קיצוצים בשוק הפרסום? "חסרים כ-150 עובדים טובים; יש יותר משרות מאנשים"
השנה האחרונה לא היטיבה עם ענף הפרסום, בלשון המעטה. ההאטה שהחלה במחצית השנייה של 2011 נגררה לתוך 2012 והביאה בסופו של דבר לקיצוץ משמעותי בכח האדם, פיטורים והקפאת גיוסים. עם זאת, תמונת המצב כפי שהיא מתוארת על ידי 3 סוכנויות המתמחות בהשמת עובדים בשוק הפרסום מלמדת על התאוששות קלה. בסוכנויות אלו שכל שינוי מהותי בפעילות הענף משליך ישירות עליהן יש הסכמה גורפת על עובדה מעניינת: "יש יותר משרות מאנשים מתאימים".
מירב עוז ומיכל גליק עומדות בראש חברת ההשמה
- 13.אהרון 19/08/2012 11:39הגב לתגובה זויש ביקוש גדול, אבל בעיקר לתפקידים הזוטרים שבהם המשכורות מגוחכות. מדוע קופי עם 4 שנים ניסיון צריך להרוויח 8000 שקל? למה סופרוייזר עם 8 שנים ניסיון צריך להרוויח 12,000 ש"ח, כאשר המקבילה שלו אצל הלקוח מרוויח 18,000 ש"ח? יש שחיקה עצומה בפרסום, מנהלי משרדים שאמנם הם מאוד עשירים אבל שכחו מזמן איך לתגמל את העובדים שלהם שקורעים את התחת, עובדים עד אמצע הלילה ולמעשה אין להם חיים.
- 12.18/08/2012 10:37הגב לתגובה זובעיית שחיקת כח האדם בתחום והיעדר אנשים מנוסים לא מטרידה כנראה אף אחד. לבעלי משרדי הפרסום וגם ה״מנהלים״ שעובדים תחתם אין מושג ולו קל שבקלים איך לייצר מקום עבודה שמתמרץ עובד, שומר עליו לאורך זמן נותן לו יעדים ברי השגה ומתגמל אותו בהתאם לכך... דברים שלומדים בשנה ראשונה במנהל עסקים .כמו שעושים בהרבה תחומים בעולם השיווק. הבעיה היא של״מנהלים״ במשרדי הפרסום אין שום היכרות עם המונחים האלה. הם לרוב אנשי קריאייטיב/סופרוויזרים/פלנרים שאיכשהו התקדמו. לצערי הכל מתחיל ונגמר בניהול. עסק שלא מנוהל טוב, הוא לא עסק טוב ואנשים לא רוצים לעבוד במקומות כאלה. שהתקדמו...
- 11.ההוא מעבר לדלת 18/08/2012 01:42הגב לתגובה זומסופרוויזרית עצלנית במקאן אריקסון התחילה לספסר באנשים. בושה
- אופיר 21/08/2012 12:32הגב לתגובה זואת מירב עוז אני מכיר כבר שנים רבות, בחורה מוכשרת מאוד עם הרבה קבלות וממש אבל ממש לא עצלנית.
- 10.אסף 17/08/2012 21:18הגב לתגובה זוסידר לי עבודה טובה, שמר על קשר ומאוד נחמד. לפי הנסיון המצומצם שלי איתו, היה מקצוען.
- 9.שי 16/08/2012 21:59הגב לתגובה זואם יש כל כך הרבה משרות איך זה שיש כל כך הרבה אנשי קריאיטיב בחוץ? 1. אתם פשוט לא מדייקים ובענק.מיתון! 2. בעלי המשרדים לא מוכנים לשלם לטאלנטים ומעדיפים צעירים זולים.3. אנשים מאסו בענף.
- 8.המחסור הוא במשרות טובות ולא באנשים טובים (ל"ת)הבועה 16/08/2012 20:08הגב לתגובה זו
- 7.סוחרי סוסים תמיד יהיו (ל"ת).. 16/08/2012 19:30הגב לתגובה זו
- 6.אנגלופולוס 16/08/2012 19:00הגב לתגובה זואולי בגלל הפרט השולי הזה שלא הופיע בכל הכתבה (שכתובה בצורה נוראה, ומאד קשה לזהות מי הדובר של איזה משפט), בנוגע לעניין המשכורת..? אולי אנשים "מוכשרים" כלשונכם בוחרים לחפש עבודה בשדות של אחרים ולא בתעשיית הפרסום? הועברו פה דברי ביקורת קשים כלפי כוח השוק, אבל לפי הדברים האמורים הם מופנים באופן חד וחלק כלפי השמנת של תעשיית הפרסום.
- 5.מלא מגייסים: מקאן, גפן, פובליסיס אבל השכר נמו (ל"ת)ליאור 16/08/2012 18:01הגב לתגובה זו
- 4.ג 16/08/2012 17:44הגב לתגובה זופעם אחת הייתי אצל גינגי. שאל אותי אם לסדר לי פגישה במשרד מסויים. אמרתי לו שלא יפנה אליהם, כי כבר נפגשתי איתם והם צריכים לתת לי תשובה. המשרד לא התקשר אלי אז אני התקשרתי אליהם, וקבעתי פגישה נוספת שבעקבותיה התקבלתי. גינגי התקשר אלי להגיד לי למה לא הודעתי לו שהתחלתי לעבוד שם, ושהוא סידר לי איתם (שקר) הזכרתי לו שלא רק שהוא לא סידר לי, אלא שביקשתי במפורש שלא יפנה אליהם. בכל זאת הוא פנה לבעלים והטריד אותם וביקש שישלמו לו.
- 3.חיים בלה לה לנד 16/08/2012 17:03הגב לתגובה זואל תאכילו את קוראי הכתבה בשטויות... עבדתי 3 שנים בפרסום,ניהול לקוח(עברתי 2 משרדי פרסום מובילים בפרק הזמן הזה). מעבר לזה שבית ראיתי יותר בצבא (והייתי קרבי), סיר לחץ היה פרייאר לידי והייתי נתון לחסדיהם של מנהלים שבטוחים שאם הם לא היו קיימים היה צריך להמציא אותם זאת הייתה תקופה נחמדה אבל כתקופה ולא כדרך חיים. היום אני מנהל שיווק ונהנה מכל רגע...משכורת טובה יותר, פחות לחץ, פחות שעות עבודה והכי חשוב הרבה יותר מעניין. אני מתעסק גם (ודגש על הגם) בפרסום אבל לא רק... אנשי פרסום חושבים שהם מרכז העולם (הייתי בעצמי בסרט הזה) פרסום הוא נישה קטנה בעולם הרבה יותר רחב (ומעניין) שנקרא שיווק. אז שלא יאכילו אותכם בלוקשים...
- 2.יוחאי סלמה 16/08/2012 16:50הגב לתגובה זו:O
- 1.גינגי הטרחן (ל"ת)דון דריפר 16/08/2012 16:48הגב לתגובה זו