נוני מוזס
צילום: לוגו מעמוד הפייסבוק של ארגון העיתונאים בישראל, ניר קידר

עדיף מאוחר? ארגון העיתונאים קורא לנוני מוזס להשעות את עצמו

הקריאה פורסמה כשבוע לאחר הגשת כתב אישום בגין מתן שוחד נגד המו"ל והעורך הראשי של "ידיעות אחרונות", על מנת לאפשר לעיתונאים העובדים בקבוצה "לרכוש בחזרה את אמון הציבור"
עינת שחק | (4)

כשבוע לאחר הגשת כתב אישום בגין מתן שוחד נגד מו"ל והעורך הראשי המכהן של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, ארגון העיתונאים פרסם מוקדם יותר קריאה למו"ל החזק בישראל להשעות עצמו מתפקידו.

זאת, כך נכתב בקריאה "כדי לאפשר לעיתון 'ידיעות אחרונות', לאתר החדשות YNET, למקומונים הקשורים לקבוצה ולכל העורכים, העיתונאים ובעלי הטורים לרכוש בחזרה את אמון הציבור. עיתונאים בכירים ובעלי טורים ב'ידיעות אחרונות' קראו בפומבי למוזס לפרוש מתפקידו כעורך אחראי, אולם קריאתם לא נענתה. ככל שמוזס אינו פורש, או משעה את עצמו מתפקידיו, כך מעמיק חוסר האמון של הציבור בעיתונאים ובעיתון בפרט ובכלל, נמשכת הפגיעה שפרטיה פורסמו בכתב האישום, ויכולתם של העיתונאים לבצע את עבודתם עלולה להיפגע".

 

אין זו הקריאה הראשונה של הארגון למוזס לפרוש מתפקידו, וגם זאת, כקודמותיה, מסתמנת כנעדרת שיניים: הקריאה מתבצעת ללא הצבת תנאי כלשהו, ללא איום בשביתה מצד העיתונאים המועסקים בקבוצה, וללא מחאה קונקרטית.

בעבר קראו בארגון, כמו גם במועצת העיתונות, למוזס לפרוש מתפקידו - עם הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מנובמבר האחרון על כוונתו להגיש כתב אישום נגד מוזס במסגרת תיק 2000.

קריאות אלה מצטרפות להתבטאויות של מספר עיתונאים בכירים בקבוצה, אשר בעבר טענו כי על מוזס להתפטר, בהם סימה קדמון ונחום ברנע. "נוני מוזס צריך להדיר את עצמו מכל עיסוק בנושאי תוכן ב'ידיעות אחרונות'. העיתון שלנו הוא עיתון חופשי: הוא היה כך גם כאשר נתניהו ומוזס הציעו זה לזה הצעות מגונות. אבל החופש צריך לא רק להיעשות - גם להיראות", כתב ברנע בטורו מה-22 לנובמבר 2019.

על עיתוי הקריאה, שבוע לאחר הגשת כתב האישום, ענה יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצסקי כי "לקח זמן עד שמנסחים הודעה, זו לא הודעה שרק אדם אחד אחראי עליה. מעורבים בזה הרבה אנשים ומגיעים לנוסח מוסכם תוך כדי שעוסקים בדברים אחרים. זו לא ההודעה הראשונה שהוצאנו על זה, זו הודעה חמישית או שישית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פושקין 07/02/2020 08:56
    הגב לתגובה זו
    נוני מוזס מזמן היה חייב לעזוב א העי ון ועי ונים.בושה לדיאלוגים שלו שבתיק2000.שילך הביתה ויחפש עבודה אחרת.
  • 3.
    אקי 06/02/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    הכל מסחרה מוזס שולט וימשיך לשלוט התיק יסגר לפני המשפט עתון ועיתונאים לא אמינים מנצלים את כוחם אבל גם להם יהיה סוף כמו לעיתון יקבצו נדבות כל הסמרטוטים
  • 2.
    נו באמת 05/02/2020 17:36
    הגב לתגובה זו
    מה זה משנה מה התואר של נוני, בכל מקרה הוא ימשיך להשפיע על העיתון. טרצ'ינסקי מחפש כותרות חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
  • 1.
    בדיחה יפה ולא ברור איך העיתונים ידיעות וכלכליסט שורדים (ל"ת)
    ששי 05/02/2020 15:29
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״