ארץ נהדרת בני גנץ יאיר לפיד
צילום: מסך: קשת 12
רייטינג

מריחים בחירות באוויר: ארץ נהדרת ושידורי התעמולה חזרו

'ארץ' הניבה 20.4% מול 8.5% ל'מה אתם הייתם עושים'. שידורי התעמולה רשמו רייטינג נמוך ביותר בערב השידורים הראשון מזה שקיבלו לפני כ-5 חודשים. פרה-פריים נאה לכאן 11
אלכסנדר כץ | (3)

התכנית ארץ נהדרת חזרה לעונת בחירות והניבה 20.4% בקרב הקהל היהודי ו-563 אלף צופים באוכלוסייה הכללית – כך עולה מנתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה. מה אתם הייתם עושים (רשת 13) הסתפקה ב-8.5% (272K), ואילו הפרק של הפרעות אכילה בסליחה על השאלה (כאן 11) ניפק 2.3% (72K).

 

'חי בלילה' (קשת 12) - 12%, 'לה פמיליה' (רשת 13) - 4.8%, 'היום שהיה' (רשת 13) - 3.2%, 'טיול שורשים' (כאן 11) עם טהוניה רובל - 1.9%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) - 2%.

 

שידורי תעמולת הבחירות החלו אמש, עם נתוני צפייה פושרים מאד: ב-23:00 החלה שידורם בכאן 11 עם רייטינג של 1%, בשעה 23:15 הם החלו ברשת 13 – וזכו ל-2.1%, וב-23:30 השידורים החלו בקשת 12 – והניבו 5.5%. בסך הכל בחישוב מצרפי צפו ב-שידורי התעמולה ב-3 הערוצים 8.6%.

 

רק לפני 5 חודשים ושבוע, כשהחלו שידורי תעמולת הבחירות לכנסת ה-21, הרייטינג עמד בערב השידורים הראשון על 9.4% בקשת, רשת וכאן 11 (בערוץ 20 צפו באותה עת 0.5%, אולם כעת הערוץ כבר אינו חבר בוועדה למדרוג, א"כ). באותו ערב החלוקה הייתה כזו: קשת 12 (23:30) - 5.4%, רשת 13 (23:10) - 3.1%, כאן 11 (18:00) - 0.9%.

 

בגזרת הבוקר:

חדשות הבוקר (קשת 12) קיבלה 4.3%,

מול העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.2%.

 

רצועת 17-19:

קשת 12: חמש עם רפי רשף - 7.2%, שש עם רינה מצליח - 9%.

רשת 13: החדשות עם אלי ראכלין - 4.1%, שש עם אמנון לוי - 4.3%.

כאן 11: ערב ערב - 0.7%, קלמן סג"ל - 1.6%.

 

ראש בראש בפרה-פריים:

ערב טוב עם גיא פינס (קשת 12) קיבלה 10.6%, ואחריה תכנית חיסכון (קשת 12) עם 11.9%.

לפני החדשות (רשת 13) ניפקה 4.2%, ובהמשך ברקוד (רשת 13) עם 4.7%.

העולם היום (כאן 11) זינקה ל-3.2%, ואחריה גאולה ולונדון (כאן 11) עם 3% - ברצועת פרה-פריים חזקה יחסית של כאן.

 

בגזרת החדשות:

חדשות 12 הניבה 17.4% (467K),

מול חדשות 13 שנחלשה ל-7% (216K) ביום שאחרי חשיפת "הקלטות נתניהו" שעוררו רעש גדול, בעיקר בברנז'ה.

חדשות הערב (כאן 11) עם 3.4% (88K).

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חדשות 13 בקרשים 04/09/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    קבלן הריסות
  • 1.
    אלעד 04/09/2019 10:05
    הגב לתגובה זו
    אתם מבינים איך מתייחסים לתאגיד? ביום שבו התכניות שלו מביאות 3% מתייחסים אליהן כאל "פרה פריים נאה", משתמשים במלה "זינק", והכל סביב 3%. למה זה קורה? כי אנחנו רגילים לשיעורי צפייה מגוחכים, עלובים, שנעים בין פחות מ - 1% לבין 2%. אנחנו רגילים למהדורת חדשות מרכזית שמסתובבת לאחרונה סביב 2.5%-3% (אתמול 3.4% - וואו, התאוששות מדהימה!!!), ואנחנו רגילים לכלום וכלום לאורך כל ערב השידורים. אבל כפי שאנחנו אומרים כל הזמן - אפשר רק להתנחם בעובדה שימי התאגיד ספורים. אתם יודעים זאת היטב, אנחנו יודעים זאת, ובממשלה יודעים זאת. זה יקרה, והרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.
  • א 04/09/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
    בזמן האחרון הם באמת כבר לא מגיעים ל-4%. ושלא יבלבלו את המוח עם צפייה בדיגיטל, זה שטויות.
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.