מוריס לוי
צילום: יח"צ

המילים החמות של יו"ר פובליסיס העולמית: "בכל יום מגיע משהו חדש מישראל"

לוי מדבר על הקו שבין הרצליה לתל אביב בו מרוכזים כל הסטארט-אפים. יו"ר ענקית הפרסום מתייחס גם ל"סופה" שפקדה את הרשת העולמית בשנה וחצי האחרונות בנוסף לאובדן תקציב המדיה של P&G 
משה בנימין |

יו"ר ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס, מוריס לוי, התראיין ל-Business Insider ודיבר בין השאר על טכנלוגיה וסטארט-אפים. כמי שעומד בראש חברת הפרסום שמשקל ההכנסות שלה מפעילות פרסום דיגיטלי עולה משנה לשנה עד לרמה של 50% מההכנסות, יש להתייחס לדבריו בכובד ראש, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מתייחס לשוק הישראלי. 

לוי התראיין ל-Kevin Ryan חברו ומייסד קבוצת Gilt, עימו דיבר על פרסום בעידן הדיגיטלי. ריאן שאל את לוי "אתה עומד בראש חברה גלובלית עצומה, האם אתה רואה דברים שונים מאזור לאזור? האם יש דברים שונים מאוד בדרום אמריקה לדוגמה? בנוסף שאל ריאן את לוי האם הוא מבחין בטרנדים שונים מהנהוג כיום באזורים אלו?

לדברי לוי "אנחנו רואים באופן מובהק שסין מקדימה במקרים רבים את ארה"ב. ישנם טרנדים חדשים שבולטים בתחומי הסושיאל וה-e-commerce.  השילוב בין 2 הדברים הוא יומיומי וטבעי ועובד יחד מעולה. דבר נוסף הוא הפיתוח של הארנק הדיגיטלי לצד הטלפון הנייד. זה משהו שאנחנו רואים בשוק ההודי, ולמשל באפריקה זה מקובל ושכיח לראות אנשים שקונים לחם עם הטלפון הסלולרי, משלמים מסים ועוד. אלו טרנדים חזקים מאוד בשווקים אלו. הם נעזרים בסלולרי שלהם בצורה הרבה יותר טובה מאשר השימוש שלנו בשווקים האירופאיים. אנחנו יודעים לדוגמה שאמריקה הלטינית מפגרת מאחור בכל הקשור לחדירת טרנדים טכנולוגיים - גם הודו מאחור למעט אזורים מסוימים בערים ספציפיות. סין מתקדמת מהר מאוד כמובן ובכל יום מגיע משהו חדש מישראל".

 "כשאתה חושב על דרום אירופה" נשאל לוי, "אז מדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה מהוות בערך מחצית מאוכלוסיית ארה"ב יחד, ועדיין בישראל, שאנחנו קרובים אליה מאוד, יש יותר חברות סטארט-אפ טכנולוגיות מצליחות במדינה של 8 מיליון אנשים מאשר בכל 3 המדינות האלו יחד. עד כמה אתה מודאג מכך?"

"זה מאוד מדאיג" ענה לוי, והסביר כי, לעומת ספרד ואיטליה מצבה של צרפת טוב יותר אך היא מתמודדת עם סוגיה אחרת. לדבריו "יש לנו את המתמטיקאים אך חסרים לנו 3 או 4 דברים. הראשון הוא הגרעין - מקום שמרכז יחד את כל האנשים, כמו הסיליקון ואלי או מה שאנחנו רואים (בישראל) בקו שבין הרצליה לתל אביב, שם אתה רואה את כל אותם סטארט-אפים. בצרפת כולם מפוזרים ואין שום מנגנון שבולם את זה".     

לוי דיבר גם על רשת פובליסיס העולמית שמחזור ההכנסות שלה עומד על כ-7 מיליארד דולר. לדבריו "לצערנו נתקלנו בשנה וחצי האחרונות במה שניתן להגדיר כ'סופה המשולמת'. התמודדנו עם דברים רבים שקרו בעת ובעונה אחת, אך עם זאת נותרנו אחת החברות הרווחיות ביותר בתחום ואני מאמין ששברבעון השני או השלישי נוכל להפתיע את השוק עם צמיחה שתהיה מעבר למדדי השוק".

אחד הדברים שלוי הבליט כמה שפגע בפובליסיס היה אובדן תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל שטופל על ידה מאז 1997 - מכה שפגעה גם בחברת המדיה המקומית של פובליסיס בישראל זניט, שאיבדה את תקציב המדיה לטובת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לראיון המלא ב-Business Insider

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.


הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.