, מטענים, מתאמי חשמל וציוד תקשורת רלוונטי למדינת היעד, אוזניות איכותיות לשיחות וירטואליות וכן כונן חיצוני או דיסק־און־קי עם קבצים חיוניים.
- איך לבחור חבילת ביטוח שמתאימה בדיוק לסוג הנסיעה שלכם
- מקס מציעה ביטוח נסיעות חדש לתרמילאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ציוד טוב מונע תקלות אך חשוב לזכור כי לא פעם מדובר על ציוד יקר ובכדי להגן עליו מפני אובדן או גניבות, כדאי מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למכשירים מסוג זה. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל אפשרות להרחבות שונות כמו כיסוי למחשב נייד, לטאבלט ולגניבה של מכשיר סלולרי והוא קריטי במיוחד לאנשי עסקים שנושאים איתם לא פעם ציוד טכנולוגי מתקדם שמשמש אותם באופן שוטף בנסיעת עבודה.
