
איך ממירים תנועה ללידים?
אז עשית את הצעד החשוב ביותר בקידום העסק שלך והקמת אתר מעוצב הכולל תוכן מקצועי. סביר להניח שהושקעו לא מעט משאבים כדי ליצור את הנכס הדיגיטלי שלך ועכשיו, הגיע הזמן להתחיל ולראות תוצאות. אבל ייתכן שנתקלת בבעיה שבעלי עסקים מתמודדים עם אותה עם תופעה מתסכלת – החשיפה של האתר אכן גדלה מחודש לחודש, אך נראה שאנו לא מצליחים לגרום למבקרים באתר לגרום ולהשאיר פרטים או לעשות פעולות מסוימות באתר. אין ספק ששיעורי ההמרה הם אחד מהמדדים החשובים ביותר שאנו כבעלי אתרים צריכים לעקוב אחריהם. אז איך זה בעצם קורה? איך הופכים מבקר אקראי באתר שלנו לליד חם? איך בונים משפך מכירות שיעבוד פעם אחר פעם? אספנו עבורך כמה היבטים שחשוב לבחון בתהליך קידום האתר שלך על מנת להפוך אותו למכונת לידים יעילה.
לשלב הצעה משתלמת בקריאה לפעולה הגולש הממוצע עובר על פני כמות אדירה של הנעות לפעולה שונות ולא מעט תוכן מדי יום, לכן הוא יקדיש לכל פיסת תוכן כזו שניות ספורות בלבד (ולעתים קרובות רק כמה שברירי שנייה). משמעות הדבר היא שיש לנו זמן קצר מאוד כדי לשכנע אותו לבצע פעולה על הפלטפורמה שלנו. לכן, חשוב שנבהיר לו שהפעולה הזו תעניק לו תועלת מידית וגם תיהיה משתלמת לו. פגישת ייעוץ חינם, הנחה על רכישת מוצרים, התנסות ללא התחייבות בשירות לתקופה קצרה או אפילו סרטון בונוס עם מידע שימושי לכל מי שישאיר פרטים באתר או בעמוד הנחיתה הן הצעות נהדרות שיכולות לשפר משמעותית את כמות הלידים. חשוב שנשתמש בדמיון שלנו, ככל שההצעה שלנו תהיה יצירתית יותר ומותאמת יותר לקהלי היעד שלנו, כך התועלת שניתן יהיה להפיק ממנה תהיה גדולה יותר.
לעקוב מקרוב אחר הנתונים שלך ישנם מדדי שיווק קריטיים הקובעים את שיעור ההמרה שלך. כדי לקבל אומדן מדויק של משפך השיווק שלך ויעילותו, חשוב להכיר אותם היטב ולעקוב אחריהם לעתים קרובות. דפוסי ההתנהגות של המשתמשים, כמות הנכנסים לעומת כמות הלידים והתחקות אחר דפוסי הביקור באתר על פי שעות וימים, הם כמה מדדים שלא כדאי להתעלם מהם. שיעור ההקלקה שלך, או Click Through Rate, מלמד אותך כמה מהמשתמשים הקליקו על קישור או מודעה. אם נחלק את מספר הלידים שקיבלנו במספר המקליקים, נוכל להבין מהו בדיוק האחוז של המבקרים שבחרו לשמוע יותר על המוצרים והשירותים וגם השתכנעו מספיק כדי להשאיר פרטים. מומלץ לבנות מספר עמודי נחיתה וליישם בכל אחד מהם קריאות לפעולה שונות, לנסות כל מני סוגים של תוכן ולמקם את טופס פרטי ההתקשרות בנקודות שונות. כך נוכל להתחקות אחר המדדים בפלטפורמות השונות וללמוד מה עובד הכי טוב עבורנו. תהליך זה של ניסוי וטעיה יכול לספק לך מידע רב ערך להמשך האסטרטגיה השיווקית שלך.
תהליך רישום ברור וקל להבנה כפי שאמרנו, הקשב של הגולש הממוצע מצומצם מאוד. לכן, עלינו לוודא שהפלטפורמה מאפשרת לו להבין במהירות לשם מה הוא משאיר פרטים וכיצד יוכל לעשות את זה. הנעה לפעולה כמו "צרו איתנו קשר באתר" או "זמינים לך עכשיו בטלפון" תמיד תהיה פחות מוצלחת מ"לתיאום פגישת ייעוץ חינם עכשיו פשוט פונים אלינו כאן למטה". טופס יצירת קשר נגיש ונוח עם חוויית משתמש טובה שיוצב בדיוק מתחת להנעה לפעולה יאפשר לך להעלות את ההמרה שלך בצורה משמעותית.
חשוב שההנעה לפעולה תהיה תמציתית, ברורה ועם מטרה מובחנת וחד משמעית. ברגע שהמבקר מסר את הפרטים, מומלץ להפנות אותו לדף תודה ולא להסתפק בהודעה קופצת. כך גם ניתן למבקר הזדמנות נוספת לראות מה נתן לו הרישום אצלנו ובאותה הזדמנות, יהיה לנו קל בהרבה להעריך את מספר ההמרות על פי מספר הנכנסים לדף התודה.
להזניק את הלידים עם קמפיין מדויק על אף שהשיטות שציינו עד כה לגמרי יכולות להטיס את כמות הלידים שלך בהתנהלות השוטפת, לעתים כדי להגיע לתוצאות גבוהות באמת ולקדם מטרות ממוקדות, שווה להשקיע בקמפיין ממומן נכון. עם זאת, ההשקעה שלנו לא מסתיימת רק בתקציבי השיווק. כדי להבטיח שנוכל להפיק את המרב מהפרסומים הממומנים שלנו, נדרש אפיון קהלים מדויק. איש המקצוע המלווה אותך בתהליך יסייע לך לאפיין את המודעות שלך באופן שיקלע בול לקהלי היעד ולקהילות הרלוונטיות ביותר. בין אם הלכנו על קידום ממומן בגוגל או פרסום מודעות ברשתות החברתיות, מהרגע שהכרנו את הקהל – המפתח לשיפור ההמרה בידינו.