הסטארטאפ PrettyDamnQuick גייס 25 מיליון דולר
הסטארטאפ, שפיתח ומנהל פלטפורמה לייעול והגדלת הרווחיות באתרי אי-קומרס, השלים סבב גיוס (A) בהובלת Peakspan Capital; מאז הקמתה לפני יותר משלוש שנים גייסה החברה 38 מיליון דולר
חברת הסטארטאפ PrettyDamnQuick (PDQ), שפיתחה ומנהלת פלטפורמה לייעול והגדלת הרווחיות באתרי אי-קומרס, השלימה גיוס של 25 מיליון דולר (סבב A). הסיבוב הובל על ידי קרן Peakspan Capital, בהשתתפות Moneta ו-TLV Partners אשר הובילה את סבב הסיד שנערך בשנת 2022. סבב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-38 מיליון דולר.
PDQ הוקמה בשנת 2021 על ידי אבי מוסקוביץ', המשמש כמנכ"ל ולירן ארז, שמוביל את קשרי הלקוחות ואסטרטגיית המוצר (CXO). החברה מעסיקה כיום מעל ל-30 עובדים, רובם במטה ובמרכז הפיתוח בישראל והשאר בארה"ב וברחבי העולם. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת הפריסה בשוק, האצת פיתוח מערכת האופטימיזציה והפרסונליזציה לצ׳קאאוט והמשלוחים ע״י גיוס עובדים בתחומי הפיתוח, מוצר, דאטה וניהול הלקוחות הלקוחות.
- סטארט-אפ האבטחה הישראלי אורכיד סקיוריטי גייס 36 מיליון דולר
- אנדוסטרים הישראלית נמכרת לתאגיד יפני תמורת 100 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטפורמה של PDQ מאפשרת לעסקים בסדר גודל בינוני עם פעילות מכירות אונליין (D2C) לבצע אופטימיזציה של תהליך הרכישה באתר. דרך הגדלת אחוזי ההמרה, ייעול המשלוחים, ובכך לשפר את חווית הלקוח והיכולת להתחרות בענקיות האיקורמס. בעזרת הטכנולוגיה של PDQ, כל לקוח יכול לחוות את הצ׳קאאוט המתאים ביותר עבורו, גורם שמעלה את אחוזי ההמרה והגדלת שווי העגלה, תוך שימוש במידע לוגיסטי לחישוב זמני שילוח מדויקים בעזרת חיבור לחברות וספקי המשלוח השונים.
- מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
- פיקסל 10 של גוגל: הסמארטפון שנבנה סביב בינה מלאכותית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
אבי מוסקוביץ', מייסד שותף ומנכ"ל PDQ: "הקמנו את החברה במטרה למנף את הדאטה שנאסף בכל אינטרקציה של הלקוחות עם אתר המכירה כדי לייעל את חווית הקניה והמשלוח. מאז, הענקנו למאות חברות בתחום המסחר האלקטרוני בארה״ב, ישראל ובשאר העולם את האפשרות להגדיל את אחוזי ההמרה והרווחיות שלהם משלב הצ׳קאאוט ועד הדלת של הלקוח, ובו זמנית להגביר את ערך המותג בעיני הלקוחות. היקף המכירות השנתי שמיועל ע״י הפלטפורמה שלנו מגיע כיום ל-4 מיליארד דולר, וזו רק ההתחלה. כספי ההשקעה יסייעו לנו להרחיב משמעותית את ההשפעה הגלובלית שלנו ולהאיץ את החדשנות שלנו".
יונתן מנדלבוים, שותף בקרן TLV Partners: "חברת PDQ היא דוגמה מוצלחת במיוחד לשימוש בידע העצום שהדאטה מאפשר כדי לייצר מכירות ורווחים. היכולת לנתח נתונים בדרך אפקטיבית ובזמן אמת ובכך להשפיע על תהליך הרכישה של כל קונה בנפרד, מספקת לחברות המוכרות באונליין יכולות להבין ולשרת טוב יותר את קהל היעד שלהן ולהגדיל בדרך זו את שיעורי ההמרה. הצלחת החברה בשנה החולפת לא הפתיעה אותנו והיא תוצאה של המקצועיות וההתמדה של אבי, לירן וצוות עובדי החברה״.
ג'ק פרימן, שותף בקרן PeakSpan: "העלות והמורכבות של אופטימיזציה בחוויות הצ׳קאאוט יקרות מדי למותגי איקומרס רבים. מותגים הנהנים מהפלטפורמה של PDQ כדי לייעל ולהתאים אישית את חווית הצ׳קאאוט של הצרכן העלו את סכומי המכירה הממוצעים ללקוח, שיפרו את שיעור ההמרה והשלמת המכירה ואת מספר הרכישות החוזרות של לקוחותיהם, זאת לצד התאמת מסלולי משלוח רווחיים והגדלת שביעות רצון הלקוחות שלהם."

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"
סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון
משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה
גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.
הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.
פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.
- גוגל משנה כיוון: האם הבינה המלאכותית שלה בדרך לשימושים צבאיים?
- גוגל מזנקת אחרי פריצת דרך בתחום המחשוב הקוונטי; מה ההשפעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.
האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?
לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.