פרק סיום העונה צומת מילר
צילום: שיר אמיר
רייטינג

פרק סיום העונה הפך את צומת מילר לסדרה הנצפית ביותר מאז הפיצול

צומת מילר סגרה עונה בסטייל עם ממוצע של 16.6% וסידרה ערב מוצלח לקשת אחרי שהכוכב הבא הובילה את הפריים. מנגד, נתונים פושרים ברשת למשחקי השף
עינת שחק | (4)

את הפריים טיים הובילה שוב הכוכב הבא לאירוויזיון (קשת 12) עם 21.4% (587K), כך על פי נתוני צפייה ראשוניים כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. בהמשך, פרק סיום העונה של צומת מילר (קשת 12) ניפק 18.3% (501K) וסגר את העונה עם ממוצע עונתי של 16.6% (439K), מה שהפך אותה לסדרה הכי נצפית בקשת מאז פיצול ערוץ 2. גם פרק הפספוסים סיפק לערוץ נתונים נאים של 15.1% (439K). הריאליטי הקולינרי ברשת 13 לא הצליח להדביק את הפער ומשחקי השף הסתפקה רק ב-10.7% (318K). בואו לאכול איתי בכאן 11 הניבה 2.9% (81K). 

בלייט נייט קשת 12 שמרה על ההובלה עם חי בלילה שניפקה 9.7%, ובהמשך נקסט (קשת 12) רשמה 6.3%. ברשת 13 הצינור הניבה 7.9% והיום שהיה עם 4.7%. 

ברצועת הבוקר

חדשות הבוקר (קשת 12) הובילה עם 5%,

העולם הבוקר (רשת 13) ניפקה 3% בלבד.

בגזרת הפרה פריים

קשת 12 - חמש עם רפי רשף - 9.3%, שש עם עודד בן עמי - 11.1%, גיא פינס - 12.1%, תכנית חיסכון - 14.3%. 

רשת 13 - החדשות עם יעקב אילון - 3.5%, שש עם אמנון לוי - 5.2%, לפני החדשות - 7.4%, שווה כסף - 6.4%. 

במהדורות החדשות

החדשות 12 בראש הרצועה עם 17.3% (522K), בפער של כמעט 10% נמצאת חדשות 13 עם נתונים של 7.6% (216K) וחדשות הערב בכאן 11 מתחזקת ל-5.1% (123K). 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מכה מתחת לחגורה לכל הקולגות שלו שמלכלכים עליו בטוקבקים (ל"ת)
    איציק 28/01/2020 15:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ירון 21/01/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    זה קשור לזה שהם בחרו בוועדה למדרוג ולא בנילסן?
  • 2.
    רחמים על הצוות שצריך לספוג כל כך הרבה למוצר כזה (ל"ת)
    חדשות 13 חייבים לקצר 21/01/2020 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עומרי 21/01/2020 11:15
    הגב לתגובה זו
    מדובר בסדרת פח, לוחצת, מתאמצת, ממוחזרת ומיושנת. הכל צפוי, לא אמין, מאוד מעצבן ובסופו של דבר (ופרק) לא באמת מצחיק. אדיר מילר חייב לעשות בדק בית ולהבין איך הוא נשאר מאחור כשכל עולם הקומדיה התקדם כל כך בשנים האחרונות. שיראה קצת נטפליקס, שיבין שהוא נאור ציון 2.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.