היקף החובות למשרדי פרסום בגלל פשיטת רגל של לקוחות: 30 מיליון שקל

כך על פי נתוני חברת 'בססח', שמציעה לחברות הפרסום גידור של סיכוני האשראי ללקוחות פרטיים, שהמידע אודות החוסן הפיננסי שלהם אינו ידוע
משה בנימין |

היקף החובות למשרדי פרסום בשנה בגלל פשיטות רגל של לקוחות עומד על כ-30 מליון שקל, כך על פי נתוני החברה הישראלית לביטוח אשראי בססח.

בחברת ביטוח האשראי מסבירים כי "אחד הסיכונים הגדולים של חברות הפרסום הוא הסיכון שהם לוקחים אל מול אמצעי המדיה. לעיתים קרובות מדובר בהתחייבות אישית של בעלי המשרד כלפי רכש המדיה, אשר יכול להגיע למיליוני שקלים".

לפי ניתוח בססח, חברות הפרסום סופגות הפסדים בסך 30 מיליוני שקלים בשנה בגין חובות לקוחות שפשטו רגל או נקלעו לקשיים כלכליים ולא שילמו את חובם. כדוגמא לפשיטות רגל שגרמו נזקים למשרדי הפרסום בתקופה האחרונה ניתן לציין את: חברת הקומסטיקה איל מקיאז' רשת האופנה מתאים לי מותג הרכב החשמלי בטר פלייס, קיקה, רשת 5 נגרים ועוד.

עוד אומרים בבססח כי "לא אחת אנו שומעים על לקוחות ובכלל זה רשתות גדולות שנקלעו לקשיים והגיעו לחדלות פירעון, תוך שהם משאירים חובות כבדים אל מול משרדי הפרסום, כאשר אלו נותרים חשופים באותם סכומים כספיים אל מול אמצעי המדיה. יתרה מזאת, לעיתים אנו עדים למצב בו הלקוח אינו משלם את חובו למשרד הפרסום טרם עליית הקמפיין לאוויר בעודו מותיר למשרד הפרסום לשאת בעלויות שכר העובדים, הפקה, תשלום לספקים חיצוניים ועוד".

חברת הביטוח מציעה בימים אלו פוליסה המיועדת למשרדי הפרסום, שתאפשר להם למקד את גידור סיכוני האשראי ללקוחות פרטיים, שהמידע אודות החוסן הפיננסי שלהם אינו ידוע למשרד, אך עומד לרשות 'בססח'. בנוסף מציעה חברת הביטוח למשרדי הפרסום לקבל מהמערכת הבנקאית מימון נוסף לטובת ההון החוזר של משרד הפרסום, תוך מינוף ביטוח האשראי של בססח למטרה זאת.

לשאלת אייס אומרים נציגי בססח כי החברה עובדת כיום עם מספר משרדי פרסום בסדר גודל בינוני מהעשיריה השנייה ואילך. עם הצגת המסלול החדש בססח תנסה לגייס לשורותיה לקוחות בקליבר גדול יותר.

לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "זיהנו את הצורך בשוק לאחר פניות רבות שהתקבלו בנושא והחלטנו לתת לו מענה. ההאטה במשק הישראלי מגדילה באחרונה מאוד את הסיכון לקריסת חברות והדבר עלול להסב למשרדי פרסום נזק כבד. מצאנו גם כי לחלק ממשרדי הפרסום נחוץ מימון נוסף ויש באפשרותנו לסייע גם בכך".

בססח מבטחת אשראי ב-115 מדינות בהיקף של מעל 15 מיליארד דולר בשנה, בעסקאות סחר חוץ ובשוק המקומי, ומפעילה תכניות מימון בשיתוף בנקים ישראלים ומוסדות מימון חוץ בנקאיים. הבעלות על בססח נחלקת כיום שווה בשווה בין הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ו-EULER HERMES, מבטח האשראי הגדול בעולם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.