sale
צילום: pixbay

חיים טולדנו מציג: 5 כללים לאיש מכירות מוצלח

תוכן בחסות | (2)
נושאים בכתבה יזמים מכירות

אתה לא צריך לעמוד מאחורי דלפק בחנות בשביל להיקרא "מוכרן", על האמירה המעניינת הזאת חתום חיים טולדנו מאמן מכירות עסקי, "במידה כזאת או אחרת רובנו עוסקים בגוונים שונים של מכירה במהלך היום, גם תחומי עיסוק שנראים במבט ראשון מנותקים לתחום, בסופו של דבר מצריכים מאתנו יכולת מכרתית".

ישנם רבים שהמילה מכירה מייצרת בהם תחושת חוסר נוחות, חרדה, ורצון לברוח מעיסוק בנושא, מוסיף חיים טולדנו המנחה סדנאות וקורסים ליזמים צעירים, "יזמים רבים המחזיקים בידיהם רעיון מצוין נתפסים כחסרי אונים עת הם נאלצים לשווק אותו. הדבר בולט לעין בקורסי מכירות או במפגשי יזמות בעיקר בקרב יוצרים העוסקים בתחום האומנות, קשה להם להתחבר לחלק החשוב ביותר לפרנסתם, תמחור המוצר וניהול המו"מ הכרוך בשיווקו, "עוד מוסיף חיים טולדנו כי רבים מהם נרתעים ממגע בעיסוק בנושא ובדרך זו פוגעים בפרנסתם, "זה לא מספיק לייצר דברים מופלאים עם אין את החיבור וההבנה לתחום המכירות.

ביקשנו להיעזר בחיים טולדנו, מאמן מכירות המתמחה בהעברת קורסים ליזמים צעירים בקבלת טייפים ועצות כיצד להשתחרר מהפחד ואיך ניתן להדליק ניצוץ וקסם אשר יגרום לנו להיתפס כריזמטיים מבלי להתאמץ יותר מידי

יכולת הקשבה.

מכירה באופן שגוי נתפס משויך למוכרים בערוץ הקניות, בעולם האמתי דיבור אין סופי החוזר על עצמו מועד לייצר דבר אחד, אנטגוניזם.

לאלו מאתנו המתקשים בשטף הדיבור הייתי ממליץ להתמקד בבסיס התקשורת האנושית, הקשבה, רבים מאתנו שומעים את הצד שמנגד, מעטים באמת מקשיבים. ההבנה שאין אתם נדרשים לדבר בצורה שאינה טבעית לכם על מנת למכור, במקרים רבים הקשבה לצד השני תוכל לסייע לכם להשתחרר מעט מהלחץ המשתק בפניה לאנשים לקוחות שאינכם מכירים.

שאילת שאלות

רבים מצביעים כי הם נמצאים בקושי רב עת הם נדרשים לנהל שיחה מול אנשים אותם הם פוגשים לראשונה, על מנת להרגיש פעילים ומשוחררים קבלו טריק קטן ששווה להתאמן עליו.

שאילת שאלות היא הדרך שלך לשלוט בשיחה ובכיוון אליו היא תתפתח, כלל חשוב בפתיחת שיחה, שמור על שאלות פתוחות, כאלה שהתשובה עליהן לא מסתימת בכן או לא, כך נצליח לדברר את הלקוח שמולנו, להבין בין השורות מהם צרכיו ורצונותיו. חשוב להקפיד להקשיב גם לשפת הגוף של האדם שמולנו לעיתים הגוף שלו יכול לספר לנו לא מעט עליו.

שמרו על שאלות מקצועיות אל תגלשו לנושאים לא רלוונטיים ,שאלות פולשניות אישיות או נושאים פוליטיים למיניהן מחוץ לתחום.

 

חשיבה חיוביות 

מעבר לכך שחשיבה שלילית מזמינה לנו אנרגיות רעות, היא אינה גורם המושך אנשים ולקוחות אלינו, הימנעו מפופוליסטיות זולה, אמירות ציניות ועוקצניות מרחיקות וגורמת לאובדן ההקשבה.

שמרו על נימה חיובית בפרט אם מוזכרים מתחרים, הישארו נעימים וקלילים גם אם לא מתרחשת מכירה, במקרים רבים לקוחות מבצעים מספר בדיקות בטרם יחליטו אם לרכוש, תנו להם תמיד חיוך וחשק לחזור.

רושם ראשוני ושפת גוף

אין ספק שבכל מפגש ראשוני מתרחש תהליך הדדי של סריקת האדם שמולך, החל מלבוש ושפת הגוף המשודרת, תהליך אותו ניתן לסכם בצירוף המילים רושם ראשוני. על מנת לצלוח אותו בשלום כדאי להיצמד לכמה כללים, מבחינת הופעה חיצונית ולבוש ברור שצריך להיראות מוקפדים ומסודרים על פי המקום בו אנו נמצאים, המלצתי בנושא היא לאזן את הרצון בהופעה מדוגמת לבין תחושת נינוחות, אין טעם בלבוש מהודר ככל שיהיה אם שפת הגוף וההרגשה שלכם תהיה של אדם המשדר חוסר נינוחות ולחץ.

תסריטי שיחה

בין אם אתה מנהל שיחות טלפוניות ובין אם אתה מתעד לקיים שיחות פרונטליות, תסריט שיחה מיועד להכין אותך להתרחשויות שונות שעלולות לעלות מצד הלקוח, הכנה נכונה וחזרה על סימולציות בהתנהלות מול לקוח , ירגיעו אותך וישרו עליך תחושת ביטחון שהיא קריטית בתהליך מכירה.

חיים טולדנו מאמן מכירות ומנחה סדנאות ליזמים צעירים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי מלך 04/01/2018 09:22
    הגב לתגובה זו
    שווה להגיע להרצאות של חיים טולדנו
  • 1.
    רועי פינקלשטיין 27/12/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    יש מה ללמוד מחיים טולדנו, הייתי ממליץ להגיע בקבוצות עובדים.
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןיעל חיו. צילום: מיכה בריקמן

איך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות? הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי

משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון

נושאים בכתבה משא ומתן

בעידן שבו עסקים חוצים גבולות ותרבויות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחת המשימות המורכבות והרגישות ביותר בעולם העסקי. מדובר בתהליך שבו כל מילה, הבעה או החלטה עשויים לשנות את מהלך העסקה - ולעיתים אף את עתיד החברות המעורבות.
 כדי להבין איך לנהל תהליך כזה בצורה נכונה, ראוי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.

להבין את שפת הצד השני - לא רק מילולית

אחת הטעויות הנפוצות במשא ומתן גלובלי היא ההתמקדות בשפה עצמה, במקום בתרבות שמאחוריה.
יעל חיו מדגישה כי ההבדלים התרבותיים משפיעים על האופן שבו כל צד תופס לחץ, זמן, סמכות והתחייבות. למשל, חברה אמריקאית עשויה להעדיף סגירה מהירה ומדויקת עם לוחות זמנים ברורים, בעוד ששותפה מאסיה עשויה להעדיף תהליך ארוך יותר המבוסס על אמון והיכרות אישית.

לכן, לפני שמתחילים לדבר על מספרים, חשוב לחקור את התרבות הארגונית והלאומית של הצד השני: איך מקבלים החלטות? האם נהוג לדבר ישירות או בעקיפין? מי נחשב ל"אדם החזק" בחדר? הבנת הדקויות הללו תאפשר לגשר על פערים עוד לפני שהן מתרגמות למתיחות עסקית.

טקטיקת "שני השולחנות" - בין הגלובלי לאישי

כשמדובר במשא ומתן בין שתי חברות בינלאומיות, יש שני שולחנות שעליהם יושבים הצדדים:
האחד גלוי - הפגישות, המסמכים והמצגות.
השני סמוי - האינטרסים הפנימיים של כל צד, הצרכים האישיים של המנהלים, והלחצים שמגיעים מהדרגים הגבוהים.

יעל חיו מתארת את טקטיקת "שני השולחנות" כגישה שמאפשרת לנהל משא ומתן כפול - גם ברמה העסקית וגם ברמה האנושית. היא ממליצה למנהלים ללמוד לזהות את המניעים שמאחורי העמדות, ולהשתמש בהם לבניית אמון אמיתי.
משא ומתן יעיל, לדבריה, אינו עוסק ב"ניצחון" אלא ביצירת מצב של Win-Win, שבו שני הצדדים חשים שהרוויחו, גם אם לא השיגו הכל.