מסתמן: קריית רשות השידור במרכז תעבור ממתחם הקריה בת"א לעיר לוד
מליאת רשות השידור קיבלה אתמול החלטה להעביר את מתחם הרשות בקרייה בתל אביב, למתחם חדש בעיר לוד. החלטה זו התקבלה בעקבות המלצתה של ועדת הנדל"ן בראשות היו"ר ד"ר אמיר גילת.
במסגרת מתווה הרפורמה שנחתם בחודש פברואר, אמורה פעילות הרשות להתרכז ב-3 אתרים: ירושלים, חיפה ומרכז הארץ. מספר ערים הגישו הצעות למיקום מתחם רשות השידור במרכז בתחומיהן, בהן ראשון לציון, בת ים ולוד. כיום פועלת רשות השידור ממתחם בדרום הקריה במרכז תל-אביב, על אחת הקרקעות היקרות במדינה.
לאחר דיונים בהצעות שהתקבלו בוועדות המליאה השונות, קיבלה מליאת הרשות החלטה עקרונית כי המתחם החדש ייבנה בלוד, שם הקצתה העירייה שטח ציבורי לטובת הרשות סמוך לבית העירייה הישן, שיעבור אף הוא במסגרת ההסכם, לשימושה של הרשות. הדבר צפוי להביא לחסכון בעלויות הבניה. ההחלטה העקרונית מותנית עדיין בהשלמת בדיקות סטטוטוריות ומשפטיות לגבי סטטוס הקרקע המוקצית.
בהתייחס לבדיקת המליאה ולבדיקות הרשות, התקבל מכתב מיו"ר הוועדה הקרואה של לוד, מאיר ניצן, שעדכן את רשות השידור באישור המעבר מטעם מועצת העירייה, ובו הבהרות לגבי הקצאת השטח ואישור על קבלת היתרי בנייה על הקרקע המוקצית ללא צורך בשינוי ייעוד הקרקע בתב"ע (תכנית בינוי עיר).
על פי החלטת מליאת רשות השידור וכחלק ממתווה הרפורמה שסוכם בפברואר בין הממשלה לרשות, יוקצו 40 מליון שקלים להקמת קריית שידור חדישה במרכז. במקביל, תרוכז פעילות רשות השידור בירושלים במגדל שידור בן 24 קומות שייבנה במתחם שערי צדק, בו ממוקם כיום המטה של הרשות.
במסגרת המשא ומתן על הסכם המימון של הרפורמה, דרשו נציגי הממשלה להפקיד את 40 מיליון השקלים בחשבון מיוחד שינוהל על ידי החשב הכללי, האחראי על הבינוי הממשלתי, וזאת גם במקרה שהחשב הכללי לא יהיה זה שיבצע את ניהול, תכנון והקמת הפרויקט. בדיון שערכה, קיבלה המליאה את הצעתו של יו"ר ועדת הכספים דוד חיון, להתנות את העברת התקציב המיועד לפרויקט לקופת החשב הכללי, רק בתנאי שזה יתחייב ליטול את האחריות על ניהול, תכנון, ובניית הפרויקט מתחילתו ועד סופו.
ועדת הנדל"ן של מליאת הרשות החליטה כי האופציות למעבר לראשון לציון או לבת-ים יעלו שוב בפני הוועדה במקרה והבדיקות המשפטיות והסטאטוטוריות לגבי לוד לא יעלו תוצאות חיוביות.
- 11.הנץ וזליג 11/07/2012 21:53הגב לתגובה זומלכחי פנכה של נתניהו, עיתונאים כושלים, מקבליםמהחלטות כלכליות בלי שום מחשבה. לגופו של עניין ם יגמרו סופית את הרשות הזו עלק, ובכך טיפשותם דווקא תועיל, להתראות בלוד תחתית טמבלים
- 10.נראה את קרן נוייבח החברתית אלק משדרת מלוד (ל"ת)חחחחחח 11/07/2012 21:46הגב לתגובה זו
- 9.יחזקאל אל 11/07/2012 18:57הגב לתגובה זומקבלים החלטות במאות מיליונים מכספי הציבור על נושאים מקצועיים שאין להם שום מושג בהם. פשוט לא יאומן!!! ועדת הנדל"ן של מלליאת הרשות? ממתי יש ועדה כזו בחוק רשות השידור? מהיכן הכישורים של חבריה למכור ולקנות נדל"ן? טירוף!!! וועדת הכספים? מהיכן יו"ר הועדה שואב את הכישורים לבדוק תקציב של 870 מיליון שח? זו פשוט פארסה כל ההתנהלות הזו... ובסוף הדיווחים הרציניים האלה כאן ובכלי תקשורת אחרים..כאילו מדובר4 בהנהלת הכור האטומי בדימונה...
- 8.ברכת תושבי מודיעין עובדי רשות השידור למהלך... (ל"ת)מודיעיני 11/07/2012 16:21הגב לתגובה זו
- 7.כל הכבוד לגילת ושות 11/07/2012 15:43הגב לתגובה זולמחיקת רשות השידור ולהפיכתה ללא רלוונטית.
- כבוד מפוקפק מאד לד"ר (ל"ת)יזכר לעד עיו"ר הגרוע 12/07/2012 11:32הגב לתגובה זו
- 6.שיעבירו לארץ אחרת או פשוט יסגרו אותה? אמן!!! (ל"ת)שני 11/07/2012 13:33הגב לתגובה זו
- 5.נזק 10/07/2012 22:01הגב לתגובה זוגילת יהיה שם שיינשא בפי כל כמי שחיסל סופית את השידור הציבורי.
- 4.מה שעומד לנגד עיניהם הוא השטח בקריה ותו לא (ל"ת)שיקול לא ענייני 10/07/2012 21:13הגב לתגובה זו
- משה 10/07/2012 22:56הגב לתגובה זורשות השידור/הטלוויזיה קבלה את המתחם בקריה לזמן קצוב עד שיוקם מגדל המשרדים במתחם הארבעה שבקומותיו הראשונות הייתה אמורה להתמקם הרשות. לא מדובר בכל המתחם שבכל מקרה היה עובר לרשות המדינה ומנהלת דרום הקרייה. איזה מרואיין יבוא ללוד?? ומה הרעיון המרכזי שהצוותים יצאו מלוד לתל אביב, ויחזרו ללוד. איוולת בהתגלמותה. מתאים לחכמי התקשורת שעומדים עתה בראש הפירמידה. דרך אגב- מישהו יכול להעריך את לוח הזמנים למעבר.??????
- מנדטוריסט 11/07/2012 12:39מתקני רשות השידור בקריה נמצאים שם מלפני קום המדינה. בזמן המנדט היו שם אולפני הרדיו בתל אביב, שהוקמו כשירושלים היתה במצור. המקרקעין שייכים לרשות השידור בזכות וע"פ החוק. מאז כבר התקבלו בממשלות ישראל החלטות רבות להשאיר את הרשות במקום, בעיקר בגלל ענייני הכוננות למצבי החירום.
- 3.יוני ינצח בסוף, אל תדאגו... יהיה בבת ים (ל"ת)יושי 10/07/2012 20:49הגב לתגובה זו
- 2.מי יבוא לשם להתראיין? (ל"ת)אריה 10/07/2012 19:53הגב לתגובה זו
- 1.גאונים 10/07/2012 19:41הגב לתגובה זוכן אני רואה מרואיינים ובעיקר נשים באות לראיון בלילה בעיר לוד
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
