חצי שעה של השראה אלון זמיר ערן גפן
צילום: יחסי ציבור
פודקאסט

חצי שעה של השראה: ערן גפן מארח את אלון זמיר

השבוע בפודקאסט של גפן, אלון זמיר ששימש במשך 7 שנים כסמנכ"ל שיווק קוקה קולה. "העולם משתנה. השיווק המסורתי הולך ומתפוגג ומי שיידע להיות שם ירוויח ובגדול"
כתבי אייס |

החלום של אלון זמיר הצעיר היה להיות יום אחד, סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה. זה לקח לו כמה שנים טובות - אבל בסוף הוא הצליח להגשים אותו ושימש בתפקיד במשך 7 שנים.

 

מניהול השיווק של המותג הכי אייקוני עוד מהמאה הקודמת, זמיר עבר אל העולם החדש וכיום הוא מעורב במספר מיזמים במקביל, המרכזי שבהם הוא Quik - שירות משלוחים אונליין שמושקעים בו גם סופר פארם וקוקה קולה.

 

לדברי ערן גפן: "לקחתי מהשיחה עם אלון שני דברים, הראשון הוא מה אפשר ללמוד משני עולמות השיווק הכל כך שונים, בהובלת המותג האהוב בעולם, לעומת בניית מותגי אינטרנט חדשים המתמקדים בהצפת הערך ללקוח. השני הוא על ניהול קריירה, ניהול וצמיחה אישית -  איך הוא בחר לעזוב את עולם החברות הגדולות והמציא את עצמו מחדש כאיש עסקים עצמאי, איך בוחרים ומנהלים אנשים ולבסוף איזו עצה הוא היה נותן לבן דמותו הצעיר. היה מעורר השראה". 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.