חיים טולדנו מציג: 5 כללים לאיש מכירות מוצלח

|
(2)
sale, צילום: pixbay

אתה לא צריך לעמוד מאחורי דלפק בחנות בשביל להיקרא "מוכרן", על האמירה המעניינת הזאת חתום חיים טולדנו מאמן מכירות עסקי, "במידה כזאת או אחרת רובנו עוסקים בגוונים שונים של מכירה במהלך היום, גם תחומי עיסוק שנראים במבט ראשון מנותקים לתחום, בסופו של דבר מצריכים מאתנו יכולת מכרתית".

ישנם רבים שהמילה מכירה מייצרת בהם תחושת חוסר נוחות, חרדה, ורצון לברוח מעיסוק בנושא, מוסיף חיים טולדנו המנחה סדנאות וקורסים ליזמים צעירים, "יזמים רבים המחזיקים בידיהם רעיון מצוין נתפסים כחסרי אונים עת הם נאלצים לשווק אותו. הדבר בולט לעין בקורסי מכירות או במפגשי יזמות בעיקר בקרב יוצרים העוסקים בתחום האומנות, קשה להם להתחבר לחלק החשוב ביותר לפרנסתם, תמחור המוצר וניהול המו"מ הכרוך בשיווקו, "עוד מוסיף חיים טולדנו כי רבים מהם נרתעים ממגע בעיסוק בנושא ובדרך זו פוגעים בפרנסתם, "זה לא מספיק לייצר דברים מופלאים עם אין את החיבור וההבנה לתחום המכירות.

ביקשנו להיעזר בחיים טולדנו, מאמן מכירות המתמחה בהעברת קורסים ליזמים צעירים בקבלת טייפים ועצות כיצד להשתחרר מהפחד ואיך ניתן להדליק ניצוץ וקסם אשר יגרום לנו להיתפס כריזמטיים מבלי להתאמץ יותר מידי

יכולת הקשבה.
מכירה באופן שגוי נתפס משויך למוכרים בערוץ הקניות, בעולם האמתי דיבור אין סופי החוזר על עצמו מועד לייצר דבר אחד, אנטגוניזם.

לאלו מאתנו המתקשים בשטף הדיבור הייתי ממליץ להתמקד בבסיס התקשורת האנושית, הקשבה, רבים מאתנו שומעים את הצד שמנגד, מעטים באמת מקשיבים. ההבנה שאין אתם נדרשים לדבר בצורה שאינה טבעית לכם על מנת למכור, במקרים רבים הקשבה לצד השני תוכל לסייע לכם להשתחרר מעט מהלחץ המשתק בפניה לאנשים לקוחות שאינכם מכירים.

שאילת שאלות
רבים מצביעים כי הם נמצאים בקושי רב עת הם נדרשים לנהל שיחה מול אנשים אותם הם פוגשים לראשונה, על מנת להרגיש פעילים ומשוחררים קבלו טריק קטן ששווה להתאמן עליו.

שאילת שאלות היא הדרך שלך לשלוט בשיחה ובכיוון אליו היא תתפתח, כלל חשוב בפתיחת שיחה, שמור על שאלות פתוחות, כאלה שהתשובה עליהן לא מסתימת בכן או לא, כך נצליח לדברר את הלקוח שמולנו, להבין בין השורות מהם צרכיו ורצונותיו. חשוב להקפיד להקשיב גם לשפת הגוף של האדם שמולנו לעיתים הגוף שלו יכול לספר לנו לא מעט עליו.

שמרו על שאלות מקצועיות אל תגלשו לנושאים לא רלוונטיים ,שאלות פולשניות אישיות או נושאים פוליטיים למיניהן מחוץ לתחום.
 
חשיבה חיוביות 
מעבר לכך שחשיבה שלילית מזמינה לנו אנרגיות רעות, היא אינה גורם המושך אנשים ולקוחות אלינו, הימנעו מפופוליסטיות זולה, אמירות ציניות ועוקצניות מרחיקות וגורמת לאובדן ההקשבה.

שמרו על נימה חיובית בפרט אם מוזכרים מתחרים, הישארו נעימים וקלילים גם אם לא מתרחשת מכירה, במקרים רבים לקוחות מבצעים מספר בדיקות בטרם יחליטו אם לרכוש, תנו להם תמיד חיוך וחשק לחזור.

רושם ראשוני ושפת גוף
אין ספק שבכל מפגש ראשוני מתרחש תהליך הדדי של סריקת האדם שמולך, החל מלבוש ושפת הגוף המשודרת, תהליך אותו ניתן לסכם בצירוף המילים רושם ראשוני. על מנת לצלוח אותו בשלום כדאי להיצמד לכמה כללים, מבחינת הופעה חיצונית ולבוש ברור שצריך להיראות מוקפדים ומסודרים על פי המקום בו אנו נמצאים, המלצתי בנושא היא לאזן את הרצון בהופעה מדוגמת לבין תחושת נינוחות, אין טעם בלבוש מהודר ככל שיהיה אם שפת הגוף וההרגשה שלכם תהיה של אדם המשדר חוסר נינוחות ולחץ.

תסריטי שיחה
בין אם אתה מנהל שיחות טלפוניות ובין אם אתה מתעד לקיים שיחות פרונטליות, תסריט שיחה מיועד להכין אותך להתרחשויות שונות שעלולות לעלות מצד הלקוח, הכנה נכונה וחזרה על סימולציות בהתנהלות מול לקוח , ירגיעו אותך וישרו עליך תחושת ביטחון שהיא קריטית בתהליך מכירה.

חיים טולדנו מאמן מכירות ומנחה סדנאות ליזמים צעירים.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האיש מבריק
    יוסי מלך 04/01/2018 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה להגיע להרצאות של חיים טולדנו
    סגור
  • 1.
    הייתי אצלו בהרצאה, קצת חזר על עצמו אבל היה ממש מרתק
    רועי פינקלשטיין 27/12/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש מה ללמוד מחיים טולדנו, הייתי ממליץ להגיע בקבוצות עובדים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות