המילים החמות של יו"ר פובליסיס העולמית: "בכל יום מגיע משהו חדש מישראל"
יו"ר ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס, מוריס לוי, התראיין ל-Business Insider ודיבר בין השאר על טכנלוגיה וסטארט-אפים. כמי שעומד בראש חברת הפרסום שמשקל ההכנסות שלה מפעילות פרסום דיגיטלי עולה משנה לשנה עד לרמה של 50% מההכנסות, יש להתייחס לדבריו בכובד ראש, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מתייחס לשוק הישראלי.
לוי התראיין ל-Kevin Ryan חברו ומייסד קבוצת Gilt, עימו דיבר על פרסום בעידן הדיגיטלי. ריאן שאל את לוי "אתה עומד בראש חברה גלובלית עצומה, האם אתה רואה דברים שונים מאזור לאזור? האם יש דברים שונים מאוד בדרום אמריקה לדוגמה? בנוסף שאל ריאן את לוי האם הוא מבחין בטרנדים שונים מהנהוג כיום באזורים אלו?
לדברי לוי "אנחנו רואים באופן מובהק שסין מקדימה במקרים רבים את ארה"ב. ישנם טרנדים חדשים שבולטים בתחומי הסושיאל וה-e-commerce. השילוב בין 2 הדברים הוא יומיומי וטבעי ועובד יחד מעולה. דבר נוסף הוא הפיתוח של הארנק הדיגיטלי לצד הטלפון הנייד. זה משהו שאנחנו רואים בשוק ההודי, ולמשל באפריקה זה מקובל ושכיח לראות אנשים שקונים לחם עם הטלפון הסלולרי, משלמים מסים ועוד. אלו טרנדים חזקים מאוד בשווקים אלו. הם נעזרים בסלולרי שלהם בצורה הרבה יותר טובה מאשר השימוש שלנו בשווקים האירופאיים. אנחנו יודעים לדוגמה שאמריקה הלטינית מפגרת מאחור בכל הקשור לחדירת טרנדים טכנולוגיים - גם הודו מאחור למעט אזורים מסוימים בערים ספציפיות. סין מתקדמת מהר מאוד כמובן ובכל יום מגיע משהו חדש מישראל".
"כשאתה חושב על דרום אירופה" נשאל לוי, "אז מדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה מהוות בערך מחצית מאוכלוסיית ארה"ב יחד, ועדיין בישראל, שאנחנו קרובים אליה מאוד, יש יותר חברות סטארט-אפ טכנולוגיות מצליחות במדינה של 8 מיליון אנשים מאשר בכל 3 המדינות האלו יחד. עד כמה אתה מודאג מכך?"
"זה מאוד מדאיג" ענה לוי, והסביר כי, לעומת ספרד ואיטליה מצבה של צרפת טוב יותר אך היא מתמודדת עם סוגיה אחרת. לדבריו "יש לנו את המתמטיקאים אך חסרים לנו 3 או 4 דברים. הראשון הוא הגרעין - מקום שמרכז יחד את כל האנשים, כמו הסיליקון ואלי או מה שאנחנו רואים (בישראל) בקו שבין הרצליה לתל אביב, שם אתה רואה את כל אותם סטארט-אפים. בצרפת כולם מפוזרים ואין שום מנגנון שבולם את זה".
לוי דיבר גם על רשת פובליסיס העולמית שמחזור ההכנסות שלה עומד על כ-7 מיליארד דולר. לדבריו "לצערנו נתקלנו בשנה וחצי האחרונות במה שניתן להגדיר כ'סופה המשולמת'. התמודדנו עם דברים רבים שקרו בעת ובעונה אחת, אך עם זאת נותרנו אחת החברות הרווחיות ביותר בתחום ואני מאמין ששברבעון השני או השלישי נוכל להפתיע את השוק עם צמיחה שתהיה מעבר למדדי השוק".
אחד הדברים שלוי הבליט כמה שפגע בפובליסיס היה אובדן תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל שטופל על ידה מאז 1997 - מכה שפגעה גם בחברת המדיה המקומית של פובליסיס בישראל זניט, שאיבדה את תקציב המדיה לטובת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
לראיון המלא ב-Business Insider

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.