המילים החמות של יו"ר פובליסיס העולמית: "בכל יום מגיע משהו חדש מישראל"
יו"ר ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס, מוריס לוי, התראיין ל-Business Insider ודיבר בין השאר על טכנלוגיה וסטארט-אפים. כמי שעומד בראש חברת הפרסום שמשקל ההכנסות שלה מפעילות פרסום דיגיטלי עולה משנה לשנה עד לרמה של 50% מההכנסות, יש להתייחס לדבריו בכובד ראש, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מתייחס לשוק הישראלי.
לוי התראיין ל-Kevin Ryan חברו ומייסד קבוצת Gilt, עימו דיבר על פרסום בעידן הדיגיטלי. ריאן שאל את לוי "אתה עומד בראש חברה גלובלית עצומה, האם אתה רואה דברים שונים מאזור לאזור? האם יש דברים שונים מאוד בדרום אמריקה לדוגמה? בנוסף שאל ריאן את לוי האם הוא מבחין בטרנדים שונים מהנהוג כיום באזורים אלו?
לדברי לוי "אנחנו רואים באופן מובהק שסין מקדימה במקרים רבים את ארה"ב. ישנם טרנדים חדשים שבולטים בתחומי הסושיאל וה-e-commerce. השילוב בין 2 הדברים הוא יומיומי וטבעי ועובד יחד מעולה. דבר נוסף הוא הפיתוח של הארנק הדיגיטלי לצד הטלפון הנייד. זה משהו שאנחנו רואים בשוק ההודי, ולמשל באפריקה זה מקובל ושכיח לראות אנשים שקונים לחם עם הטלפון הסלולרי, משלמים מסים ועוד. אלו טרנדים חזקים מאוד בשווקים אלו. הם נעזרים בסלולרי שלהם בצורה הרבה יותר טובה מאשר השימוש שלנו בשווקים האירופאיים. אנחנו יודעים לדוגמה שאמריקה הלטינית מפגרת מאחור בכל הקשור לחדירת טרנדים טכנולוגיים - גם הודו מאחור למעט אזורים מסוימים בערים ספציפיות. סין מתקדמת מהר מאוד כמובן ובכל יום מגיע משהו חדש מישראל".
"כשאתה חושב על דרום אירופה" נשאל לוי, "אז מדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה מהוות בערך מחצית מאוכלוסיית ארה"ב יחד, ועדיין בישראל, שאנחנו קרובים אליה מאוד, יש יותר חברות סטארט-אפ טכנולוגיות מצליחות במדינה של 8 מיליון אנשים מאשר בכל 3 המדינות האלו יחד. עד כמה אתה מודאג מכך?"
"זה מאוד מדאיג" ענה לוי, והסביר כי, לעומת ספרד ואיטליה מצבה של צרפת טוב יותר אך היא מתמודדת עם סוגיה אחרת. לדבריו "יש לנו את המתמטיקאים אך חסרים לנו 3 או 4 דברים. הראשון הוא הגרעין - מקום שמרכז יחד את כל האנשים, כמו הסיליקון ואלי או מה שאנחנו רואים (בישראל) בקו שבין הרצליה לתל אביב, שם אתה רואה את כל אותם סטארט-אפים. בצרפת כולם מפוזרים ואין שום מנגנון שבולם את זה".
לוי דיבר גם על רשת פובליסיס העולמית שמחזור ההכנסות שלה עומד על כ-7 מיליארד דולר. לדבריו "לצערנו נתקלנו בשנה וחצי האחרונות במה שניתן להגדיר כ'סופה המשולמת'. התמודדנו עם דברים רבים שקרו בעת ובעונה אחת, אך עם זאת נותרנו אחת החברות הרווחיות ביותר בתחום ואני מאמין ששברבעון השני או השלישי נוכל להפתיע את השוק עם צמיחה שתהיה מעבר למדדי השוק".
אחד הדברים שלוי הבליט כמה שפגע בפובליסיס היה אובדן תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל שטופל על ידה מאז 1997 - מכה שפגעה גם בחברת המדיה המקומית של פובליסיס בישראל זניט, שאיבדה את תקציב המדיה לטובת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
לראיון המלא ב-Business Insider
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.38% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
