וולנט הישראלית גייסה 35 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ וולנט (Walnut) השלימה סבב גיוס B בהיקף של 35 מיליון דולר לפיתוח הפלטפורמה המאפשרת לצוותי מכירות ליצור הדגמות של מוצרים באופן מותאם אישית, ולשלבם בתהליכי המכירה והשיווק, ללא תלות בצוותים אחרים בחברה (ללא-קוד). הגיוס הנוכחי מגיע חודשים ספורים בלבד לאחר סבב A ומביא את סך ההשקעה בסטארטאפ מאז הקמתו לפני כשנה וחצי ל-56 מיליון דולר.
סבב הגיוס הובל על ידי Felicis Ventures מעמק הסיליקון, קרן שהשקיעה בשלבים מוקדמים בסיפורי הצלחה כמו שופיפיי, פיטביט, נושיין, קרדיט קארמה, קאנבה ועשרות אחרים.
בגיוס השתתפו סדרת משקיעים בכירים מענקיות טכנולוגיה ובהם שרה פרנקלין, נשיאה בסיילספורס, פרדריק קרסט, מייסד ויו"ר אוקטה, אריאל כהן, מייסד ומנכ"ל טריפאקשנס, עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה גלובל, מיכאל שאולוב, מייסד ומנכ"ל פיירבלוקס, קים וולש, סמנכ״לית בהאבספוט, ועוד. הם מצטרפים לבכירים בגוגל, וויקס וגיטהאב שהשקיעו בסטארטאפ בשלבים המוקדמים, בנוסף לקרנות שהשקיעו בסטרטאפ לפני כן: NFX, Eight Roads Ventures, A Capital.
וולנט נוסדה בשנת 2020, לאחר פרוץ משבר הקורונה, על ידי יואב וילנר, מנכ”ל החברה, ודני פרידלנד, סמנכ”ל טכנולוגיות. הפלטפורמה שמפתחת החברה מאפשרת לצוותי מכירות ללא ידע בתכנות לייצר במהירות וביעילות הדגמות של מוצרים טכנולוגיים מותאמות אישית ללקוח אליו הם פונים, וזאת בלי צורך לפנות ולהעמיס עבודות על צוותי הפיתוח והעיצוב תוך יצירת חיכוכים פנימיים.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטפורמה של וולנט פועלת בסביבה בטוחה בענן שמונעת בעיות טכניות וקריסות מביכות במהלך המכירה. היא מספקת נתונים על תהליך הדמו שמאפשרים להפיק מהם תובנות ולחלוק אותם עם כלל אנשי החברה, ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.
החברה מעסיקה כ-55 עובדים בישראל, ארה"ב ולונדון ועובדת עם מעל 100 חברות טכנולוגיה בינלאומיות בהן Adobe, Dell, NetApp, People AI, Medallia, Treasure Data . כספי הגיוס ישמשו להמשך פיתוח הפלטפורמה, הרחבת מרכז הפיתוח וגיוס מפתחים, מהנדסי תוכנה, מנהלי מוצר, מעצבי מוצר, כותבי תוכן, אנשי מכירות, שיווק ועוד.
יואב וילנר, מנכ"ל Walnut: "הפלטפורמה שלנו מאפשרת לחברות לשים את הצרכים הספציפיים של הלקוחות שלהם במרכז. אין כל דרך להערך לכל הצגות המוצר עם התאמה אישית בדרכים המיושנות, ולכן הם בוחרים בלית ברירה במצגות קבועות. הלקוחות מרגישים שהמוצר שמוצע לא מדבר אליהם באופן אישי, וזו אחת הסיבות המרכזיות לכך שלמעלה ממחצית המצגות נכשלות. אנחנו גאים בהבעת האמון של המשקיעים מחברות הטכנולוגיה המובילות ובהצטרפותם אלינו. זהו ציון דרך משמעותי בהתרחבות לחברות ושווקי פעילות חדשים."
- OpenAI משיקה את Sora 2 ומאיימת על הוליווד; האם כל אחד יכול להיות במאי?
- במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק...

OpenAI משיקה את Sora 2 ומאיימת על הוליווד; האם כל אחד יכול להיות במאי?
עורכי ווידאו, במאים, מעצבים, אפילו שחקנים - המקצוע שלכם בסכנה, הכירו את Sora 2; הדור החדש של מחולל הווידאו מעורר ביקורת על שימוש בדמויות מוגנות ויכולות דיפ-פייק מתקדמות, אבל הוא רק מוכיח שמדובר במהפכה של ממש
OpenAI חשפה את Sora 2, הדור המשודרג והמהפכני של כלי הווידאו שלה שיוצר סרטונים מטקסט בלבד. המוצר החדש לא רק משפר באופן דרמטי את איכות הווידאו והמציאותיות, אלא גם מציג יכולות חדשות שמעוררות דילמות אתיות ומשפטיות. בנוסף למנוע הווידאו המשודרג, נלווית אליו אפליקציה עצמאית ל-iOS בשם Sora, המשמשת כרשת חברתית שבה משתמשים יוצרים ומשתפים סרטונים שנוצרו על ידי המודל. תוך ימים ספורים מההשקה, האפליקציה זינקה למקום הראשון בחנויות האפליקציות בארצות הברית, אך בו זמנית עוררה סערה ציבורית. הטכנולוגיה הציגה יכולות מתקדמות ליצירת תוכן שעלול להפר זכויות יוצרים, ליצור סרטונים מזויפים של אנשים אמיתיים, ואף להפיק תוכן אלים וגזעני שחומק מהבקרות הטכנולוגיות של החברה.
המהפכה המתפתחת במהירות מעוררת שאלות מהותיות לגבי הגבול בין חדשנות טכנולוגית לבין אחריות חברתית. בעוד OpenAI מתגאה ביכולות המרשימות של המודל החדש, מומחים משפטיים, יוצרי תוכן ורגולטורים מזהירים מפני השלכות רחבות טווח על זכויות יוצרים, פרטיות אישית, ואפילו על עצם היכולת להבחין בין אמת לשקר בעידן הדיגיטלי.
מה חדש ב-Sora 2
Sora 2 מציג שיפורים משמעותיים על פני קודמו, כולל סנכרון מושלם בין וידאו וקול, אפקטים סביבתיים ומוזיקה שנוצרים באופן אוטומטי ומתואמים לפעולה הוויזואלית. המודל החדש מפגין שליטה משופרת בתנועה ובפיזיקה, יוצר אובייקטים שנעים באופן ריאליסטי וביטויי פנים טבעיים שמדמים רגשות אנושיות אמיתיות. התכונה המרכזית והשנויה ביותר במחלוקת היא יכולת ה-cameo – טכנולוגיה שמאפשרת למשתמש לצלם סרטון קצר של עצמו או של אדם אחר, ולאחר מכן להכניס את דמותו לתוך כל סצנה מדומיינת. המשתמש יכול ליצור סרטון שבו הוא רוקד עם מפורסמים, לוחם בקרבות או נואם בפני קהל ענק, הכול ללא צורך בציוד מקצועי או ידע טכני מתקדם.
OpenAI מתגאה ביכולת החדשה לייצר סרטונים באורך של עד 20 שניות ברזולוציה של 1080p, עם פרטים ריאליסטיים כמו השתקפויות במים, תנועת בדים ברוח, וביטויי פנים עדינים. המודל מסוגל להבין הוראות מורכבות כמו "צור סרטון של חתול שמנגן בפסנתר כאשר בחוץ יורד שלג, ובאמצע החתול מסתכל ישר למצלמה ומחייך", וליצור תוכן שנראה כאילו צולם במצלמה מקצועית.
היכולות הטכניות המרשימות כוללות גם הבנה מתקדמת של תאורה וצבעים, יצירת סצנות עם מספר דמויות שמקיימות ביניהן אינטראקציה מורכבת, ואפילו יכולת ליצור סרטונים בסגנונות שונים, מאנימציה ועד לריאליזם פוטוגרפי. רמת האיכות והפירוט מגיעה לנקודה שבה קשה להבדיל בין תוכן שנוצר בבינה מלאכותית לבין צילומים אמיתיים.

OpenAI משיקה את Sora 2 ומאיימת על הוליווד; האם כל אחד יכול להיות במאי?
עורכי ווידאו, במאים, מעצבים, אפילו שחקנים - המקצוע שלכם בסכנה, הכירו את Sora 2; הדור החדש של מחולל הווידאו מעורר ביקורת על שימוש בדמויות מוגנות ויכולות דיפ-פייק מתקדמות, אבל הוא רק מוכיח שמדובר במהפכה של ממש
OpenAI חשפה את Sora 2, הדור המשודרג והמהפכני של כלי הווידאו שלה שיוצר סרטונים מטקסט בלבד. המוצר החדש לא רק משפר באופן דרמטי את איכות הווידאו והמציאותיות, אלא גם מציג יכולות חדשות שמעוררות דילמות אתיות ומשפטיות. בנוסף למנוע הווידאו המשודרג, נלווית אליו אפליקציה עצמאית ל-iOS בשם Sora, המשמשת כרשת חברתית שבה משתמשים יוצרים ומשתפים סרטונים שנוצרו על ידי המודל. תוך ימים ספורים מההשקה, האפליקציה זינקה למקום הראשון בחנויות האפליקציות בארצות הברית, אך בו זמנית עוררה סערה ציבורית. הטכנולוגיה הציגה יכולות מתקדמות ליצירת תוכן שעלול להפר זכויות יוצרים, ליצור סרטונים מזויפים של אנשים אמיתיים, ואף להפיק תוכן אלים וגזעני שחומק מהבקרות הטכנולוגיות של החברה.
המהפכה המתפתחת במהירות מעוררת שאלות מהותיות לגבי הגבול בין חדשנות טכנולוגית לבין אחריות חברתית. בעוד OpenAI מתגאה ביכולות המרשימות של המודל החדש, מומחים משפטיים, יוצרי תוכן ורגולטורים מזהירים מפני השלכות רחבות טווח על זכויות יוצרים, פרטיות אישית, ואפילו על עצם היכולת להבחין בין אמת לשקר בעידן הדיגיטלי.
מה חדש ב-Sora 2
Sora 2 מציג שיפורים משמעותיים על פני קודמו, כולל סנכרון מושלם בין וידאו וקול, אפקטים סביבתיים ומוזיקה שנוצרים באופן אוטומטי ומתואמים לפעולה הוויזואלית. המודל החדש מפגין שליטה משופרת בתנועה ובפיזיקה, יוצר אובייקטים שנעים באופן ריאליסטי וביטויי פנים טבעיים שמדמים רגשות אנושיות אמיתיות. התכונה המרכזית והשנויה ביותר במחלוקת היא יכולת ה-cameo – טכנולוגיה שמאפשרת למשתמש לצלם סרטון קצר של עצמו או של אדם אחר, ולאחר מכן להכניס את דמותו לתוך כל סצנה מדומיינת. המשתמש יכול ליצור סרטון שבו הוא רוקד עם מפורסמים, לוחם בקרבות או נואם בפני קהל ענק, הכול ללא צורך בציוד מקצועי או ידע טכני מתקדם.
OpenAI מתגאה ביכולת החדשה לייצר סרטונים באורך של עד 20 שניות ברזולוציה של 1080p, עם פרטים ריאליסטיים כמו השתקפויות במים, תנועת בדים ברוח, וביטויי פנים עדינים. המודל מסוגל להבין הוראות מורכבות כמו "צור סרטון של חתול שמנגן בפסנתר כאשר בחוץ יורד שלג, ובאמצע החתול מסתכל ישר למצלמה ומחייך", וליצור תוכן שנראה כאילו צולם במצלמה מקצועית.
היכולות הטכניות המרשימות כוללות גם הבנה מתקדמת של תאורה וצבעים, יצירת סצנות עם מספר דמויות שמקיימות ביניהן אינטראקציה מורכבת, ואפילו יכולת ליצור סרטונים בסגנונות שונים, מאנימציה ועד לריאליזם פוטוגרפי. רמת האיכות והפירוט מגיעה לנקודה שבה קשה להבדיל בין תוכן שנוצר בבינה מלאכותית לבין צילומים אמיתיים.