קליק. הגרלה על כלום
צילום: יח"צ

"הגרלה על כלום": לא תאמינו כמה נרשמו למהלך של קליק

הקמפיין עלה כפרסומת TV שבה הוצגה ההגרלה שבה לא זוכים בכלום. בנוסף, המהלך חי בדיגיטל בפעילות תוכן וסושיאל שכוללת משאלי רחוב ושלט חוצות בזנזיבר
משה בנימין | (1)

שבועיים עברו מאז שקמפיין הנונסנס האווילי והמשעשע החדש של קליק, עלה לאוויר והשורה התחתונה בסיכומו היא, שלא פחות מ-15.5 אלף איש נרשמו להגרלת הפרסים על "כלום".

הקמפיין עלה כפרסומת בטלוויזיה שבה הוצגה ההגרלה שבה אף אחד מהלקוחות אינו צפוי לזכות במשהו, עם הזמנה להירשם, ובנוסף, המהלך חי בדיגיטל בפעילות תוכן וסושיאל שכוללת משאלי רחוב, במסגרתם אנשים נשאלו מה הם יעשו אם הם יזכו בכלום. סרטונים שעל פי נתוני החברה כבר גרפו כ-2 מיליון צפיות.

 

הקמפיין הנוכחי הוא חלק מהאסטרטגיה התקשורתית של קליק: "כשזה טעים, זה טעים", אז לא באמת צריך לחלק פרסים בשביל לשכנע מישהו בזה. פרסומות קודמות של המותג ברוח השטות הזו מכרו לצופים "כסא" או השתלטו על סרטונים אחרים עליהם הולבש דיבוב. 

 

בהלימה עם קהל היעד של המותג, המהלך כולל גם שיתוף פעולה נרחב עם יוטיוברים ישראלים מובילים שייצרו תוכן מקורי משלהם סביב הרעיון של הקמפיין. דיאלוג נוסף ונישתי יש לומר עם קהל היעד בא לידי ביטוי באמצעות שלט חוצות שרכש המותג בשדה התעופה של זנזיבר - יעד תיירותי מועדף לאחרונה על קהל הצעירים - שבו נכתב: "חופשה נעימה על חשבונכם, כי בהגרלה של קליק זוכים בכלום".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בשונה ממקרים רבים אחרים, הדאחקה הפרועה של קליק, בפעילות שאותה מוביל משרד הפרסום גרייט אינה נתפסת על ידי הקולגות כמשובת נעורים תלושה אלא ההפך. את ההכרה על כך קיבל המותג ומשרד הפרסום באירוע ה-Effie Awards האחרון שבו זכו בפרס ה-Grand Effie למהלך השיווקי האפקטיבי ביותר לשנת 2016. 

קרדיטים

לקוח: יוניליוור ישראל

סמנכ"ל שיווק יוניליוור: ישי מנדיל

מנהל תקשורת שיווקית יוניליוור: איל עמית

מנהל שיווק חטיפים יוניליוור: עידו שני

מנהל קטגורית שוקולד יוניליוור: יובל גורן

יח"צ: חן קולקר, יפה אפרתי

 

משרד הפרסום Great Digital Partners

סמנכ"ל קריאייטיב: רז מסינג

סמנכ"ל אסטרטגיה: איתמר בר

מנהל קריאייטיב: אילן ירוחם, תום זכאי

מפיקה: רחלי בוקסנבוים

קופירייטר: ניר גרנות, איל וולך

ארט דיירקטור: רייצ'ל שניידר

סופרוויזרית: נטע מגן

תקציבאית: טליה שרגא

מדיה חברתית ותוכן: גליה נבות, לי מלאך

פלנר: רן שלהבי, מיכל גלברד

סטודיו: רענן אדוט

סמנכ"ל טכנולוגיה: קארין אושרי

 

חברת הפקה: אודיני סרטים

במאי: ישי קרני

מפיק ראשי: אודי אפרת

צלם: שחר רזניק

עורך: טל סיקורל 

קריין: יפתח חוצב

ליהוק: אמירה בוזגלו

שחקנים: גיא גורביץ' , ירמי "ג'רמייה" אומני, מיכל עובדיה, בראל דונוביץ

און ליין וקומפוזיטינג: סטודיו גרוסמן, עמרי גרוסמן, איתי ענבי, קרן לוק פוטרמן, ענבל כנפו

עריכת סאונד: בייסליין סאונד, גיא שקדי

ע.במאי: מלינה קרפוביץ

תאורה: פליקס סלומון

איפור: בר ברק

ע.צלם: מיכאל דאל

מקליט: רן צרויה

ארט: נריה בן ארי

הלבשה: יפעת סופר

הפקה בפועל: גל פילו

ניהול לוקיישן: עידן ברדך

ניהול הפקה: עומר פוגל

סטילס: סלי בן אריה

רכבים מצטלמים: גיל הורוביץ

ע.הפקה: עמרי שגיא

אולפן וציוד צילום: אוטופיה

חדרי אוף ליין: ארט מדיה

ייצוג במאי וצלם: טל נתן

ייצוג קריין ועורך: תאריקה זוהר

ייצוג שחקנים: זוהר יעקובסון, חיים שרגא, לבנה חכים

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תוכן שיווקי? (ל"ת)
    חזי החזאי 09/01/2018 10:57
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.