מרוקו
צילום: PIXABAY

טיול למרוקו - אטרקציות מרכזיות

תוכן בחסות |

טיול למרוקו הוא חוויה ייחודית, מלאת ריחות וטעמים עם אווירה מיוחדת שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. המדינה נחלקת לארבעה אזורים: שרשרת הרי האטלס, חופי הים התיכון בצפון, שפלת חוף האוקיינוס האטלנטי ומדבר סהרה בחלקה הדרומי של המדינה. גם הערים המרכזיות במרוקו מעניינות לביקור – רבאט הבירה, עיר הנמל קזבלנקה הידועה גם בזכות המסעדות שבה, פז על שווקיה, תנגי'ר עם השילוב התרבותי המגוון ומרקש הססגונית שבה אפשר לפגוש בריאדים (בתי הארחה) והחמאם שחוזרים לגדולתם, ובפעילות גאה שוקקת. י שאטרקציות מרכזיות עליהן לא כדאי לותר בטיול למרוקו, בין אם מדובר בטיול שורשים, טיול רומנטי או טיול להכרת המדינה ייחודית הזו.

מסגד חסן השני בקזבלנקה

אחד האתרים המרשימים במרוקו הוא מסגד חסן השני בקזבלנקה. המסגד המפואר משלב ארקטיקה מסורתית, פאר והדר שאין שני להם וטכנולוגיה מודרנית והוא השלישי בגודלו בכל המסגדים. כדאי לא להסתפק לראות את המסגד מבחוץ ולהצטרף לאחד הסיורים המודרכים במסגד עצמו. באזור המסגד ניתן גם לבקר בשווקי האוכל המקומיים או לטייל לאורך הטיילת ומקומות הבילוי. הבילוי בקזבלנקה הוא בלבוש רשמי, כדאי לותר על הג'ינס והסנדלים.

הבזאר הגדול במרקש

מרקש ידועה בשוק הגדול שבה וכן בזכות מספר אתרים נוספים אותם לא כדאי לפספס בטיול למרוקו. עיר תוססת ועמוסה, שמציעה ממיטב המלאכות המקומיות בשווקיה. עמידה על המקח היא אמנות כאן – לא משנה אם אתם מחפשים שטיח, מוצרי עור וכדרות, קש או כל דבר אחר. השוק מחולק לאזורים: שוק הבדים, הבשמים, חרשי הנחושת והבורסקאים. בכל אזור ניתן להתרשם לא רק מהתוצרים אלא גם מיישום המלאכות העתיקות עד היום. לפנות ערב, בכיכר גמא אל פנא נפתחים דוכני אוכל, רוכלים ולשם מגיעים מספרי הסיפורים, מכשפים, מופעי קופים ונחשים וכדאי להסתובב ולספוג את האווירה. מילת הזהרה – הימנעו משתיית מיץ תפוזים או מחינה במקום, שלעתים מהולים בחומרים אחרים.

אם אתם כבר במרקש אל תפספסו אל ארמון הבאהיה או ביקור בבית הכנסת במלאח – המרכז ליד ארמון המלך בו היו אי אז מרוכזים יהודי מרוקו ובמדרסת אבו יוסף.

שפשאוואן – העיר הכחולה

עירה ציורית בלב הרי הריף בצפון המדינה. הסמטאות המתפתלות צבועות בכחול עז והלבוש המסורתי במקום הוא מסורתי. אם תרצו, כדאי להשקיע בעלייה למסגד הספרדי ההרוס לקראת שקיעה ולצפות בצבעים המרהיבים של השמש השוקעת. השפעת הארכיטקטורה האנדלוסית ברורה כאן, לצד המסגדים והמינרטים המתומנים.

פז – רוחניות לצד חומריות

פז היא אחת הערים המעניינות במרוקו. כדאי לשכור מדריך מקומי לסיור במדינה (העיר העתיקה). ליד שערי ארמון המלך המוזהבים ניתן למצוא את המלאח היהודי עם בית כנסת ובית קברות שגם הוא שווה ביקור. אחד המבנים המפורסמים במקום הוא מדרסת אבו עינניה המפוארת וכמובן שווקי האומנים במקום. בעלי מלאכה ומפעלים לצביעת עורות, יוצרי אריחי קרמיקה, אורגי שטיחים, שוק תבלינים גדול וריחני, כדרים, נגרים ועוד.

מדבר סהרה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.