סטארטאפ הסייבר Token Security השלים גיוס סיד של 7 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

סטארטאפ הסייבר Token Security, המפתח פלטפורמת אבטחה לזהויות בסביבות ענן, השלים סבב גיוס (סיד) בסך 7 מיליון דולר. הסיבוב הובל על ידי הקרן TLV Partners בהשתתפות קרן SNR מסן פרנסיסקו, ומשקיעים פרטיים בהם שלמה קרמר, ויזמי סייבר נוספים.

Token Security פיתחה פלטפורמה לאבטחת זהויות, המתמקדת בזהויות שאינן אנושיות, הנוצרות ומופעלות באופן אוטומטי על ידי מכונות כדי שיוכלו לתקשר ביניהן ללא מעורבות אנושית. לדברי החברה, הפלטפורמה מעבירה את הדגש מזהויות אנושיות, לזהויות הניגשות למכונות, מאבטחת אותן תחילה (Machine-first), ומייצרת נראות מלאה וזיהוי סיכונים עמוקים בעידן בו יש התפוצצות זהויות בסביבות ענן עשירות במכונות, מיקרו-שירותים ומפתחות גישה. 

החברה נוסדה בשנת 2023 על ידי איתמר אפלבלט, מנכ"ל, ועידו שלמה, CTO. החברה מעסיקה 16 עובדים במשרדים בישראל, כאשר ההשקעה תשמש להרחבת כח האדם, המשך פיתוח ושיווק. לחברה לקוחות מתחומי הסייבר, פינטק, אינשורטק ומסחר אלקטרוני החל מחברות בסדר גודל בינוני ועד לחברות Fortune 500. המיקוד של החברה הוא בלקוחות שנבנו בסביבת ענן, שבעיית ניהול הזהויות מאתגרת אותן יותר וקריטית עבורן.

איתמר אפלבלט, מייסד-משותף ומנכ"ל Token Security: "התקפות מבוססות זהות הן התקפות הסייבר המובילות כיום, והן פוגעות גם בחברות ענק כמו מיקרוסופט ו-Cloudflare. הפתרונות הקיימים עוסקים באימות זהויות מקומיות, שהן לרוב אנושיות. בעידן הענן וה-GenAI, זהויות כבר אינן אנושיות בלבד, והן אינן נמצאות במקום אחד - הן נמצאות בכל מקום. כיום, פלטפורמות הענן הן מורכבות ומתפתחות במהירות גבוהה יותר מהיכולת שלנו להסתגל אליהן. התוקפים משתמשים בכל דרך לחדור אליהן, וידוע שהאקרים כבר לא פורצים למערכות, אלא פשוט נכנסים לתוכן. אנחנו מאפשרים לאנשי האבטחה להחזיר לעצמם את השליטה, בלי להפריע לעבודת המפתחים."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.