מימין: עופר יהודאי וזיו אלול
צילום: אתר החברה

אקזיט דיגיטלי: חברת הפרסום הישראלית אינראקטיב נמכרה ל-RNTS ב-72 מיליון דולר

אינראקטיב הוקמה ב-2007 על ידי עופר יהודאי וזיו אלול ותחום ההתמחות שלה הוא פרסום במובייל. ב-2015 שהסתיימה ברווח בשורה התחתונה, עמד הרווח הגולמי של אינראקטיב על 43.2 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה גם מודי כידון מבעלי גיתם BBDO
משה בנימין | (2)
נושאים בכתבה אינראקטיב פרסום

חברת RNTS מדיה הגרמנית המחזיקה בבעלותה את Fyber Gmbh הודיעה היום (יום ה) על רכישת 100% ממניות חברת הפרסום הישראלית אינראקטיב תמורת 72 מיליון דולר. הסכם המכירה הוא דו-שלבי ולפיו RNTS תשלם לאינראקטיב 46 מיליון דולר במזומן ו-26 מיליון דולר נוספים בכפוף לעמידה ביעדים עסקיים ב-3 השנים הקרובות. 

אינראקטיב הוקמה ב-2007 על ידי עופר יהודאי וזיו אלול ותחום ההתמחות שלה הוא פרסום במובייל. החברה פיתחה מערכת פרסום למפתחי אפליקציות שבאמצעותה ניתן למקסם את מכירת שטחי הפרסום באפליקציה. באמצעות המערכת של אינראקטיב, המסופקת באמצעות חבילת קוד למכירה (SDK), יכול המפתח לבחור בזמן אמת את מודל הפרסומות הרווחי ביותר או את החברה שתשלם עבור שטח המדיה את המחיר הגבוה ביותר.

החברה מפעילה סניפים ב-4 מוקדים בעולם: המטה הראשי בתל אביב, סן פרנסיסקו, ניו יורק ולונדון. החברה מעסיקה 76 עובדים עם כ-630 מיליון משתמשים יוניקים מדי חודש. ב-180 מדינות מסביב לעולם. ב-2015 שהסתיימה ברווח בשורה התחתונה, עמד הרווח הגולמי של אינראקטיב על 43.2 מיליון דולר - עלייה של 100% לעומת השנה החולפת. החברה צופה גידול דומה במהלך השנתיים הקרובות. 

במהלך השנים, מאז הקמתה גייסה אינראקטיב כ-12 מיליון דולר ממשקיעים שונים בהובלת קרן אוורגרין, ביניהם: עודד פדרבוש, ירון אדלר ומודי כידון, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO.

לדברי זיו אלול, מנכ"ל אינראקטיב ואחד ממייסדי החברה: "זהו הישג גדול לאינראקטיב ואנחנו מאוד גאים בצוות המדהים שלנו. אנחנו עובדים עם Fyber וצוות ההנהלה הבכירה שלה מזה תקופה ארוכה, ומתרגשים מאוד להצטרף למשפחת RNTS. אחנו מלאי תשוקה מהפוטנציאל שטמון בעתיד המשותף שלנו יחד, נלהבים מהסינרגיה ובטוחים ביכולתנו לעבוד יחד".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    המטה המרכזי. נמצא בפ"ת ולא בת"א (ל"ת)
    אחד שמבין-למה אני בפ 04/03/2016 08:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה מעולה! פרגון ענק! (ל"ת)
    דן 03/03/2016 19:15
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.