עדיין קטנה יחסית מול HOT ו-yes: סלקום TV סוגרת שנת פעילות עם 70 אלף מנויים

הרבה זכות הקמפיין עם אודי כגן, רושמת סלקום הצלחה עם השירות החדש. ועדיין, לא מדובר בתחרות משמעותית לשחקניות הגדולות. דוחות HOT: איבדנו 30 אלף לקוחות בשנה
אלכסנדר כץ |

שירות סלקום TV רשם בסוף 2015 כ-70 אלף מנויים, כך עולה מדוח סלקום לסיכום השנה שפורסם בשעה האחרונה (יום ג'). מדובר על גידול של 20 אלף ברבעון האחרון. בשוק הסיטונאי מספר המנויים עומד על 100 אלף, גידול של 30 אלף מהדוח בסוף הרבעון השלישי של 2015.

 

הכנסותיה של סלקום עמדו על 4.18 מיליארד שקלים, ירידה של 8.5% בהשוואה ל-2014. הרווח הנקי צלל ב-72.6% מ-354 מיליון שקלים ב-2014 ל-97 מיליון בשנה החולפת.

 

סלקום TV הושקה בסוף דצמבר 2014, מלווה בקמפיין מוצלח מאד בכיכובו של אודי כגן. החברה מנסה להציב אלטרנטיבה ל-HOT ו-yes מבחינת התוכן, ובעיקר בשורת המחיר - 100 שקלים בחודש.

 

השירות מועבר באמצעות האינטרנט וכלל את כל ערוצי עידן פלוס, וערוצים נוספים עמם חתמה החברה על חוזה, בהם ספורט 5 וערוץ ONE, נשיונל ג'יאוגרפיק, CNN , ערוצים  FOX NEWSו-FOX BUSINESS ועוד, לצד ספריית DVD שמורכבת מסדרות וסרטים.

לדברי ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, "זוהי שנת ההשקה המוצלחת של סלקום TV שחוללה מהפכה ומציעה אלטרנטיבה צרכנית בשוק הטלויזיה, עם למעלה מ-70 אלף בתי אב שנהנים כיום מחווית הטלוויזיה של סלקום. ב-2015 החלה הקבוצה לפעול גם בשוק הסיטונאי עם הצעות אטרקטיביות ללקוחות הן בעולם הטריפל והן בעולם תשתית וספק האינטרנט. למרות האתגרים הרבים ביישום הרפורמה, אנו מובילים את גיוס הלקוחות בשוק הסיטונאי עם כ-100 אלף בתי אב נכון להיום".

 

ירידה במספר לקוחות HOT - נפילה ברווח הנקי של החברה

 

הנתון של 70 אלף בשנה הוא נאה, אולם הוא עדיין לא מהווה תחרות משמעותית ל- HOTו-yes, המחזיקות יחדיו כמעט 1.5 מיליון בתי אב לקוחות. דוחות בזק – המחזיקה ב-yes יפורסמו רק מחר (בסוף 2014 מספר המנויים של החברה עמד על 632 אלף), ואולם על פי דוחות HOT מהבוקר, עולה כי מספר מנויי הטלוויזיה ירד ל-824 אלף מול 853 אלף מנויים ב-2014.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.