הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

דרמה ב"הארץ": שוטרים עצרו גרפיקאי פעיל שמאל במערכת העיתון

שוטרים סמויים עצרו את יונתן פולק לאחר שלא התייצב לדיונים במסגרת קובלנה פלילית שהוגשה נגדו על ידי ארגון הימין "עד כאן"

עינת שחק | (3)
יונתן פולק, פעיל שמאל בארגון "אנרכיסטים נגד הגדר" ועובד "הארץ" נעצר היום במערכת העיתון על ידי שוטרים סמויים. השוטרים המתינו לו במערכת על מנת לממש צו הבאה שהוציאו נגדו פעילי ארגון הימין "עד כאן" בשנת 2018. הארגון הגיש קובלנה נגד פולק בשל תקיפת חיילים, לכאורה, במהלך הפגנות מחאה בנעלין, נבי סאלח ובילעין. פולק לא התייצב לדיונים בעניינו, ועל כן הוצא נגדו צו הבאה. הסיבה לאי התייצבותו של פולק בדיונים הינה פוליטית, ובמאמר דעה בעיתון שכותרתו הייתה "לא אלך" מיוני האחרון כתב: "עלינו להפסיק לשתף פעולה עם האפרטהייד הישראלי, מעצם קבלת הלגיטימיות של שלטון החוק בישראל וההשתתפות בהעמדת הפנים הדמוקרטית. לא אלך". סמוך לפרסום מאמרו, בחודש יולי, הותקף מחוץ למערכת הארץ. חגי מטר, עורך מגזין 972 ואקטיביסט המזוהה עם הצד השמאלי של המפה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "ארגון ימין מחליט שהוא יתחיל בהליך פלילי עצמאי נגד שמאלנים בגלל שהם הולכים להפגנות". מנגד, צייץ חשבון הארגון "עד כאן" כי "פולק שבורח מהמשטרה ומבית המשפט כבר חצי שנה ולוקח חלק בהתפרעויות שבהם נפצעים חיילים סוף סוף נעצר".  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עיתון למחבלים (ל"ת)
    מזמן לא נוגע 07/01/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רוני 06/01/2020 17:47
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    אל-ארד, כשמו כן הוא, ארגון טרור (ל"ת)
    אל-ארד 06/01/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.