מייסדי פרפקטסקייל
צילום: החברה

פרפקטסקייל הישראלית גייסה 7 מיליון דולר

החברה הישראלית אשר פיחתה פלטפורמת בקרה ואופטימיזציה לסביבות הקוברנטיס (מערכת הפעלה לחוות שרתים) השלימה סבב גיוס סיד בהובלת קרן ההון-סיכון בלומברג קפיטל
איתן גרסטנפלד |

חברת פרפקטסקייל (PerfectScale), השלימה סבב גיוס סיד בהיקף של 7.1 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון-סיכון בלומברג קפיטל, ולקחו בו חלק הקרנות UpWest, Prelude Ventures, K2 Access Fund, Inner Loop Capital, Triangle Tweener Fund, ו-Firestreak Ventures. מאז הוקמה בשנת 2021, גייסה החברה כ-10 מיליון דולר בסך הכל.

החברה הישראלית אשר הוקמה לפני כשנתיים פיחתה פלטפורמת בקרה ואופטימיזציה לסביבות הקוברנטיס (מערכת הפעלה לחוות שרתים). פתרון הענן של החברה מאפשר למשתמשים לזהות בעיות קונפיגורציה ואיך לטפל בהן. עם פרפקטסקייל ניתן לבצע באופן אוטומטי את ההתאמות לארגון ולהימנע מסיכונים הקשורים בניהול משאבים לקוי. הפעולות האוטומטיות מייעלות את התשתית באופן בטוח, תוך התאמה לשינויים המשפיעים על הסביבה. כך, צוותי הפיתוח וההנדסה יכולים לשלוט בעלויות ובקיימות הסביבתית של תשתית הקוברנטיס שלהם.

את פרפקטסקייל הקימו ב-2021 אמיר בנט (CEO), אלי בירגר (CTO) ומיכאל סקלאר (VP R&D). בחברה עובדים כיום 24 עובדים מישראל, אירופה וארה״ב. לדבע החברה, סבב המימון הנוכחי יאפשר לה להתרחב בקנה מידה עולמי, וכן היא מתכננת להאיץ את קצב הפיתוח שלה, להרחיב את המכירות והשיווק של מוצריה ולגייס עובדים נוספים. 

אמיר בנט, מנכ"ל ומייסד חברת פרפקטסקייל, הסביר כי ״זיהינו חוסר יעילות מדהים בפיקוח על תשתית קוברנטיס: ארגונים מקצים יותר מדי משאבי מחשוב לעבודתם וכך מגדילים את עלויות הענן ביותר מ-300% מהנדרש, או שהם מקצים פחות מדי משאבי מחשוב, דבר שפוגע בטיב השירות או מביא לקריסתו. הפתרון שלנו מהפכני כי הוא מאפשר לפשט את תהליך האופטימיזציה של העלויות והביצועים של קוברנטיס, כך שכל חברה, לא משנה מה גודלה או חוזקה בתחום יכולה להפיק בקלות את המיטב ממה שיש לקוברנטיס להציע״.

איליה שניידמן, סגן נשיא ומנהל השקעות בבלאמברג קפיטל, אמר כי "ככל שארגונים מאמצים יותר ויותר יישומים מבוססי קונטיינרים (יחידת הבסיס בקוברנטיס), האופטימיזציה של סביבת הפיתוח הופכת לקריטית. לחברת פרפקטסקייל יש את החזון האסטרטגי והצוות שיאפשרו לעצב את העתיד של יישום עבודה בענן. בלאמברג קפיטל מצפים לשותפות ארוכת הטווח עם הצוות של פרפקטסקייל והמשקיעים שלה, ושמחים על הצטרפותם לפורטפוליו של הקרן״.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.