TV

ישראל ועתיד הקולנוע: פרוייקט הדסטרט מגייס כסף לסרט במציאות רבודה

סרט קולנוע על גיבורי על כחול לבן בסגנון X MEN מנסה לגייס 180 אלף שקלים במימון המונים. אל יוצרי הסרט חוברת Infinity AR של ינון לנדנברג
משה בנימין | (1)

על הנייר זה נשמע כמו רעיון יומרני אבל מעניין למדי: סרט קולנוע באורך מלא על גיבורי על כחול-לבן בסגנון X MEN וזה לא הכל - בסרט יהיו גם סצנות במציאות רבודה לצפייה באמצעות משקפיים. הסרט שנשמע לא קל להפקה מתבסס על מימון המונים באמצעות אתר הדסטרט ומנסה לגייס בימים אלו 180 אלף שקלים כדי לצאת לדרך.

הפרויקט בשם אמיצים עלה אתמול (מוצ"ש) לאתר, ובמידה והכל ילך כשורה לפי התכנון של העומדים מאחוריו, יופק סרט ראשון מסוגו בז'אנר שבו באולם אחד לפחות, בסמוך להקרנה באולמות רגילים, הקהל יוכל לצפות בסרט מבעד למשקפי AR כאשר קטעי אקשן מסוימים יהיו במציאות רבודה. לצורך הפקת חלקי ה-AR, אוגומנטד ריאליטי פנו המפיקים לחברת Infinity AR בה משמש כמנכ"ל הפרסומאי לשעבר ינון לנדנברג.

כאמור, הסרט הוא בקונספט גיבורי על כדוגמת X MEN עם חידוש מרענן בדמות גיבורי על כחול לבן. גיבורים אלו הם למעשה דמויות קומיקס משנות ה-70 וה-80 בישראל אותם המפיקים מתכוונים לקמבק. ביניהם תוכלו למצוא את 'סברמן' בעל המוח האטומי של אורי פינק, ו'אורי-און', בעל צמידי הכוח של מיכאל נצר. אליהם יצטרפו 'הגולם', גם הוא של פינק, 'לילית סוכנת העל', ו'עזית הכלבה הצנחנית' בגרסה משודרגת.

בעמוד הפרויקט בהדסטרט כותב מירון וילף, ממפיקי הסרט: "שלום לכל האמיצים והאמיצות. כמה פעמים שאלתם את עצמכם: מדוע בישראל לא עושים סרטים כמו Thor, Avengers או X Men?. רצינו לספר לכם כי מי שערך את האפקטים בסרטים הנ"ל הוא דני רפיח, שהוא גם העורך של הסדרה "בני ערובה" שמשודרת בימים אלו בערוץ 10, הוא גם ישראלי והוא מוכן להרים את הכפפה וליצור יחד איתנו את סרט גיבורי העל הישראלי הראשון".

נכון לעכשיו, גיוס הכספים עומד על 2% ביצוע עם 28 תומכים שתרמו 3120 שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    t 02/02/2014 01:51
    הגב לתגובה זו
    מימון המונים רק בתרומבנט www.trombanet.com
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.