יועז הנדל
צילום: מסך: כאן 11

שר התקשורת יועז הנדל החליט לבטל בהדרגה את דמי הקישוריות

משרד התקשורת ממשיך את מדיניות הדה-רגולציה ועידוד התחרות בשוק התקשורת
נתן טגי | (1)

שר התקשורת יועז הנדל החליט היום (שני) לתקן עיוות בשוק התקשורת שמתרחב בשנים האחרונות, ולהביא לביטול הדרגתי של תעריפי הקישוריות לרשתות של חברות הסלולר וחברות הטלפון הקווי שלא עודכנו משנת 2014. דמי הקישוריות בין חברות הסלולר והטלפון הקווי סייעו לפני כשני עשורים להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהכנסת שחקנים נוספים לשוק הטלפון הקווי, אך לאור התמורות הטכנולוגיות והתחרותיות שמתרחשות בענף בשנים האחרונות, תשלום דמי הקישוריות בין החברות מאבד מהצדקותיו והרלוונטיות שלו. ביטול דמי הקישוריות יבוצע בהדרגה עד שנת 2025.

ההחלטה תבטל את הפיקוח שהיה קיים עד כה על דמי הקישוריות, תוך מעבר למודל המכונה BAK (Bill and Keep) בו מתקיימת תחרות במקטע השלמת השיחה, אשר מבטלת את העברת התשלומים הסיטונאית בין חברות התקשורת ומוזילה את דמי הקישוריות. ביטול העלות הקבועה של מפעיל תקשורת לדקת שיחה יוצאת תאפשר לחברות סלולר להציע כמות דקות בלתי מוגבלת בסכום נמוך יותר ולהוריד מחירים של חבילות טלפון קווי וכך לאפשר למנויים לצרוך יותר דקות שיחה ולהגדיל את התועלת לצרכן. המהלך גם עתיד לסייע לחברות קטנות שעד עתה הרוויחו פחות באופן יחסי מכיוון שרוב השיחות מהן היו שיחות "יוצאות" אל חברות גדולות. בנוסף, שינוי האסדרה צפוי להפחית משמעותית את תופעת הצינתוקים.

לפי המתווה המוצע תתבצע הפחתה הדרגתית לאורך שלוש שנים של תעריף הקישוריות בשוק הנייד, הקווי ובשוק השיחות הבינלאומיות. המהלך צפוי להפחית עומס רגולטורי ולהתאים לתנאים התחרותיים בשוק הפועלים במסגרת חבילות "הכל כלול" הנהוגות בארץ.

"אנחנו ממשיכים לקדם שוק תקשורת חדשני ותחרותי ומסירים היום עוד רגולציה מיותרת", אמר השר הנדל שציין כי "תשלום דמי הקישוריות בין החברות אינו נחוץ, הוא מייצר עיוות בשוק התקשורת, עלויות מיותרות, ותוצרי לוואי שפוגעים בצרכנים. ההחלטה שקיבלתי היום תאפשר לכל הצרכנים הישראלים ליהנות מחבילות ללא הגבלה״.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד מהעם 07/06/2022 10:05
    הגב לתגובה זו
    מה זה דמי שימוש קבועים של כ- 25 ש"ח לכל חשבונית ? עד מתי ?
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״