מוריס לוי
צילום: יח"צ

המילים החמות של יו"ר פובליסיס העולמית: "בכל יום מגיע משהו חדש מישראל"

לוי מדבר על הקו שבין הרצליה לתל אביב בו מרוכזים כל הסטארט-אפים. יו"ר ענקית הפרסום מתייחס גם ל"סופה" שפקדה את הרשת העולמית בשנה וחצי האחרונות בנוסף לאובדן תקציב המדיה של P&G 
משה בנימין |

יו"ר ענקית הפרסום הצרפתית פובליסיס, מוריס לוי, התראיין ל-Business Insider ודיבר בין השאר על טכנלוגיה וסטארט-אפים. כמי שעומד בראש חברת הפרסום שמשקל ההכנסות שלה מפעילות פרסום דיגיטלי עולה משנה לשנה עד לרמה של 50% מההכנסות, יש להתייחס לדבריו בכובד ראש, ועל אחת כמה וכמה כשהוא מתייחס לשוק הישראלי. 

לוי התראיין ל-Kevin Ryan חברו ומייסד קבוצת Gilt, עימו דיבר על פרסום בעידן הדיגיטלי. ריאן שאל את לוי "אתה עומד בראש חברה גלובלית עצומה, האם אתה רואה דברים שונים מאזור לאזור? האם יש דברים שונים מאוד בדרום אמריקה לדוגמה? בנוסף שאל ריאן את לוי האם הוא מבחין בטרנדים שונים מהנהוג כיום באזורים אלו?

לדברי לוי "אנחנו רואים באופן מובהק שסין מקדימה במקרים רבים את ארה"ב. ישנם טרנדים חדשים שבולטים בתחומי הסושיאל וה-e-commerce.  השילוב בין 2 הדברים הוא יומיומי וטבעי ועובד יחד מעולה. דבר נוסף הוא הפיתוח של הארנק הדיגיטלי לצד הטלפון הנייד. זה משהו שאנחנו רואים בשוק ההודי, ולמשל באפריקה זה מקובל ושכיח לראות אנשים שקונים לחם עם הטלפון הסלולרי, משלמים מסים ועוד. אלו טרנדים חזקים מאוד בשווקים אלו. הם נעזרים בסלולרי שלהם בצורה הרבה יותר טובה מאשר השימוש שלנו בשווקים האירופאיים. אנחנו יודעים לדוגמה שאמריקה הלטינית מפגרת מאחור בכל הקשור לחדירת טרנדים טכנולוגיים - גם הודו מאחור למעט אזורים מסוימים בערים ספציפיות. סין מתקדמת מהר מאוד כמובן ובכל יום מגיע משהו חדש מישראל".

 "כשאתה חושב על דרום אירופה" נשאל לוי, "אז מדינות כמו צרפת, ספרד, איטליה מהוות בערך מחצית מאוכלוסיית ארה"ב יחד, ועדיין בישראל, שאנחנו קרובים אליה מאוד, יש יותר חברות סטארט-אפ טכנולוגיות מצליחות במדינה של 8 מיליון אנשים מאשר בכל 3 המדינות האלו יחד. עד כמה אתה מודאג מכך?"

"זה מאוד מדאיג" ענה לוי, והסביר כי, לעומת ספרד ואיטליה מצבה של צרפת טוב יותר אך היא מתמודדת עם סוגיה אחרת. לדבריו "יש לנו את המתמטיקאים אך חסרים לנו 3 או 4 דברים. הראשון הוא הגרעין - מקום שמרכז יחד את כל האנשים, כמו הסיליקון ואלי או מה שאנחנו רואים (בישראל) בקו שבין הרצליה לתל אביב, שם אתה רואה את כל אותם סטארט-אפים. בצרפת כולם מפוזרים ואין שום מנגנון שבולם את זה".     

לוי דיבר גם על רשת פובליסיס העולמית שמחזור ההכנסות שלה עומד על כ-7 מיליארד דולר. לדבריו "לצערנו נתקלנו בשנה וחצי האחרונות במה שניתן להגדיר כ'סופה המשולמת'. התמודדנו עם דברים רבים שקרו בעת ובעונה אחת, אך עם זאת נותרנו אחת החברות הרווחיות ביותר בתחום ואני מאמין ששברבעון השני או השלישי נוכל להפתיע את השוק עם צמיחה שתהיה מעבר למדדי השוק".

אחד הדברים שלוי הבליט כמה שפגע בפובליסיס היה אובדן תקציב המדיה של פרוקטר אנד גמבל שטופל על ידה מאז 1997 - מכה שפגעה גם בחברת המדיה המקומית של פובליסיס בישראל זניט, שאיבדה את תקציב המדיה לטובת מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לראיון המלא ב-Business Insider

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״