איך הגדלנו את המכירות באמצעות מיתוג מחדש?
אתר האינטרנט יכול לעמוד במקום הראשון בגוגל, לזכות לעלייה ניכרת בכמות הכניסות, אך כל אלה לא יעלו בהכרח את גרף המכירות.
אתר, שיגרום לגולש בו להרגיש, כבר עם כניסתו, שהוא הגיע למקום הנכון, יעורר בו חוויה רגשית ואמונה שיש על מי לסמוך, יתרגם את הגלישה לליד.
יצירת תחושת האמון במותג היא השלב החשוב ביותר בדרך להפיכתו של הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם, מסביר אדי כהן, מנכ"ל חברת ברנדוויז, למיתוג ואסטרטגיה שיווקית. תחושת האמון באיכות המותג ומוצריו, תיווצר כאשר האתר יהיה נגיש ורלוונטי לגולש. המיתוג הנכון, החלוקה לקטגוריות בהתאם לצרכי הגולשים, התוכן הוויזואלי והמלל הממוקדים למאפייני קהלי המותג, הלוגו והצבעים, הם אלה שייצרו אצל הלקוח הפוטנציאלי תחושת הזדהות והעדפה למותג.
כדאי לזכור שקהלי היעד מוצפים במידע, מה שגורם להם להיות חדים, ממוקדים ובעיקר חסרי סבלנות. לכן, אומר כהן, האתגר הגדול של יוצרי האתר, מעצבי המיתוג והתוכן הוא לגרום ליצירת תחושת ההזדהות כבר בכניסה לאתר.
שלב גיבוש המוצר
הקצב המהיר של המאה ה- 21 דורש מכל עסק להיות עם היד על הדופק, ולזהות את המגמות המשתנות בצרכי הקהלים שלו, ועדיף שיקדים את המתחרים שלו בעדכון המוצר.
בית הספר קמרה אובסקורה העמיד במשך קרוב ל- 40 שנים אלפי בוגרים, שלמדו במסלולי לימוד אקדמיים, שהתפרשו על-פני 3-4 שנים, והשתלבו בהצלחה בתחומי האמנות, תעשיית הקולנוע, והתקשורת החזותית.
לדברי ינאי ספרני, מנכ"ל קמרה אובסקורה, בעשור האחרון חלו תמורות משמעותיות, וקהלי היעד ממוקדים יותר. אם בעבר אנשים נרשמו למגמת קולנוע וטלוויזיה, ובסיום לימודיהם, בחרו להיות צלמים, עורכים, או במאים, הרי שהיום הם יודעים מראש במה הם רוצים לעסוק, ולימודי התואר פחות מעניינים אותם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקמרה אובסקורה זיהו מבעוד מועד את המגמות המשתנות. ינאי ספרני: "לאורך שנותיה שידרה קמרה אובסקורה פן אמנותי. החזון שלנו התחדד למקום שנקרא אמנות טכנולוגית".
בהתאם לחזון החדש, שינה ביה"ס את הקונספט שלו, והחליף את מסלולי הלימוד האקדמיים במסלולי לימוד מעשיים, ממוקדים וקצרים, שעוסקים באמנות טכנולוגית. כל זאת תוך הקפדה על הגורמים שיצרו את המוניטין המוצלח שלה לאורך השנים:
- סגל מורים מקצוען.
- אולפנים וציוד מתקדמים, שנגישים לתלמידים 24/7.
- נגישות לתעשייה עבור הבוגרים.
מחקר השוק
קמרה אובסקורה פנה לברנדוויז בבקשה למיתוג, בניית אתר אינטרנט חדש, שישקף את התמורות שחלו בתכניות הלימודים שהוא מציע.
"כשלב מקדים ערכנו מחקר שוק, שבו ביקשנו לזהות, את מאפייני קהל היעד. רצינו לדעת מה יגרום להם להעדיף את קמרה אובסקורה על-פני המתחרים", מסביר אדי כהן, את תחילת תהליך העבודה עם ביה"ס.
התוצאות הראו, שהתלמיד הפוטנציאלי לתחומי הלימוד שמציע ביה"ס מחפש מקום לימודים עם אווירה צעירה ותוססת, מסלול לימוד עם תוכן ממוקד, הוכחות הצלחה של בוגרים. כל המשתתפים במחקר הצביעו על חשיבות המוניטין של ביה"ס, שיאפשר להם להשתלב בתעשייה מיד עם סיום לימודיהם.
בניית האסטרטגיה של אתר
"על בסיס מחקר השוק של תחום האמנות הדיגיטלית גיבשנו את אסטרטגיית האתר החדש של ביה"ס, וכן את הפעילות ברשתות החברתיות ובגוגל" מתאר כהן את תהליך המיתוג של קמרה אובסקורה. "נגענו מעט בלוגו ובצבעים, ועיקר החשיבה הייתה ביצירת אתר נח וקל להתמצאות עבור צעירים, שרוצים לעסוק באחד מתחומי האמנות טכנולוגית, או לכאלה שחובבים את התחום".
"בצד הויזואלי", מספר אדי, "השתמשנו בצבעים, סרטוני וידאו ותמונות, שמספרים את הסיפור המיוחד של ביה"ס, ובעיקר מעבירים לקהלי היעד את המסר: 'הגעתם למקום הנכון'".
ברמת התוכן בחרנו לחלק את האתר לשלושה תחומי עניין: מסלולים מקצועיים, קורסי חוץ וסדנאות חוויה. החלוקה מאפשרת לכל גולש להיכנס לתחום שמעניין אותו בלחיצה על כפתור.
החלוקה המקצועית נעשתה בתוך התחומים, שלכאורה הולכים יחד. לדוגמה, בתחום הוידאו קיימת הפרדה בין צילום ועריכת וידאו לאירועים, לצילום ועריכת וידאו שיווקי (סרטי תדמית, פרסומות וניו מדיה) לבין צילום וידאו קולנועי. הפרדה קיימת גם בתחום צילום הסטילס. הרעיון הוא לאפשר לכל גולש למצוא במהירות את מה שמעניין אותו.
התוצאה: הכפלת כמות הפניות לקמרה אובסקורה
"היכולת של האתר להנגיש לקהל באופן מדויק את מסלולי הלימוד, ולהביא לידי ביטוי את האווירה והמוניטין של קמרה אובסקורה, לגרות את הדמיון של הסטודנט, הכפילה את מספר הפניות לבית-הספר" מספר ינאי ספרני.
לדבריו האתר החדש יוצר התעניינות רבה גם בקרב גופים גדולים. בימים אלה רכשה חברת I-DIGITAL קורסים מקמרה אובסקורה.
ספרני מסכם את תהליך העבודה עם משרד מיתוג ברנדוויז, ואומר: "הדרך שעשתה ברנדוויז מהבקשה שלנו לבנות אתר ועד לתוצאה הסופית הייתה מרחיקת לכת. אדי שמע אותנו, בדק את השוק וחזר אלינו עם תובנות וחשיבה מחוץ לקופסא, שהובילו למיתוג ובניית אתר, שמשקף היטב את החזון העסקי שלנו, ואת מבנה הלימודים החדש של ביה"ס".
אדי כהן, מנכ"ל ברנדוויז, מתייחס לדברים, ומסביר שמחקר השוק וגיבוש אסטרטגיה מנצחת, שתיצור בידול ותגרום לקהלי היעד תחושה של הזדהות עם המותג מהווים את השלב הראשון בכל פרויקט שהחברה מבצעת.
מעבר לפן המקצועי, מתייחס ינאי לחווית העבודה שלו עם ברנדוויז: "השילוב בין מקצוענות שיווקית, טכנולוגית ויכולות קריאטיביות, לבין רמת השירות הגבוהה הפך את התהליך העבודה לחוויה מקצועית מרשימה. החברה קשובה לכל פנייה שלנו, מעבר להתחייבות החוזית. בימים אלה היא מקימה לנו אתר נוסף לסאונד".
על כך משיב כהן ואומר: חוויית השירות של הלקוח והתחושה שלו, ש"יש על מי לסמוך" היא תנאי בסיסי להצלחתו של עסק. למזלנו, אנחנו כאן בברנדוויז נהנים להיות שרותיים, ולעמוד לרשותו גם לאחר סיום הפרויקט.
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
צילום: אייל עובדיה AIהלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?
אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות
בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.
בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?
"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".
שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?
אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.
- הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי? תקראו לפני שאתם לוקחים
- משכנתא הפוכה: מה זה, ולמי זה טוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?
שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?
