לקראת חזרתה של טוויטר לישראל: מי היח"צ שצפוי להיבחר?

החברה שמתקשה לכבוש נתח משמעותי בפרסום בסושיאל, תנסה לחזק את מעמדה בקרב המפרסמים ובמקביל תנסה לשפר את מעמד המותג וחשיפתו בקרב הקהל הרחב
משה בנימין | (1)

הרשת החברתית טוויטר שמעולם לא הצליחה לתקוע יתד אמיתי בישראל, למרות שהפכה לחביבת המועסקים בתחומי התקשורת, חוזרת לישראל ותנסה לעשות זאת שוב באמצעות נציגות PR מקומית. בשבועות האחרונים מנהלת טוויטר הליך, שנמצא כבר קרוב לסיומו, לבחירת משרד יח"צ מקומי שילווה אותה בפעילותה.

במקביל לגיוס משרד יח"צ, בעיתון ידיעות אחרונות פורסם כי החברה מחפשת לגייס לוביסט שינהל עבורה את כל הקשור בענייני מדיניות ציבורית, רגולציה ועוד, בקרב מקבלי ההחלטות בישראל. פונקציה שכזו דומה לזו שמפעילה פייסבוק בישראל באמצעות ג'ורדנה קאטלר.

בגזרת יחסי הציבור, יעדיה של טוויטר נוגעים לשוק המפרסמים ולשוק הרחב. מצד אחד החברה שלא מחזיקה בישראל נתח שוק משמעותי בפרסום בסושיאל תנסה לחזק את מעמדה בקרב המפרסמים ובמקביל תנסה לשפר את מעמד המותג וחשיפתו בקרב הקהל הרחב.

בישראל פועלים מספר משרדי יח"צ שאופי הלקוחות בהם הם מטפלים עשויים להפוך אותם למועמדים ראויים עבור טוויטר. בין אלו נמנים שרף תקשורת המטפל בגוגל, דבי תקשורת המטפל ב-Waze, בן חורין אלכסנדרוביץ', דני לוי, עידו מינקובסקי, בלונד 2.0, רימון כהן ושות', אייטם מדיה, קרבט&וייס ועוד שהמכנה המשותף לכולם הוא עבודה עם חברות סטארט אפ וטכנולוגיה בינלאומיות. שם נוסף שעלה במסגרת שיחות של אייס בקרב גורמים בשוק הוא זה של משרד היח"צ GK בבעלותו של מאט קריגר שלו פעילות בישראל ובחו"ל. המשרד מטפל בלקוחות כגון WE WORK, פורבס ועוד.

הנסיון האחרון של טוויטר לפעול בישראל באמצעות נציג מקומי ייעודי הגיע לסיומו בינואר 2017 אז החליטה החברה להשהות את פעילותה בשוק המקומי ולסיים את ההתקשרות עם דוד אברהם, עיתונאי וואלה לשעבר. אברהם עבד ממטה החברה בברלין, גויס לחטיבת המדיה של החברה במטרה להגדיל את היקף המשתמשים בישראל באמצעות שיתופי פעולה ופעילויות נוספות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלדד 31/07/2018 13:28
    הגב לתגובה זו
    אתם באמת משווים בין מוטי שרף לעידו ? עידו חמוד, אבל שמים וארץ. הימור פרוע - בן חורין, דבי או קרבט אם יחליטו לקחת סיכון. כל השאר לא בדיוק רלוונטיים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.