ערב לזכר הפרסומאי אליעזר ז'ורבין: מעל ל-100 איש הגיעו לביתו בסביון במליאת 30 למותו

במשתתפים פוליטיקאים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת ופרסומאים שבאו לחלוק לז'ורבין כבוד אחרון ונשאו דברים על פועלו והשפעתו על שוק הפרסום
משה בנימין | (4)

מעל 100 איש הגיעו ביום ג' האחרון לביתו בסביון של אורן ז'ורבין, מנכ"ל ערוץ הקניות, לערב לזכרו של אביו, הפרסומאי אליעזר ז'ורבין, במליאת 30 יום למותו.

בין המשתתפים היו פוליטיקאים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת ופרסומאים רבים שבאו לחלוק לז'ורבין כבוד אחרון ונשאו דברים על פועלו רב השנים והשפעתו על שוק הפרסום הישראלי, במסגרת פאנל מיוחד בהנחייתו של שלום קיטל.

נכחו באירוע: אהוד ברק, לימור ליבנת, גלעד ארגן, דן מרידור, רוני מילוא, איתן הבר, מוזי וורטהיים, רפי גינת, גדעון רייכל, חיים יבין, שלום קיטל, אלכס אנסקי, יפית גרינברג, אבנר בראל, ראובן אדלר, אורי אריאלי, ועוד עשרות בכירים נוספים.

אליעזר ז'ורבין, מחלוצי ענף הפרסום בישראל ומייסד משרד הפרסום דחף, הוביל קמפיינים ידועים רבים ובכלל זה חתום על קמפיין המהפך של הליכוד ב-1977 והוביל במשך שנים רבות את תקציב הפרסום של קוקה קולה (החברה המרכזית למשקאות קלים). בשנת 2009 קיבל ז'ורבין פרס מפעל חיים מאיגוד חברות הפרסום, שהוענק לו בתחרות קקטוס הזהב.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ב 11/02/2014 03:15
    הגב לתגובה זו
    האחרונות?
  • 3.
    אולה חדשה מ USA 09/07/2013 07:42
    הגב לתגובה זו
    הכל כאן נראה כמו חרא, מריח כמו חרא ויש לו טעם של חרא. חג שמח guys!
  • 2.
    08/07/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    שאין ירושה טובה בענף.
  • 1.
    מד מן 08/07/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    הערב הזה רק המחיש עד כמה היה חזק מעמדו של משרד הפרסום דחף. משרד שהיה המשרד המוביל בענף הפרסום, שהחזיק בתקציבים הגדולים ביותר ,שבחר את הלקוחות איתם יעבוד לא שרד את התפתחות הענף והתמקצעותו ומצמרת הענף הגיע לתחתית החבית. היום המושג "פרסום דחף" ריק מכל תוכן (וכמעט מכל תקציב) הוא שריד בלבד לפועלו של האיש
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.