איך הגדלנו את המכירות באמצעות מיתוג מחדש?

אתר, שיגרום לגולש בו להרגיש, כבר עם כניסתו, שהוא הגיע למקום הנכון, יעורר בו חוויה רגשית ואמונה שיש על מי לסמוך, יתרגם את הגלישה לליד
|
קמרה אובסקורה, צילום: יחצ
אתר האינטרנט יכול לעמוד במקום הראשון בגוגל, לזכות לעלייה ניכרת בכמות הכניסות, אך כל אלה לא יעלו בהכרח את גרף המכירות.
אתר, שיגרום לגולש בו להרגיש, כבר עם כניסתו, שהוא הגיע למקום הנכון, יעורר בו חוויה רגשית ואמונה שיש על מי לסמוך, יתרגם את הגלישה לליד.  
יצירת תחושת האמון במותג היא השלב החשוב ביותר בדרך להפיכתו של הלקוח הפוטנציאלי ללקוח משלם, מסביר אדי כהן, מנכ"ל חברת ברנדוויז, למיתוג ואסטרטגיה שיווקית. תחושת האמון באיכות המותג ומוצריו, תיווצר כאשר האתר יהיה נגיש ורלוונטי לגולש. המיתוג הנכון, החלוקה לקטגוריות בהתאם לצרכי הגולשים, התוכן הוויזואלי והמלל הממוקדים למאפייני קהלי המותג, הלוגו והצבעים, הם אלה שייצרו אצל הלקוח הפוטנציאלי תחושת הזדהות והעדפה למותג.
כדאי לזכור שקהלי היעד מוצפים במידע, מה שגורם להם להיות חדים, ממוקדים ובעיקר חסרי סבלנות. לכן, אומר כהן, האתגר הגדול של יוצרי האתר, מעצבי המיתוג והתוכן הוא לגרום ליצירת תחושת ההזדהות כבר בכניסה לאתר.
שלב גיבוש המוצר
הקצב המהיר של המאה ה- 21 דורש מכל עסק להיות עם היד על הדופק, ולזהות את המגמות המשתנות בצרכי הקהלים שלו, ועדיף שיקדים את המתחרים שלו בעדכון המוצר.
בית הספר קמרה אובסקורה העמיד במשך קרוב ל- 40 שנים אלפי בוגרים, שלמדו במסלולי לימוד אקדמיים, שהתפרשו על-פני 3-4 שנים, והשתלבו בהצלחה בתחומי האמנות, תעשיית הקולנוע, והתקשורת החזותית.
 לדברי ינאי ספרני, מנכ"ל קמרה אובסקורה, בעשור האחרון חלו תמורות משמעותיות, וקהלי היעד ממוקדים יותר. אם בעבר אנשים נרשמו למגמת קולנוע וטלוויזיה, ובסיום לימודיהם, בחרו להיות צלמים, עורכים, או במאים, הרי שהיום הם יודעים מראש במה הם רוצים לעסוק, ולימודי התואר פחות מעניינים אותם.
בקמרה אובסקורה זיהו מבעוד מועד את המגמות המשתנות. ינאי ספרני: "לאורך שנותיה שידרה קמרה אובסקורה פן אמנותי. החזון שלנו התחדד למקום שנקרא אמנות טכנולוגית".
בהתאם לחזון החדש, שינה ביה"ס את הקונספט שלו, והחליף את מסלולי הלימוד האקדמיים במסלולי לימוד מעשיים, ממוקדים וקצרים, שעוסקים באמנות טכנולוגית.  כל זאת תוך הקפדה על הגורמים שיצרו את המוניטין המוצלח שלה לאורך השנים:
  • סגל מורים מקצוען.
  • אולפנים וציוד מתקדמים, שנגישים לתלמידים 24/7.
  • נגישות לתעשייה עבור הבוגרים.
 
מחקר השוק
קמרה אובסקורה פנה לברנדוויז בבקשה למיתוג, בניית אתר אינטרנט חדש, שישקף את התמורות שחלו בתכניות הלימודים שהוא מציע.

"כשלב מקדים ערכנו מחקר שוק, שבו ביקשנו לזהות, את מאפייני קהל היעד. רצינו לדעת מה יגרום להם להעדיף את קמרה אובסקורה על-פני המתחרים", מסביר אדי כהן, את תחילת תהליך העבודה עם ביה"ס.
התוצאות הראו, שהתלמיד הפוטנציאלי לתחומי הלימוד שמציע ביה"ס מחפש מקום לימודים עם אווירה צעירה ותוססת, מסלול לימוד עם תוכן ממוקד, הוכחות הצלחה של בוגרים. כל המשתתפים במחקר הצביעו על חשיבות המוניטין של ביה"ס, שיאפשר להם להשתלב בתעשייה מיד עם סיום לימודיהם.
בניית האסטרטגיה של אתר
"על בסיס מחקר השוק של תחום האמנות הדיגיטלית גיבשנו את אסטרטגיית האתר החדש של ביה"ס, וכן את הפעילות ברשתות החברתיות ובגוגל" מתאר כהן את תהליך המיתוג של קמרה אובסקורה. "נגענו מעט בלוגו ובצבעים, ועיקר החשיבה הייתה ביצירת אתר נח וקל להתמצאות עבור צעירים, שרוצים לעסוק באחד מתחומי האמנות טכנולוגית, או לכאלה שחובבים את התחום".
"בצד הויזואלי", מספר אדי, "השתמשנו בצבעים, סרטוני וידאו ותמונות, שמספרים את הסיפור המיוחד של ביה"ס, ובעיקר מעבירים לקהלי היעד את המסר: 'הגעתם למקום הנכון'".
ברמת התוכן בחרנו לחלק את האתר לשלושה תחומי עניין: מסלולים מקצועיים, קורסי חוץ וסדנאות חוויה. החלוקה מאפשרת לכל גולש להיכנס לתחום שמעניין אותו בלחיצה על כפתור.
החלוקה המקצועית נעשתה בתוך התחומים, שלכאורה הולכים יחד. לדוגמה, בתחום הוידאו קיימת הפרדה בין צילום ועריכת וידאו לאירועים, לצילום ועריכת וידאו שיווקי (סרטי תדמית, פרסומות וניו מדיה) לבין צילום וידאו קולנועי. הפרדה קיימת גם בתחום צילום הסטילס. הרעיון הוא לאפשר לכל גולש למצוא במהירות את מה שמעניין אותו.
התוצאה: הכפלת כמות הפניות לקמרה אובסקורה
"היכולת של האתר להנגיש לקהל באופן מדויק את מסלולי הלימוד, ולהביא לידי ביטוי את האווירה והמוניטין של קמרה אובסקורה, לגרות את הדמיון של הסטודנט, הכפילה את מספר הפניות לבית-הספר" מספר ינאי ספרני.
לדבריו האתר החדש יוצר התעניינות רבה גם בקרב גופים גדולים. בימים אלה רכשה חברת I-DIGITAL קורסים מקמרה אובסקורה.
ספרני מסכם את תהליך העבודה עם משרד מיתוג ברנדוויז, ואומר: "הדרך שעשתה ברנדוויז מהבקשה שלנו לבנות אתר ועד לתוצאה הסופית הייתה מרחיקת לכת. אדי שמע אותנו, בדק את השוק וחזר אלינו עם תובנות וחשיבה מחוץ לקופסא, שהובילו למיתוג ובניית אתר, שמשקף היטב את החזון העסקי שלנו, ואת מבנה הלימודים החדש של ביה"ס".
אדי כהן, מנכ"ל ברנדוויז, מתייחס לדברים, ומסביר שמחקר השוק וגיבוש אסטרטגיה מנצחת, שתיצור בידול ותגרום לקהלי היעד תחושה של הזדהות עם המותג מהווים את השלב הראשון בכל פרויקט שהחברה מבצעת.
מעבר לפן המקצועי, מתייחס ינאי לחווית העבודה שלו עם ברנדוויז: "השילוב בין מקצוענות שיווקית, טכנולוגית ויכולות קריאטיביות, לבין רמת השירות הגבוהה הפך את התהליך העבודה לחוויה מקצועית מרשימה. החברה קשובה לכל פנייה שלנו, מעבר להתחייבות החוזית. בימים אלה היא מקימה לנו אתר נוסף לסאונד".
על כך משיב כהן ואומר: חוויית השירות של הלקוח והתחושה שלו, ש"יש על מי לסמוך" היא תנאי בסיסי להצלחתו של עסק. למזלנו, אנחנו כאן בברנדוויז נהנים להיות שרותיים, ולעמוד לרשותו גם לאחר סיום הפרויקט.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות