הסטארט-אפ הישראלי Finaloop גייס 35 מיליון דולר

החברה המפתחת פלטפורמת הנהלת חשבונות מבוססת בינה מלאכותית לחברות מסחר אלקטרוני, השלימה גיוס בהובלת קרן Lightspeed; כספי הגיוס ישמשו להרחבת הפריסה בשוק והרחבת צוות הפיתוח הטכנולוגי
איתן גרסטנפלד |

חברת הסטארטאפ Finaloop, המפתחת פלטפורמת הנהלת חשבונות מבוססת בינה מלאכותית לחברות מסחר אלקטרוני, השלימה גיוס של  35 מיליון דולר (סבב A). הסיבוב נערך בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אקסל (Accel) ואלף (Aleph), ומביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-55 מיליון דולר.

Finaloop היא פלטפורמת הנהלת חשבונות שפותחה כדי לענות על הצרכים הייחודיים של חברות איקומרס בארה״ב, תחום שהתנהל עד כה על ידי שילוב של תוכנות הנהלת חשבונות מיושנות עם פעולות ידניות רבות של מנהלי חשבונות ורואי חשבון. הפלטפורמה של Finaloop, שנבנתה על סמך ידע נצבר רב בתחום הפיננסים והמסחר האלקטרוני, מחליפה את מגוון הפעולות שנעשו בעבר על ידי מנהלי חשבונות ׳באוטומציה אינטליגנטית׳. לשם כך, המערכת עושה שימוש נרחב ומתקדם בטכנולוגיות AI ו-Machine Learning ומבצעת עבודה מקצועית מלאה, במקום זו שנעשית על ידי רואי חשבון ומנהלי חשבונות.

בנוסף, המערכת מספקת נתונים ומדדים פיננסיים מלאים בזמן אמת ללא צורך בפקודות יומן או עבודת הנהלת חשבונות ידנית, ומאפשרת דיוק בניהול ספרי החשבונות והדו״חות התקופתיים, דיווחי מס אופטימליים, ותובנות פרקטיות לשיפור הניהול הפיננסי. בכך היא חוסכת ללקוחותיה משאבי כסף וזמן רבים, מסירה נקודות עיוורון פיננסי ומאפשרת להם להתמקד בפעולות להגדלת הצמיחה והרווחיות, לקבל החלטות חכמות יותר על בסיס על דאטה מלא ועדכני, ולנהל את תזרים המזומנים באופן הטוב ביותר.

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי ליאורן פינצ'בסקי, בעברו שותף ב-PwC, עם התמחות בתחום המיסוי האמריקאי והבינלאומי, ומרצה בתחומים אלו באוניברסיטת תל אביב. בשנה האחרונה Finaloop רשמה גידול של 400% במספר הלקוחות. החברה משרתת כיום אלפי מותגים  בתחום המסחר האלקטרוני, המנהלים היקף מכירות מצרפי של 13 מיליארד דולר, בהם Heart & Soil, Duradry ,Netririon, Crossnet ו- Marcella New York. החברה מעסיקה 65 עובדים, מרביתם בתל אביב והשאר בניו יורק. כספי הגיוס ישמשו בעיקר להרחבת הפריסה בשוק והרחבת צוות הפיתוח הטכנולוגי, בדגש על שיפור יכולות האוטומציה, הלמידה והתובנות העסקיות של המערכת.

"תעשיית האיקומרס בנויה על טכנולוגיה מתקדמת, אבל הפתרונות החשבונאיים ששימשו את החברות הפועלות בתחום נמצאו שנות אור מאחורי כל כלי אחר בארסנל שלהם״, מסביר פינצ'בסקי, ״אין שום סיבה שהחברות הפועלות בתחום ימשיכו להשתמש בטכנולוגיית הנהלת חשבונות שפותחה לפני עשרות שנים ובעבודה מאומצת וידנית של מנהלי חשבונות, בעוד שאר היבטי הפעילות שלהם מתנהלים באמצעים הטכנולוגים המתקדמים ביותר שיש כיום. סבב הגיוס מגיע לאחר שהוכח ששוק האיקומרס משתוקק לפתרון טוב יותר לניהול הפעילות הפיננסית. אנחנו נרגשים לאחד כוחות עם לייטספיד, שחולקים עימנו את החזון להוביל מהפיכה בתחום הניהול הפיננסי של חברות איקומרס."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.