עובדי PDQ
צילום: אבשלום לוי

הסטארטאפ PrettyDamnQuick גייס 25 מיליון דולר

הסטארטאפ, שפיתח ומנהל פלטפורמה לייעול והגדלת הרווחיות באתרי אי-קומרס, השלים סבב גיוס (A) בהובלת Peakspan Capital; מאז הקמתה לפני יותר משלוש שנים גייסה החברה 38 מיליון דולר 

איתן גרסטנפלד |

חברת הסטארטאפ PrettyDamnQuick (PDQ), שפיתחה ומנהלת פלטפורמה לייעול והגדלת הרווחיות באתרי אי-קומרס, השלימה גיוס של 25 מיליון דולר (סבב A). הסיבוב הובל על ידי קרן Peakspan Capital, בהשתתפות Moneta ו-TLV Partners אשר הובילה את סבב הסיד שנערך בשנת 2022. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-38 מיליון דולר.


PDQ הוקמה בשנת 2021 על ידי אבי מוסקוביץ', המשמש כמנכ"ל ולירן ארז, שמוביל את קשרי הלקוחות ואסטרטגיית המוצר (CXO). החברה מעסיקה כיום מעל ל-30 עובדים, רובם במטה ובמרכז הפיתוח בישראל והשאר בארה"ב וברחבי העולם. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת הפריסה בשוק, האצת פיתוח מערכת האופטימיזציה והפרסונליזציה לצ׳קאאוט והמשלוחים ע״י גיוס עובדים בתחומי הפיתוח, מוצר, דאטה וניהול הלקוחות הלקוחות.


הפלטפורמה של PDQ מאפשרת לעסקים בסדר גודל בינוני עם פעילות מכירות אונליין (D2C) לבצע אופטימיזציה של תהליך הרכישה באתר. דרך הגדלת אחוזי ההמרה, ייעול המשלוחים, ובכך לשפר את חווית הלקוח והיכולת להתחרות בענקיות האיקורמס. בעזרת הטכנולוגיה של PDQ, כל לקוח יכול לחוות את הצ׳קאאוט המתאים ביותר עבורו, גורם שמעלה את אחוזי ההמרה והגדלת שווי העגלה, תוך שימוש במידע לוגיסטי לחישוב זמני שילוח מדויקים בעזרת חיבור לחברות וספקי המשלוח השונים. 

 

קיראו עוד ב"BizTech"

אבי מוסקוביץ', מייסד שותף ומנכ"ל PDQ: "הקמנו את החברה במטרה למנף את הדאטה שנאסף בכל אינטרקציה של הלקוחות עם אתר המכירה כדי לייעל את חווית הקניה והמשלוח. מאז, הענקנו למאות חברות בתחום המסחר האלקטרוני בארה״ב, ישראל ובשאר העולם את האפשרות להגדיל את אחוזי ההמרה והרווחיות שלהם משלב הצ׳קאאוט ועד הדלת של הלקוח, ובו זמנית להגביר את ערך המותג בעיני הלקוחות. היקף המכירות השנתי שמיועל ע״י הפלטפורמה שלנו מגיע כיום ל-4 מיליארד דולר, וזו רק ההתחלה. כספי ההשקעה יסייעו לנו להרחיב משמעותית את ההשפעה הגלובלית שלנו ולהאיץ את החדשנות שלנו".

 

יונתן מנדלבוים, שותף בקרן TLV Partners: "חברת PDQ היא דוגמה מוצלחת במיוחד לשימוש בידע העצום שהדאטה מאפשר כדי לייצר מכירות ורווחים. היכולת לנתח נתונים בדרך אפקטיבית ובזמן אמת ובכך להשפיע על תהליך הרכישה של כל קונה בנפרד, מספקת לחברות המוכרות באונליין יכולות להבין ולשרת טוב יותר את קהל היעד שלהן ולהגדיל בדרך זו את שיעורי ההמרה. הצלחת החברה בשנה החולפת לא הפתיעה אותנו והיא תוצאה של המקצועיות וההתמדה של אבי, לירן וצוות עובדי החברה״.

 

ג'ק פרימן, שותף בקרן PeakSpan: "העלות והמורכבות של אופטימיזציה בחוויות הצ׳קאאוט יקרות מדי למותגי איקומרס רבים. מותגים הנהנים מהפלטפורמה של PDQ כדי לייעל ולהתאים אישית את חווית הצ׳קאאוט של הצרכן העלו את סכומי המכירה הממוצעים ללקוח, שיפרו את שיעור ההמרה והשלמת המכירה ואת מספר הרכישות החוזרות של לקוחותיהם, זאת לצד התאמת מסלולי משלוח רווחיים והגדלת שביעות רצון הלקוחות שלהם."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו של qwen, מתוך האתרלוגו של qwen, מתוך האתר

עליבאבא מאותתת ל־OpenAI: אפליקציית Qwen נפתחת בסערה עם יותר מ־10 מיליון הורדות בשבוע

ענקית הטכנולוגיה הסינית מציגה כניסה מרשימה לזירת הבינה המלאכותית עם Qwen, אפליקציה רב־תחומית לשוק המקומי והבינלאומי, ומאותתת על כיוון אסטרטגי חדש

הדס ברטל |


עליבאבא, מהחברות הגדולות והמשפיעות ביותר בסין, נערכת לכניסה מלאה לעידן הבינה המלאכותית עם אפליקציית Qwen, אפליקציה חדשה־ישנה שהושקה מחדש השבוע והצליחה לרשום למעלה מ־10 מיליון הורדות בתוך שבעה ימים בלבד. מדובר בהישג בולט בשוק דינמי ותחרותי, שבו ענקיות כמו OpenAI, גוגל ומטא קובעות את הקצב, אם כי בסין עצמה שירותים אלה מוגבלים או חסומים לגמרי.

במילים אחרות, עליבאבא בונה לעצמה פלטפורמה עצמאית, מקומית אך בעלת שאיפות גלובליות. כאשר Qwen מיועדת להיות אפליקציית AI שתוכל לשמש בעתיד לא רק כעוזר אישי חכם, אלא גם כנקודת כניסה לשירותים המרכזיים של הקבוצה, לרבות קניות אונליין, מפות, בריאות, לימודים ועוד.

שילוב שירותים תחת ממשק אחיד

המהלך של עליבאבא כולל לא רק את השקת Qwen אלא גם מיתוג מחדש ואיחוד של כמה אפליקציות קיימות תחת שם אחד. מדובר באסטרטגיה של קונסולידציה טכנולוגית שמטרתה להפוך את Qwen למערכת הפעלה קטנה לעולם השירותים של עליבאבא. במקום להתפזר בין עשרות אפליקציות, המשתמש יקבל גישה מרוכזת לכלים אישיים ומקצועיים, עם תיווך של בינה מלאכותית.

לפי החברה, השירותים שייכנסו בהדרגה לאפליקציה כוללים כלי פרודוקטיביות, משלוחי אוכל, חיפוש מבוסס מיקום, שירותי נסיעות, תמיכה לימודית, הדרכה בריאותית וכמובן – פלטפורמות הסחר המקוונות של הקבוצה, בראשן טאו-באו.

בכך, עליבאבא שואפת לשלב את היכולות של מודלי שפה מתקדמים עם תשתית רחבה של שירותים קיימים, כדי ליצור ממשק שמבין את המשתמש וגם יודע לפעול בשמו.

לוגו של qwen, מתוך האתרלוגו של qwen, מתוך האתר

עליבאבא מאותתת ל־OpenAI: אפליקציית Qwen נפתחת בסערה עם יותר מ־10 מיליון הורדות בשבוע

ענקית הטכנולוגיה הסינית מציגה כניסה מרשימה לזירת הבינה המלאכותית עם Qwen, אפליקציה רב־תחומית לשוק המקומי והבינלאומי, ומאותתת על כיוון אסטרטגי חדש

הדס ברטל |


עליבאבא, מהחברות הגדולות והמשפיעות ביותר בסין, נערכת לכניסה מלאה לעידן הבינה המלאכותית עם אפליקציית Qwen, אפליקציה חדשה־ישנה שהושקה מחדש השבוע והצליחה לרשום למעלה מ־10 מיליון הורדות בתוך שבעה ימים בלבד. מדובר בהישג בולט בשוק דינמי ותחרותי, שבו ענקיות כמו OpenAI, גוגל ומטא קובעות את הקצב, אם כי בסין עצמה שירותים אלה מוגבלים או חסומים לגמרי.

במילים אחרות, עליבאבא בונה לעצמה פלטפורמה עצמאית, מקומית אך בעלת שאיפות גלובליות. כאשר Qwen מיועדת להיות אפליקציית AI שתוכל לשמש בעתיד לא רק כעוזר אישי חכם, אלא גם כנקודת כניסה לשירותים המרכזיים של הקבוצה, לרבות קניות אונליין, מפות, בריאות, לימודים ועוד.

שילוב שירותים תחת ממשק אחיד

המהלך של עליבאבא כולל לא רק את השקת Qwen אלא גם מיתוג מחדש ואיחוד של כמה אפליקציות קיימות תחת שם אחד. מדובר באסטרטגיה של קונסולידציה טכנולוגית שמטרתה להפוך את Qwen למערכת הפעלה קטנה לעולם השירותים של עליבאבא. במקום להתפזר בין עשרות אפליקציות, המשתמש יקבל גישה מרוכזת לכלים אישיים ומקצועיים, עם תיווך של בינה מלאכותית.

לפי החברה, השירותים שייכנסו בהדרגה לאפליקציה כוללים כלי פרודוקטיביות, משלוחי אוכל, חיפוש מבוסס מיקום, שירותי נסיעות, תמיכה לימודית, הדרכה בריאותית וכמובן – פלטפורמות הסחר המקוונות של הקבוצה, בראשן טאו-באו.

בכך, עליבאבא שואפת לשלב את היכולות של מודלי שפה מתקדמים עם תשתית רחבה של שירותים קיימים, כדי ליצור ממשק שמבין את המשתמש וגם יודע לפעול בשמו.