
שופכים הון: אובמה ורומני הוציאו כבר 87 מיליון ד' על פרסום בטלוויזיה - קצב שיא
5 חודשים לפני הבחירות הכלליות בארה"ב וקופת המזומנים של שוק הפרסום בטלוויזיה בארה"ב רשמה כבר 87 מיליון דולר. על פי דיווחים בארה"ב, נכון לרגע זה מדובר בהוצאה הגדולה ביותר אי פעם על פרסום בהיסטוריית הבחירות של ארה"ב. המאבק הצמוד בין רומני שמצליח לערער במידת מה את הדומיננטיות של אובמה רק מגבירה את הלחץ בצד של נשיא ארה"ב ומנגד מעודדת את הרפובליקנים לצידו של רומני להמשיך ולפמפם את מסע הבחירות.
מאחורי ההוצאה לפרסום עומדים בעיקר גופים שתומכים אידיאולוגית באחד המועמדים ולא המחנה עצמו של אובמה או רומני. כך לדוגמה, גופים מצד השמרנים חתומים על הוצאה לפרסום של כ-42 מיליון דולר (מתוך הסך הכולל של 87) וכל זאת כדי לפגוע בתדמיתו של אובמה באמצעות קמפיין נגטיבי כנגדו. 29 מיליון דולר מתוך הסכום הזה מגיע מגוף שמזוהה עם הנשיא הקודם ג'ורג' בוש. עם זאת, מחנה אובמה לבדו אחראי על הוצאה של לא פחות מ-31 מיליון דולר, זאת כשמולו עומד רומני עם הוצאה של 5 מיליון דולר בלבד.
מי שמרוויח כמו תמיד הם ערוצי הטלוויזיה והקמפיינרים השונים שמלווים את 2 המחנות. בתחנות הטלוויזיה המקומיות מדווחים מנהלי המכירות על היקף מפתיע בגודלו של פרסום, בנוסף למועד המוקדם יחסית בו החל קרב הפרסום הטלוויזיוני על המצביעים.