היקף החובות למשרדי פרסום בגלל פשיטת רגל של לקוחות: 30 מיליון שקל
היקף החובות למשרדי פרסום בשנה בגלל פשיטות רגל של לקוחות עומד על כ-30 מליון שקל, כך על פי נתוני החברה הישראלית לביטוח אשראי בססח.
בחברת ביטוח האשראי מסבירים כי "אחד הסיכונים הגדולים של חברות הפרסום הוא הסיכון שהם לוקחים אל מול אמצעי המדיה. לעיתים קרובות מדובר בהתחייבות אישית של בעלי המשרד כלפי רכש המדיה, אשר יכול להגיע למיליוני שקלים".
לפי ניתוח בססח, חברות הפרסום סופגות הפסדים בסך 30 מיליוני שקלים בשנה בגין חובות לקוחות שפשטו רגל או נקלעו לקשיים כלכליים ולא שילמו את חובם. כדוגמא לפשיטות רגל שגרמו נזקים למשרדי הפרסום בתקופה האחרונה ניתן לציין את: חברת הקומסטיקה איל מקיאז' רשת האופנה מתאים לי מותג הרכב החשמלי בטר פלייס, קיקה, רשת 5 נגרים ועוד.
עוד אומרים בבססח כי "לא אחת אנו שומעים על לקוחות ובכלל זה רשתות גדולות שנקלעו לקשיים והגיעו לחדלות פירעון, תוך שהם משאירים חובות כבדים אל מול משרדי הפרסום, כאשר אלו נותרים חשופים באותם סכומים כספיים אל מול אמצעי המדיה. יתרה מזאת, לעיתים אנו עדים למצב בו הלקוח אינו משלם את חובו למשרד הפרסום טרם עליית הקמפיין לאוויר בעודו מותיר למשרד הפרסום לשאת בעלויות שכר העובדים, הפקה, תשלום לספקים חיצוניים ועוד".
חברת הביטוח מציעה בימים אלו פוליסה המיועדת למשרדי הפרסום, שתאפשר להם למקד את גידור סיכוני האשראי ללקוחות פרטיים, שהמידע אודות החוסן הפיננסי שלהם אינו ידוע למשרד, אך עומד לרשות 'בססח'. בנוסף מציעה חברת הביטוח למשרדי הפרסום לקבל מהמערכת הבנקאית מימון נוסף לטובת ההון החוזר של משרד הפרסום, תוך מינוף ביטוח האשראי של בססח למטרה זאת.
- S&P מעלות מעניקה דירוג AAA לחברת ביטוח האשראי בססח
- "המשקיעים מעריכים שהמשק בדרך למיתון - וקצב עליית מחירי הדירות גובר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשאלת אייס אומרים נציגי בססח כי החברה עובדת כיום עם מספר משרדי פרסום בסדר גודל בינוני מהעשיריה השנייה ואילך. עם הצגת המסלול החדש בססח תנסה לגייס לשורותיה לקוחות בקליבר גדול יותר.
לדברי דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, "זיהנו את הצורך בשוק לאחר פניות רבות שהתקבלו בנושא והחלטנו לתת לו מענה. ההאטה במשק הישראלי מגדילה באחרונה מאוד את הסיכון לקריסת חברות והדבר עלול להסב למשרדי פרסום נזק כבד. מצאנו גם כי לחלק ממשרדי הפרסום נחוץ מימון נוסף ויש באפשרותנו לסייע גם בכך".
בססח מבטחת אשראי ב-115 מדינות בהיקף של מעל 15 מיליארד דולר בשנה, בעסקאות סחר חוץ ובשוק המקומי, ומפעילה תכניות מימון בשיתוף בנקים ישראלים ומוסדות מימון חוץ בנקאיים. הבעלות על בססח נחלקת כיום שווה בשווה בין הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ו-EULER HERMES, מבטח האשראי הגדול בעולם.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
