ערב לזכר הפרסומאי אליעזר ז'ורבין: מעל ל-100 איש הגיעו לביתו בסביון במליאת 30 למותו

במשתתפים פוליטיקאים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת ופרסומאים שבאו לחלוק לז'ורבין כבוד אחרון ונשאו דברים על פועלו והשפעתו על שוק הפרסום
משה בנימין | (4)

מעל 100 איש הגיעו ביום ג' האחרון לביתו בסביון של אורן ז'ורבין, מנכ"ל ערוץ הקניות, לערב לזכרו של אביו, הפרסומאי אליעזר ז'ורבין, במליאת 30 יום למותו.

בין המשתתפים היו פוליטיקאים, אנשי עסקים, אנשי תקשורת ופרסומאים רבים שבאו לחלוק לז'ורבין כבוד אחרון ונשאו דברים על פועלו רב השנים והשפעתו על שוק הפרסום הישראלי, במסגרת פאנל מיוחד בהנחייתו של שלום קיטל.

נכחו באירוע: אהוד ברק, לימור ליבנת, גלעד ארגן, דן מרידור, רוני מילוא, איתן הבר, מוזי וורטהיים, רפי גינת, גדעון רייכל, חיים יבין, שלום קיטל, אלכס אנסקי, יפית גרינברג, אבנר בראל, ראובן אדלר, אורי אריאלי, ועוד עשרות בכירים נוספים.

אליעזר ז'ורבין, מחלוצי ענף הפרסום בישראל ומייסד משרד הפרסום דחף, הוביל קמפיינים ידועים רבים ובכלל זה חתום על קמפיין המהפך של הליכוד ב-1977 והוביל במשך שנים רבות את תקציב הפרסום של קוקה קולה (החברה המרכזית למשקאות קלים). בשנת 2009 קיבל ז'ורבין פרס מפעל חיים מאיגוד חברות הפרסום, שהוענק לו בתחרות קקטוס הזהב.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ב 11/02/2014 03:15
    הגב לתגובה זו
    האחרונות?
  • 3.
    אולה חדשה מ USA 09/07/2013 07:42
    הגב לתגובה זו
    הכל כאן נראה כמו חרא, מריח כמו חרא ויש לו טעם של חרא. חג שמח guys!
  • 2.
    08/07/2013 11:38
    הגב לתגובה זו
    שאין ירושה טובה בענף.
  • 1.
    מד מן 08/07/2013 10:14
    הגב לתגובה זו
    הערב הזה רק המחיש עד כמה היה חזק מעמדו של משרד הפרסום דחף. משרד שהיה המשרד המוביל בענף הפרסום, שהחזיק בתקציבים הגדולים ביותר ,שבחר את הלקוחות איתם יעבוד לא שרד את התפתחות הענף והתמקצעותו ומצמרת הענף הגיע לתחתית החבית. היום המושג "פרסום דחף" ריק מכל תוכן (וכמעט מכל תקציב) הוא שריד בלבד לפועלו של האיש
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.