sale
צילום: pixbay

חיים טולדנו מציג: 5 כללים לאיש מכירות מוצלח

תוכן בחסות | (2)
נושאים בכתבה יזמים מכירות

אתה לא צריך לעמוד מאחורי דלפק בחנות בשביל להיקרא "מוכרן", על האמירה המעניינת הזאת חתום חיים טולדנו מאמן מכירות עסקי, "במידה כזאת או אחרת רובנו עוסקים בגוונים שונים של מכירה במהלך היום, גם תחומי עיסוק שנראים במבט ראשון מנותקים לתחום, בסופו של דבר מצריכים מאתנו יכולת מכרתית".

ישנם רבים שהמילה מכירה מייצרת בהם תחושת חוסר נוחות, חרדה, ורצון לברוח מעיסוק בנושא, מוסיף חיים טולדנו המנחה סדנאות וקורסים ליזמים צעירים, "יזמים רבים המחזיקים בידיהם רעיון מצוין נתפסים כחסרי אונים עת הם נאלצים לשווק אותו. הדבר בולט לעין בקורסי מכירות או במפגשי יזמות בעיקר בקרב יוצרים העוסקים בתחום האומנות, קשה להם להתחבר לחלק החשוב ביותר לפרנסתם, תמחור המוצר וניהול המו"מ הכרוך בשיווקו, "עוד מוסיף חיים טולדנו כי רבים מהם נרתעים ממגע בעיסוק בנושא ובדרך זו פוגעים בפרנסתם, "זה לא מספיק לייצר דברים מופלאים עם אין את החיבור וההבנה לתחום המכירות.

ביקשנו להיעזר בחיים טולדנו, מאמן מכירות המתמחה בהעברת קורסים ליזמים צעירים בקבלת טייפים ועצות כיצד להשתחרר מהפחד ואיך ניתן להדליק ניצוץ וקסם אשר יגרום לנו להיתפס כריזמטיים מבלי להתאמץ יותר מידי

יכולת הקשבה.

מכירה באופן שגוי נתפס משויך למוכרים בערוץ הקניות, בעולם האמתי דיבור אין סופי החוזר על עצמו מועד לייצר דבר אחד, אנטגוניזם.

לאלו מאתנו המתקשים בשטף הדיבור הייתי ממליץ להתמקד בבסיס התקשורת האנושית, הקשבה, רבים מאתנו שומעים את הצד שמנגד, מעטים באמת מקשיבים. ההבנה שאין אתם נדרשים לדבר בצורה שאינה טבעית לכם על מנת למכור, במקרים רבים הקשבה לצד השני תוכל לסייע לכם להשתחרר מעט מהלחץ המשתק בפניה לאנשים לקוחות שאינכם מכירים.

שאילת שאלות

רבים מצביעים כי הם נמצאים בקושי רב עת הם נדרשים לנהל שיחה מול אנשים אותם הם פוגשים לראשונה, על מנת להרגיש פעילים ומשוחררים קבלו טריק קטן ששווה להתאמן עליו.

שאילת שאלות היא הדרך שלך לשלוט בשיחה ובכיוון אליו היא תתפתח, כלל חשוב בפתיחת שיחה, שמור על שאלות פתוחות, כאלה שהתשובה עליהן לא מסתימת בכן או לא, כך נצליח לדברר את הלקוח שמולנו, להבין בין השורות מהם צרכיו ורצונותיו. חשוב להקפיד להקשיב גם לשפת הגוף של האדם שמולנו לעיתים הגוף שלו יכול לספר לנו לא מעט עליו.

שמרו על שאלות מקצועיות אל תגלשו לנושאים לא רלוונטיים ,שאלות פולשניות אישיות או נושאים פוליטיים למיניהן מחוץ לתחום.

 

חשיבה חיוביות 

מעבר לכך שחשיבה שלילית מזמינה לנו אנרגיות רעות, היא אינה גורם המושך אנשים ולקוחות אלינו, הימנעו מפופוליסטיות זולה, אמירות ציניות ועוקצניות מרחיקות וגורמת לאובדן ההקשבה.

שמרו על נימה חיובית בפרט אם מוזכרים מתחרים, הישארו נעימים וקלילים גם אם לא מתרחשת מכירה, במקרים רבים לקוחות מבצעים מספר בדיקות בטרם יחליטו אם לרכוש, תנו להם תמיד חיוך וחשק לחזור.

רושם ראשוני ושפת גוף

אין ספק שבכל מפגש ראשוני מתרחש תהליך הדדי של סריקת האדם שמולך, החל מלבוש ושפת הגוף המשודרת, תהליך אותו ניתן לסכם בצירוף המילים רושם ראשוני. על מנת לצלוח אותו בשלום כדאי להיצמד לכמה כללים, מבחינת הופעה חיצונית ולבוש ברור שצריך להיראות מוקפדים ומסודרים על פי המקום בו אנו נמצאים, המלצתי בנושא היא לאזן את הרצון בהופעה מדוגמת לבין תחושת נינוחות, אין טעם בלבוש מהודר ככל שיהיה אם שפת הגוף וההרגשה שלכם תהיה של אדם המשדר חוסר נינוחות ולחץ.

תסריטי שיחה

בין אם אתה מנהל שיחות טלפוניות ובין אם אתה מתעד לקיים שיחות פרונטליות, תסריט שיחה מיועד להכין אותך להתרחשויות שונות שעלולות לעלות מצד הלקוח, הכנה נכונה וחזרה על סימולציות בהתנהלות מול לקוח , ירגיעו אותך וישרו עליך תחושת ביטחון שהיא קריטית בתהליך מכירה.

חיים טולדנו מאמן מכירות ומנחה סדנאות ליזמים צעירים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יוסי מלך 04/01/2018 09:22
    הגב לתגובה זו
    שווה להגיע להרצאות של חיים טולדנו
  • 1.
    רועי פינקלשטיין 27/12/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    יש מה ללמוד מחיים טולדנו, הייתי ממליץ להגיע בקבוצות עובדים.
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת